
Restilizovovani model Fiat 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, biće predstavljen međunarodnoj javnosti na promociji u Torontu 29. i 30. maja.
Prvi Fiat 500L predstavljen je 6. marta 2012. godine na Salonu automobila u Ženevi.
Do sada je u Kragujevcu, prema podacima Svetskog udruženja proizvođača vozila, OICA, proizvedeno oko 450.000 jedinica ovog vozila, koje se pravi u više varijanti (Trekking, Living), a i dalje je u samom vrhu prodaje u svom segmentu MPV modela.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Sad če da skoči prodaja za celih 0,7%, u odnosu na prošli mesec.
carobnjak
prodaj taj tvoj zastareli 500L, pa kupi ovaj novi - moderni
carobnjak
70 000 "komata" 500L se moglo i ručno plejskati umesto preskupih robota koje je "nabavio" B.M
Kad bi se 450 000 proizvodilo po godini, e to bi bio rezultat .
Jer je stara Zastava nekada pravila 300 000. A ova "moderna" samo 70 000.
Ne znam da je ovaj auto dovoljno značajan odnosno ružan da nekome bude „noćna mora“.
Ako neko zaista ima noćnih mora od nečeg što je nesposobni Serđo rekao da će jednog dana možda da bude, onda po zakonima fizike neko drugi ne spava zbog istorijskih činjenica koje, ni uz pretnju da nema više kulena, ne može da ospori.
Sudeci po tome sta sve komentarisete na ovu temu - bice da jeste!
P.S. posebnu paznju obratiti na poslednju recenicu u tekstu...:)
Ko bi rekao da će se „Yugo“ u Americi prodavati *4 puta* bolje od „500L“-a?
@Oktopod
Vest da je B.M. nabavio robote biće zanimljiva izvesnom Z.B., čoveku iz KG koji je u januaru 2007. postavio liniju kada su počeli sa sklapanjem „Punta“.
„Fijatovi“ stručnjaci su tog meseca kasnili, pa su u februaru bili iznenađeni koliko je bez njih „Zastava“ sama uspela da uradi.
Možda je B.M. hteo da kaže da je sa svog prozora video kako kamioni sa robotima ulaze u fabriku?
I suviše prekasno pošto...
1. Prodaja na američkom tržištu ide kao prodaja u Srbiji dok u Evropi, ako se ovako nastavi, 70000 automobila biće krov ove godine.
2. Od Rusa nema ništa. Dobro bi bilo, i mimo dogovora o izvozu FIAT-a 500l u Rusiju, da se uveze 10000 Lada
3. Ugovor ističe za cirka godinu dana. Dok se redizajnirani model zahukta isteći će ugovor i šta posle toga?!
Zastava
A sta ako stigne novi model? Sta ces onda pisati?
Znam, opet hvalospeve o jeftinom Jugicu ili Puntu iz '99...:)))
"450 hiljada komada, stvarno losa prodaja???
Buhahaha :)
Autor carobnjak 26 Apr 2017, 16:47"
I Zastava je svojevremeno preko 4 miliona pa su je opet zatvorili. :)
Zastava
Ne poredi babe i zabe!
Autic koji je pet puta bio jeftiniji sa NULA bezbednosne opreme poredis sa modernom tehnologijom, robotima i 5* na encapu?
carobnjak
Моžda 500 L ima 5* na NCAP-u, ali, samo sa "standardnom" testnom lutkom od 77,1 kg, visine 1,77 cm. Ko zna da li bismo Ti i/ili ja, ili drugi ljudi različiti od standarda, uopšte i preživeli u tom 500 L taman u bicikl da udari:)
carobnjak
lepo je moron konstatovao da je 500L sa gornje slike lep.
Ja bi dodao, da je ovaj najlepši 500L na svetu. Samo kad bi ga ovako maskirano pravili, i odlepili foliju sa stakala.
Ianče, ovaj novi 500L, napraviće rusvaj na Evropskom i američkom tržištu.
Fijat ima ideju da zatrpa salone sa robom 500L, tako da zatvori ulice oko njih. Tako bi povećali prodaju. Bila neki dan vest, gde se saloni bunili - ali ne vredi.
"Zastava
A sta ako stigne novi model? Sta ces onda pisati?
