home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novine Liberation pišu da su za manipulaciju s emisijama štetnih gasova znali svi šefovi.

Volkswagenova afera 'dieselgate' mogla bi uskoro da se proširi i na Renault. Francuske novine Liberation objavile su priču da francuski proizvođač automobila takođe manipuliše s pravim vrednostima emisije štetnih gasova. I to čak 25 godina.

Renaultovi inženjeri su u automobile ugrađivali veoma sličan uređaj kakav su koristili i u Volkswagenu. Liberation navodi da su u toj prevari, odnosno manipulaciji, znali i oni na najvišim pozicijama, čak i šef svih šefova Carlos Ghosn.

Iz Renaulta, naravno, demantuju optužbe. Priznaju postojanje spornog uređaja, ali kažu da on nije korišćen za manipulaciju s emisijama štetnih gasova već za zaštitu motora.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: screenshot Autoblog.rs / Youtube



čitanja : 1447



Komentari

Pazi, Francuzi rekli da ih Reno laže 25 godina!!!
A Nemci nisu rekli ništa po dokazanim lažima VW-aua!

Baš d vidim šta će to već jednom naći na Renoima!

Ko je god vozio VW i Reno, zna da benzinci Renoi za klasu manje troše od VW ! Iako na papiru se navode slične vrednosti. Pa ko koga laže?

Možda su Francuzi pametni, pustiće ih da se sami slome u svojim lažima! Isto su probali sa Fijatom.

Autor Oktopod 18 Mar 2017, 12:04

moj 1,9 tdi trosi po gradu 6,5-7 otvoreno oko 5kila. gegula zakon.

Autor connimarconi 18 Mar 2017, 12:33

>Priznaju postojanje spornog uređaja, ali kažu da on nije korišćen za manipulaciju s emisijama štetnih gasova već za zaštitu motora. <

Gde ima to da se kupi, da ugradim u kola ?

Autor moron 18 Mar 2017, 12:34

Autor moron 18 Mar 2017, 12:34
Emisija šštetnih gasova je definisana NEDC i drugim propisima i u kojim uslovima.
Oni su drugači za recimo tem ispod nule ili onu iznad 30.
To je Reno uradio klsičnim programom u ECU, koji svako može da otkrije i testira. Baš kao i Fijat, Ford i sl. Ali to nema veze sa testom i atestom, koji je VW lažirao. Znači, auto isto radi na testu i u eksplataciji, bez izmene mape.
VW je prevarant, a za druge nek dokažu. Uzgred, ovi naši ga još + čipuju (dodatno) :)))

Autor Oktopod 18 Mar 2017, 13:47

Oktopod
Možeš li malo da pojasniš prve četiri rešenice?

Autor moron 18 Mar 2017, 17:32

Reno i Nisan imaju nekakve uredjaje koji iskljucuju DPF ukoliko dodje do pregrevanja, otprilike.Nisu tajni vec se nalaze u tehnickim podacima o voyilima. Dakle ne moye biti reci o prevari. Ako je drzava smatrala da to nije dozvoljeno nije trebala da dozvoli registraciju tih automobila. Uglavnom svi danasnji dizeli otprilike isto manje vise trose ili zagadjuju, nema tu neke posebne filozofije. VW je pokusao da prevari sistem, jer je hteo kao prvo da bude u toku sa tehnologijom na koju godinama nije hteo da predje, kao drugo da ponudi konkurentnije modele koji su na papiru imali isto snage, a u stvari bili snazniji i naravno dosta vise zagadjivali. Ovde se radi o necem drugom.Francuska je donela yakon pre dve godine po kojem ima dvostruko pravo glasa u preduzecima u kojima ima udeo. Pa je u Renou u kojem je imala 12 posto udela dokupila 7 posto slobodnih akcija, sto joj daje 38 posto glasova, sto opet znaci da na skupstini gde se po statutu donose odluke dvotrecinskom vecinom, ona moze da blokira sve odluke, pa cak i odluku da se sve odluke donose prostom vecinom.Prakticno je nacionalizovala Reno, a time i deo Nisana. Ovo nije naivno jer se radi o milijardama, a i strah od raspada eu je prisutan i Franuska zeli da zauzme sto bolje pozicije.Ovo ceka i Pezo, sa tim da drzava kao vlasnik moze samo da upropasti preduzeca, ali njima nije stalo do toga. Zele samo brze injekcije novca. Ghosn je ovo kritikovao kao i politiku EU koja cuti o ovom zakonu koji je u suprotnosti sa svim tekovinama liberalne demokratije. Ovo je epilog. Na kraju ce naci da je Ghosn silovao neko dete. Reno je propao. Sta god rekli o USA znam da vam se ovo ne dopada ali kod njih barem za sada ovakve stvari nisu moguce. Drzava proda firmu kad pocne da stvara gubitke, pa kad firma postane uspesna, oni pokusavaju da preuzmu upravljanje nad njom. Isti automobili se prodaju i u Nemackoj, Svedskoj, Japanu. Renoa goni Francuska.