Znam, opet hvalospeve o jeftinom Jugicu ili Puntu iz '99...:)))
Autor carobnjak 26 Apr 2017, 18:02"
Mislim, pa čak sam i siguran da neće biti novog modela. Da je FIAT hteo da uvede novi model u Kragujevac, do sad je mogao X puta pošto bilo je za to prilika i to idealnih, ali sve je otišlo u Tursku, Brazil, Italiju i Poljsku. Poruka je sasvim jasna (FIAT nas zaobilazi kao kiša oko Kragujevca), a i trećina radnika preko noći je ostala bez posla tako da možemo slobodno da se pripremimo za još goru situaciju koja sledi. Sigurno je da to neće značiti i kraj jer uvek može neko drugi da dođe. Ja se nadam da će tako i da bude pošto sad je i više nego očigledno da FIAT više ne zna šta radi, a i kad su tek došli u Kragujevac, još tada se dalo nagovestiti da "nešto nije u redu". Osim toga i sam koncept "privatizacije" Zastave koji se tada navodno desio je problematičan, a što sada i vidimo. Da je prekopiran Škodin model privatizacije, ma koliko loša firma bila sve do momenta privatizacije, danas bi bila zamajac privrede. FIAT nije prepoznao ono što je Volkswagen sa (tada) posrnulom Škodom prepoznao. Zato sada imamo situaciju da smo spali na jedan model, umesto na nekoliko koliko se do sada moglo plasirati, dakle ne ni 2 već nekoliko. Gde je sada Škoda, a gde smo mi? Iz priloženog se vidi da je naš koncept privatizacije automobilske industrije pogrešan. Kao kada ideš 200 na sat u pogrešnom smeru. :)
Pošto znam da ovo čita i stručna javnost koristim priliku po ko zna koji put da ukažem na to da preduzeće "Zastava Automobili" i dalje nije privatizovano te stoga pozvao bih nadležne da raspišu međunarodni tender za privatizaciju, prikupljanje ponuda ili prikupljanje sredstava za podizanje nove fabrike automobila na Zastavnoj parceli u Korman Polju. Modela za privatizaciju "Zastava Automobila" je mnogo, a vremena je sve manje. Bilo bi dobro kada bi država omogućila ljudima koji su zainteresovani da kupe tu firmu da to mogu i da učine bez prepreka koje država nameće.
Ja sam negde čuo da je neki veliki američki autodiler zainteresovan da dođe u Srbiju. Dakle pored mnogih velikih svetskih kompanija i jedan veliki diler automobila.
Odlučio sam malo da guglam i video sam koliko jedan veliki auto diler i to polovnih automobila ima godišnji obrt i video da samo profit im je veći od duga "Zastava Automobila" (330 miliona evra je dug te firme), a o godišnjem prometu tog američkog auto dilera polovnih automobila i da ne pričam. Pogledaj i sam.
https://en.wikipedia.org/wiki/CarMax
Kada jedan američki diler polovnih automobila ima godišnji promet od skoro 15 milijardi dolara onda mogu samo da mislim koliko su jaki američki dileri novih automobila.
Neka država što pre nađe kupca za "Zastava Automobile" bili oni Amerikanci, Nemci, Rusi, Francuzi, Kinezi, Indijci. Nebitno, samo neka se prave Yugući i Floride za početak, a kasnije skuplji modeli. Volkswagen je napravio čudo sa Škodom. Od trošne Škode vremenom je napravio brend koji pravi automobile od Škode Citigo do Škoda Superba i Kodiaqa. Iako je na prvi pogled jeftin brend, prosečna statistička cena govori da se Škoda opasno približila Volkswagenu koji pripada srednjoj klasi s tim da je Škoda pretekla i Audi, po broju prodatih automobila, a kako je krenula, nemojmo se iznenaditi kada jednog dana pročitamo članak o Škodi kao najprodavanijem brendu u Volkswagen grupaciji - prodavanijem i od samog Volkswagena kao šefa te iste grupacije pošto na dobrom su putu da se to i desi.
Što se tiče samog FCAS-a, njegova situacija može se opisati u svega tri reči, a to su: kola iidu nzbrdo. :)
Vec neko vreme postoje izvori koji tvrde da ce Argo za Evropu mozda da se proizvodi kod nas, verovatno pod drugim imenom.
"Zastava
Ne poredi babe i zabe!
Autic koji je pet puta bio jeftiniji sa NULA bezbednosne opreme poredis sa modernom tehnologijom, robotima i 5* na encapu?
Autor carobnjak 26 Apr 2017, 18:08"
I šta imamo od toga što 500l od opreme ima i aparat za espreso kafu. :)
Ne znam na čemu su ljudi iz FIAT-a, ali ovo je primer koliko je FIAT 500l kičast automobil. Da su 2008 u Kragujevcu radili automobil kakav sada rade u Turskoj (novi Tipo) mislim da bi možda i imali šanse da doguraju do 150 hiljada i samim tim krenu sa drugim modelom u toj istoj fabrici (mada i dva modela sa nivoom automatizacije koji vlada danas je malo da bi se poredio FCAS sa nekadašnjom Zastavom po pitanju značaja za grad Kragujevac i državu).
FIAT ograničava Srbiju. Bilo bi bolje da su krenuli da podižu Zastavu. Dosad su mogli nekoliko modela da pokrenu. Ovako Volkswagen ih "šiba" pred nosom preko Škode, a Renault preko Dacije i Lade samo FIAT se pravi pametan jer ne vidi ono što vide svi, a to je da jeftini automobili (tj. jeftiniji duplo od onoga što danas nudi FIAT u Kragujevcu) sa pouzdanom mehanikom se prodaju odlično. FIAT je dobro bio krenuo sa Puntom i Grande Puntom, Bravom i 500, a onda je došao 500l koga su "utrapili" nama koji smo decenijama gradili imidž jeftinije verzije FIAT-a i to pod svojim imenom da bi to sve na kraju FIAT srušio i hajde Jovo nanovo. Očigledno je da FIAT nije uspeo da nadomesti Zastavu (koja je nekada radila 220000 automobila godišnje) i to ni nakon 9 godina prisustva u Srbiji.
Neka FIAT kupi Zastavu i pokrene proizvodnju jeftinih pouzdanih automobila za naše, evropsko i svetsko tržište jer cena struje, kao i cena radne snage u Srbiji (kao i drugi inputi) je niska tako da ludost je praviti skupa kola, a koja pritom izgledaju "neozbiljno". Treba nam količina. Automobili koji se prodaju kao "ludi", a ne nešto što ne znam ni sam na šta liči. Osim toga pogledaj prodaju 500l u Americi u januaru i februaru ove godine i neke stvari će ti biti jasnije. ;)
Alfista
Upravo tako, Kragujevac cekaju bolji dani, hejteri ce biti porazeni!! :)
"Vec neko vreme postoje izvori koji tvrde da ce Argo za Evropu mozda da se proizvodi kod nas, verovatno pod drugim imenom.
Autor ALFISTA 26 Apr 2017, 19:19"
Argo bi bio idealan pošto je na istoj platformi kao "naš" 500l samo nigde nisam uspeo da nađem podatak o tom modelu u kontekstu fabrike u Kragujevcu. :(
"Kragujevac cekaju bolji dani, hejteri ce biti porazeni!! :)
Autor carobnjak 26 Apr 2017, 19:29"
I ja važim za optimistu, ali kada vidim da nešto nije u redu onda "delujem" u pravcu predlaganja alternativnih rešenja. Daleko od toga da sam hejter. Samo razmišljam u pravcu tome da, da se ja pitam, ja bih to uradio drugačije i to skroz drugačije. :)
Ko bi rekao da će se „Yugo“ u Americi prodavati *4 puta* bolje od „500L“-a?
Američke brojke o FIAT-a 500l govore hiljadu reči.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/fiat/fiat-500l/
MIslim da možemo da budemo zahvalni što imamo ovako savremenu fabriku. Uzmite u obzir da su Dacia i Škoda krenuli sa sopstvenim modelima, koje su postepeno unapređivali, i kasnije dobili nove modele. FIAT je ovde doveo savremene proizvodne linije, i sa njih izlazi savremen auto. To što 500L se ne prodaje koliko je proizvodni kapacitet fabrike... ipak se prodaje najviše u segmentu. Nadamo se da će s restajlingom + još jedan model, fabrika doći do barem dvosttruko veće produkcije..... ja verujem u to.... priče da će FIAT otići.... mogu samo zlonamerni da plasiraju...
Fabrika će možda doći do većeg sklapanja, ali do veće produkcije odnosno proizvodnje, teško.
Ko fabrici odnosno državi želi dobro, treba se nadati da će doći do veće transparentnosti. Veoma malo se pouzdano zna o finansijama fabrike koja je „Fijatu“ poklonjena, kao i o koristi koju država ima od tog aranžmana.