Autor Predrag 18 Mar 2017, 18:29

Rugala se ruga , pa postala druga...

Iskreno , puca mi ona stvar za te softverske mahinacije , čak šta više , da im da imam npr. sporan softver na VW-u , ne bi dao da ga prepravljaju na "legalan"

Autor Đorđe 18 Mar 2017, 19:17

@moron 18 Mar 2017, 12:34

Hahahaha, dobar komentar! :)

Autor Damko 18 Mar 2017, 23:40

Godinu i po nakon što je VW provaljen, još uvek nikakvih opoziva i korekcija na motorima nisu pokrenuli u EU, ali su debelo platili u USA, što parama državi, što otkupom vozila od kupaca... ima li ko komentar?

Autor Miki 19 Mar 2017, 10:02

Miki

"Ćuti i uživaj!"

Pusti ...

Autor moron 19 Mar 2017, 10:04

Autor moron 18 Mar 2017, 17:32
Negde sam pročitao da sistemi za "preradu" gasova su obavezni da rade u dijapazonu spoljnih temperatura od - do. Ne znam tačno, ali otprilike od 0 do 35 stepeni. To je propis koji je donet da zaštiti oštećenje sistema za pečišćavanje gasova.
To primenjuje i Reno i Fijat i Ford, sigurno znam, a verovatno i večina proizvođača. Druga je stvar, što neki misle da to tako ne treba. VW recimo sa tim problemom i nije imao problem, jer kod njih taj sistem nikada i nije radio po propisu.

Autor Oktopod 19 Mar 2017, 10:33

Oktopod
Hvala. Ima logike.
Inače, uvažaajući razlike u učestalosti regeneracije DPF-a Fiata i pežoa (MJ se baš često "samočisti" ), moj je utisak da je DPF sistem fiata ili suviše veliki čistunac (pa ga "iritiraju" i najmanje nakupljene količine čadji) ili je u tehničkom smislu teški djubar.

Autor moron 19 Mar 2017, 11:31

Ako je oktopod sa flcs, nemojte ga ozbiljno shvatiti. Ubeđivao je sve redom da je BMW e36 jeftiniji od punta za održavanje, pa je video da se zajebao :d

Autor Marko 19 Mar 2017, 15:14

Renault hoce ,uostalom kao i svako preduzece,da ostvari profit .I onda zadnja osovina TALISMANA polukruta,kod vecine u toj klasi multilink.Bolje i tih par stotina E ustedeti tako ,nego nas zagađivati kao drugi konkurenti .Sto sad placaju globe.Neutralan sam potpuno sto se tice bilo kog proizvodjaca ,ali mislim da Renaultu neće ništa pronaći.U suprotnom problemi i za NISSAN ,DACIU,MB ...a niko ih ne spominje.

Autor gajson 19 Mar 2017, 16:27

Za nase dzade i bolje sto nije multilink,ko hoce bolje lezanje ima doplatu za upravljanje na sva 4.

Autor Zoca 19 Mar 2017, 17:04