"MIslim da možemo da budemo zahvalni što imamo ovako savremenu fabriku. Uzmite u obzir da su Dacia i Škoda krenuli sa sopstvenim modelima, koje su postepeno unapređivali, i kasnije dobili nove modele. FIAT je ovde doveo savremene proizvodne linije, i sa njih izlazi savremen auto. To što 500L se ne prodaje koliko je proizvodni kapacitet fabrike... ipak se prodaje najviše u segmentu. Nadamo se da će s restajlingom + još jedan model, fabrika doći do barem dvosttruko veće produkcije..... ja verujem u to.... priče da će FIAT otići.... mogu samo zlonamerni da plasiraju...
Autor s mile 26 Apr 2017, 22:47"
Fabrika možda jeste (još uvek) savremena, ali model je zreo za penziju s obzirom da se bliži 6-ta godina od početka proizvodnje još uvek aktuelnog modela koji se radi u Kragujevcu.
Što se tiče famoznog segmenta u kome se FIAT 500l nalazi mislim da to nije vredno spomena s obzirom da taj segment automobila je slabo razvijen.
Zastava
A Yugic ti nije bio za penziju kao model koji je bio 30 godina ISTI???
Camiro
Produkcija, sklapanje, proizvodnja, kako bilo- su sinonimi!
Zastava
druže, FIAT ima moćne dizajnere, i generalno nema često FL.. 500L nema bitan pad prodaje... i dobar je u svom segmentu... ima on da gura još min 4 god posle FLa, a zaista se nadam da će još jedan model biti u proizvodnji... zaista bih voleo da se u Srbiji u potpunosti proizvodi automobil... ali ...ko zna ... jednog dana....
kad smo već propustili VW pre cca 25 god...
s mile
Fiat je pr...dno u fenjer. Sad za fijat dizajniraju, projektuju i razvijaju, Trci, Brazilci i sl.... Tamo i prodaju vozila, a u Evropi prođe po koja retro fića 500.
Žalosno je to dokle je došao Fijat.... Ali ne možeš večito da prođeš sa manipulacijama. Samo primer braka dva groba Fijata i Krajzlera......
Pogledaj šta štancuju u Zastavi. Pa to nije auto primeren čak ni jednoj Srbiji... Zaslužili smo i mi bolje. Čak i mi.
@ Oktopod
FCA stoji bolje nego ikada. Pogledaj malo vijesti zadnjih dana.
Rekordna marža za prvi kvartal u Americi. Europa se oporavila iznad svih očekivanja. Maserati jaše put 60 000 ove godine sa maržom od preko 11%.
Alfa dolazi na oko 180 000 ove godine ako bude sve kako je očekivano, a na profit već u zadnjem kvartalu.
Prozivodnja i sklapanje *nisu* sinonimi, RE:
Produkcija, sklapanje, proizvodnja, kako bilo- su sinonimi!
Autor carobnjak 27 Apr 2017, 18:43
Upravo zvog ovakvog razmišljanja je ekonomija na Balkanu tu gde jeste.
Čim se pomene 500L odmah na desetine komentara, uglavnom negativnih. I to uglavnom od onih koji poima nemaju o tom poslu, i davno mu predviđali kraj. A da je model 500L loš u Fiatu nebi ni ulagali u facelift već bi prekinuli proizvodnju, jer ugovor sa Srbijom ističe. Ovako imaćemo nov model koji će se proizvoditi uporedo sa novim 500L.
Šta reče "legenda" B.M ???
Ovo:
Ovako imaćemo nov model koji će se proizvoditi uporedo sa novim 500L.
Autor B.M 28 Apr 2017, 00:57
Zaista neverovatna izjava, propagandiste - sendvičara iz FAS-a !
A šta je tu novi model? "Stari" ili "Novi" 500L ? Pošto je novi 500L - novi, e šta je tu drugo novo? Proizvodnja"starog" 500L ??? lli opet vraćaju Punta Calasica u proizvodnju??
Oktopod
Mislio je na potpuno novi model. Trenutno se bira lokacija za naslednika Punta, i Kragujevac je u igri...
carobnjak
Baš da vidimo i to!
A taj "naslednik" Punta, koliko znam nije za Evropsko tržište, već se radi o poluproizvodu za Latinsku Ameriku i sl. To neće moći proći NCAP ni sa 1 zvezdicom.
Uglavnom, sendvič je sendvič, valja ga pojesti u svakom slučaju :)))
A, da li će istovremeno doći i do "redizajna" garancije na koroziju kod FIAT-a?
Mislim, trenutnih 8 godina garancije na koroziju "iznutra ka spolja" i nije neka preporuka :)
Doduše, ispada da po tom pitanju FIAT više veruje u svoja vozila nego li Hyundai (garancija na koroziju 6 godina) ili KIA (7 godina na koroziju).
deda mraz
Hahaha, majstor svog zanata! :)))
Takve stvari mnogim ljudima promaknu, oni vide samo broj i to je to.
Optimus Prime
Pa, to i jesu "samo brojevi". Samo što se "takvi brojevi" sa njihovim stvarnim značenjem "ne komuniciraju u marketinškim kampanjama" :)
@ Oktopod
Vidili smo u sudaru sa Corollom koliko je to X6H/Argo loš. Ionako za zvjezdice danas više igraju elektroničke poizdarije, nalet na pješaka i slično. Sigurnost samih putnika najviše dižu zračni jastuci kojih u Južnoj Americi vrlo često uopće nema.
No tvoja implikacija je bila ka samo platformi. To si promašio.
Nego nisi mi odgovorio nešto drugo.
FCA stoji bolje nego ikada. Pogledaj malo vijesti zadnjih dana.
Rekordna marža za prvi kvartal u Americi. Europa se oporavila iznad svih očekivanja. Maserati jaše put 60 000 ove godine sa maržom od preko 11%.
Alfa dolazi na oko 180 000 ove godine ako bude sve kako je očekivano, a na profit već u zadnjem kvartalu.
@N.N.
Na koji ce to nacin Alfa doci ove godine do 180 hiljada komada? Vidim prodaja dugonajavljivane i veoma popularne Djulije je prilicno slabasna, a Stelvio je skuplji... ne znam kako, pa moram da pitam... prosle godine je (Alfa Romeo) dobacila u Evropi do 66 hiljada kao okosnici i prakticno maticnom trzistu...
@ Orlo
180 tisuća globalno ove godine. Pa ćemo čekati tamo negdje oko 26. siječnja 2018. da bi opet otvorili ovu temu. Svakako će biti interesantno.
@N.N.
Razumeo sam ali to je dobrih preko 100.000 vise nego prosle godine (72.400 komada) po podacima sa ovog sajta:
http://focus2move.com/alfa-romeo-global-performance/
Takav rast, kao i Maseratijev sa 42k na 60k... prilicno i veoma optimisticno...
@ Orlo
Evo i prodaje Giulie se još diže i dizat će se na neko vrijeme. Vjerujem da će se stabilizirati na bar preko 4 tisuće komada mjesečno. Pričamo o globalnoj prodaji. Već je sada u ožujku bila blizu tog broja.
Vjerujem da Stelvio može i duplo od tog broja.
Gdje je kvaka? Pitanje koliko brzo će dignuti proizvodnju i kada će ih plasirati. Vrlo lako moguće da oni u svojoj računici vode prodaju prema dilerima. To je ono kada oni/FCA dobiju novac.
Za Maserati je situacija jasna. Levante ide odlično. U Q1 su poslovali skroz u skladu sa zacrtanim planom uključujući prodaju. Jedini zastoj može biti ljeti.
Ali kažem puno se toga spočitava FCA pa da će i Tipo biti promašaj pa moje brojke govore da je samo u EU28+EFTA premaši 16 tisuća registracija prošli mjesec.
@N.N.
Maserati je imao u planu 2015. da zavrsi sa 50k a vec 2018. sa 75k... zelje i realnost...
@ Orlo
Dugoročne prognoze su uvijek najnetočnije. Kratkoročne su u pravilu točne.
Inače originalni plan sa Levanteom je bio 50 tisuća godišnje, a ne 75 tisuća.
Onda je bio inženjer Wester CEO i nakon inicijalnih narudžbi dilera za Ghibli se polakomio. Ostatak priče znamo.
@N.N.
Da ne bi bilo zabune ipak mene bolje sluzi secanje, a tu su i linkovi da ne bude da je napamet nesto receno:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2014/02/04/rekordna-prodaja-za-maserati-u-2013.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2015/09/24/maserati-planira-prodaju-od-50.000-vozila-u-2016.-godini
@ Orlo
Evo sada si i ti našao. Ako se Levante zalaufa 50 tisuća u 2016. To je baš ono o čemu govorim. Samo on nije krenuo tada u potpunosti nego tek ove 2017. kada će se i preći brojka od 50 tisuća.
Brojka od 75 tisuća je planirana tek akda budu dostupnu Alfieri u dvije inačice te nova generacija GranTurisma i GranCabria.
Po You Tubeu ima intervjua sa Westerom. Traži ako ti se da. Kada je izašao Gihbli i QP on je pričao o 30 do 35 tisuća.
Isto sa tih 75 tisuća je plan prihoda od 6 milijardi eura godišnje. Sada je na putu da se završi sa oko 4 milijarde. To bi moglo završiti na oko 500 milijuna eura profita za ovu godinu.
"Zastava
A Yugic ti nije bio za penziju kao model koji je bio 30 godina ISTI???
Autor carobnjak 27 Apr 2017, 18:42"
Yugo je bio specifičan auto sa specifičnom cenom u specifičnom vremenu kada inovacije nisu bile na ovolikom nivou kao što su recimo danas. FIAT radi kozmetički redizajn na svakih 6 godina dok konkurencija (primer Volkswagen) to radi na svakh 3 godine. FIAT-u biće potrebno više od "kozmetike" da bi prodaja modela 500L išla ponovo kao pre pada prodaje.
"Zastava
druže, FIAT ima moćne dizajnere, i generalno nema često FL.. 500L nema bitan pad prodaje... i dobar je u svom segmentu... ima on da gura još min 4 god posle FLa, a zaista se nadam da će još jedan model biti u proizvodnji... zaista bih voleo da se u Srbiji u potpunosti proizvodi automobil... ali ...ko zna ... jednog dana....
kad smo već propustili VW pre cca 25 god...
Autor s mile 27 Apr 2017, 21:45"
Imala je i Zastava moćne dizajnere. Neki od njih su kasnije otišli da rade za druge firme u svetu.
FIAT je nakon 4 godine od početka proizvodnje Grande Punta (2005) počeo sa proizvodnjom Punta Evo (2009) koji je redizajnirani model Grande Punta tako da u tom konkretnom slučaju nije tačno da FIAT često ne radi redizajn.
Ako FIAT 500L nema bitan pad prodaje zašto je onda trećina radnika u FCAS-u ostala bez posla i zašto je prodaja spala sa 117000 automobila godišnje na svega 82000 automobila?
Koliko FIAT 500L ima konkurenata u svojoj klasi?
FIAT 500L će da gura i nakon redizajna, samo u kom pravcu, uzbrdo ili nizbrdo? :)
I ja se nadam da će doći do još jednog modela, samo sve više sam sklon verovanju da od toga neće biti ništa, barem ne sa FIAT-om.
RE: N.N.
I koja marka od te dve marke automobila se rade u FIAT-ovoj fabrici u Kragujevcu: Alfa Romeo ili Maserati? :)))
500L je najbolji automobil koji smo ikada imali, više izvezen nego svi ostali modeli koje smo pravili zajedno. To su činjenice.
A ostalo sto smo radili, Fića, 101, Yugo je rađeno takođe po Fiatovoj tehnologiji. Znači bez Fiata nebi imali nista, i zato malo više poštovanja.
Tim pre što niko drugi nije hteo da napravi fabriku u Srbiji. Čak ni Kinezi, a davali smo još veće podsticaje negi Fiatu.
Malo se edukujte kad već raspravljate ako mislite da vas neko shvati ozbiljno.
500L nije „naš“ automobil. Sastavljen je od uvoznih delova i ofarban, tako da ne može se ni po stručnosti ni po zaradi poređivati sa domaćim proizvodom.
Nije tačno da niko nije hteo da napravi fabriku u Srbiji. Pre će biti da su naši tražili da se ugrade, a vremenom će izaći koliko je „Fijatu“ to odgovaralo.
Današnji „Fijat“ veze nema sa firmom koja je 1970.god. proizvela auto godine i imala dovoljno poštovanje prema ino partnerima i posebno Prvoslavu Rakoviću da vidi prednosti proizvodnje istog u Jugoslaviji.
Ni „Fijat“ ni njegove kooperante nemaju ni trunku poštovanja prema srpskim radnicima. Nedavno su odgovorili na štrajk time što su tražili da administrativni i iznajmljeni radnici siđu dole i sastavljaju branike (što baš nigde u svetu nije legalno). Tek kada su videli da to ne ide, odnosno da ovi ne mogu da dostignu određeni nivo, podigli su bedne neto plate od 25.000 RSD na 30.000 RSD.
*To* su činjenice, ako ćemo o poštovanju i o edukaciji.
Činjenice su da mi sami nebi znali da napravimo 500L, kao što nebi znali ni Fiću, 101 i sve ostale modele da nije bilo pomoći sa strane.
Jednostavno, mi našu tehnologiju nemamo, i uvek smo kupovali tuđu, tj. Fiatovu i to zastarelu.
Od dolaska Fiata promenilo se nekoliko vlada. Znači svi su kao hteli da se ugrade, pa nijedan proizvođač osim Fiata nije hteo da dođe. Smešan si.
A za srpske radnike ne brini, da im nešto fali u Fiatu odavno bi stupili u štrajk. Više puta je rečeno koliko su plate, za radnike u proizvodnji su oko 40.000.
Činjenica da si najobičniji provokator.
"500L je najbolji automobil koji smo ikada imali, više izvezen nego svi ostali modeli koje smo pravili zajedno. To su činjenice.
A ostalo sto smo radili, Fića, 101, Yugo je rađeno takođe po Fiatovoj tehnologiji. Znači bez Fiata nebi imali nista, i zato malo više poštovanja.
Tim pre što niko drugi nije hteo da napravi fabriku u Srbiji. Čak ni Kinezi, a davali smo još veće podsticaje negi Fiatu.
Malo se edukujte kad već raspravljate ako mislite da vas neko shvati ozbiljno.
Autor B.M 30 Apr 2017, 07:58"
Najbolji jeste (delom i zbog toga što je još uvek najnoviji kojeg proizvodimo tj. sklapamo), ali isto tako i najskuplji i najbesmisleniji za razliku od klasične verzije fiće koji je druga priča. FIAT 500l nije ni najprodavaniji s obzirom da FCAS-ov najbolji rezultat je 117000 automobila godišnje, a Zastavin preko 220000 automobila godišnje. FCAS je dosad plasirao 450000 automobila, a Zastava preko 4 miliona automobila. Neko je odbacio firmu koja iza sebe ima višedecenijsku istoriju u pravljenju automobila (Zastava), koju će FCAS ovim tempom moći dostići tek za nekoliko decenija. To je još jedan dokaz besmisla koje vlada kod onih koji odlučuju o sudbini domaće autoindustrije.
Zastava je otprilike jedno 10 puta više prodala automobila negoli FCAS. Ko ne veruje može slobodno da potraži na internetu ovaj podatak. Zastavini automobili možda jesu FIAT-ova tehnologija, ali to nisu FIAT-ovi proizvodi, to su naši domaći proizvodi, čak od glave do pete. Osim toga i Lada je radila automobile na FIAT-ovoj tehnologiji pa opet ne rade skupe FIAT-ove automobile već Lade. Sada znam i zašto. Rusi su uspeli da spasu Ladu, samim tim i njenu takođe višedecenijsku tradiciju samo mi, draža nam je tuđa skupa neizvesnost (koja nas uz to skupo košta) nego naš uspon koji je mogao da se desi sa Zastavom po uzoru na Škodu i Daciu (a koji bi koštao 10 puta manje negoli FCAS). Za Zastavu je bilo potrebno 50 miliona evra država da da. Neko je u Vladi rekao da ne treba država da daje novac da bi nakon toga država dala FIAT-u 500 miliona evra. To je vrhunac besmisla.
To da bez FIAT-a nebismo imali ništa najbolje je opisao jedan novinar Politike u svom članku nedavno objavljenom u tom mediju. Toplo preporučujem za čitanje.
http://www.politika.rs/sr/clanak/379332/Srpski-robot-kojem-su-se-divili-Francuzi
Ovo je dokaz da pre dolaska FIAT-a u Srbiju ljudi koji su radili u Zastavi nisu znali za robote. :)))
Šta nam sve neće prodati novokomponovani pratioci stanja u fabrici automobila u Kragujevcu. Srećom postojimo mi koji sve pratimo tako da je nas teško zeznuti.
Bilo bi nam bolje da smo sa Zastavom nastavili i to na način na koji su na uradili Česi, Rumuni, a na kraju i Rusi. Ako bar ništa, sad možemo da se nadovežemo, a za šta se i pruža prilika za godinu dana kada ističe robovlasnički ugovor sa FIAT-om poznatiji i kao ugovor o zavetu ćutnje između države i privatnog vlasnika što je svetski predsedan s obzirom na to da su i javna sredstva deo priče, a neke informacije govore da su samo javna sredstva data privatnom vlasniku za proizvodnju vozila u Kragujevcu zašta je Srbija dobila zauzvrat jedan model eksperimentalne prirode sa sve lošijom prodajom, umesto dva sa ukupnom proizvodnjom od 300000 automobila godišnje puta 10 godina uz lokalizaciju proizvodnje od preko 80 odsto. Sada pred kraj ugovora, FCAS je otprilike na četvrtini dogovorenog po broju proizvedenih automobila na godišnjem nivou, a na petini kada je u pitanju lokalizacija proizvodnje za potrebe FCAS-a.
Nadam se da će država za godinu dana da postupi sa FIAT-om kao sa Železarom da dobije fabriku nazad za 1 evro s obzirom da FCAS-ova fabrika je zapravo oteta Zastavina fabrika za koju je država dala 500 miliona evra FIAT-u da izgradi novu na zemlji gde je bila stara tako da sve to pripada državi tj. Zastavi. Najbolje rešenje je nekad bilo, a uskoro će se ispostaviti i sada, saradnja sa FIAT-om, a ne i FIAT direktno ili neko treći. Nikako FIAT pošto FIAT kao FIAT pati od krize identiteta. Da je FIAT došao u Srbiju kao Maserati, e to bi bila sasvim druga priča. Ovako FIAT kao FIAT. Sve je bolje samo automobili marke FIAT nemaju šta da traže u Srbiji.
Neka FIAT ponovo pokrene Zastavu. Neka neki brazilski ili neki drugi FIAT da Zastavi da radi. FIAT 500L je na bazi Punta. Neka FIAT da Zastavi Grande Punto. Bila bi to odlična Zastava 10+ za naše i sva druga istočna tržišta, a to je pola sveta, ako ne i preko pola sveta u ljudstvu. :)
Šteta je što FIAT nije video u Zastavi low cost ili lower cost brend, a kasnije kada budu krenuli skuplji modeli Zastava bi bila prodavanija od Maseratija. To nije nimalo smešna priča. Pogledajmo Škodu. Ona se sad bolje prodaje od Audija. Razlika između pobednika i gubitnika je u nedostatku vizije. Kada rukovodstvo FIAT-a se nebi ponašalo kao pokondirene tikve, mogli bi da se priključe Volkswagenu i Renaultu koji imaju po dve jeftinije marke (Volkswagen SEAT i Škodu, a Renault Dačiju i Ladu). S tim da to što su jeftiniji brendov to ne znači ništa s obzirom da Škoda ima jedan Superb, a jedan treći konkurent (dakle GM) preko Hyundai-ja i KIA-je plasira i skuplje modele od Superba.
Ključno rešenje za domaću automobilsku privredu leži u privatizaciji Zastave. Tu postoje razne mogućnosti za razvoj dok FIAT kao FIAT je došao do zida. Čak i sutra da dođe potpuno novi model FIAT-a. Jednostavno, sve veće od FIAT-a 500 i Punta, sa FIAT značkom je eksperiment.
To da niko drugi nije hteo da dođe je laž koja doseže nivo Gebelsove propagande (hiljadu puta ponovljena laž postaje istina).
Ne verujem da je drugima nuđeno da ne kupe Zastavu već samo njenu imovinu i to za 1 evro, na taj način izbegavajući preuzimanje obaveze plaćanja Zastavinog duga od 500 miliona evra. Još je pritom država dala 500 miliona evra FIAT-u da eksperimentiše sa novcem poreskih obveznika po principu ako prođe prođe pa kud puklo da puklo, a ako ne prođe, bože moj, neće biti investitor koji će izvući deblji kraj već onaj koji im je ponudio uslove koji nigde ne postoje ovakvi na zemaljskoj kugli.
Sad je meni asno zašto predstavnici sadašnje vlasti izbegavaju FIAT. To je vruć krompir i veliki osinjak zakomplikovan na način da samo tihi odlazak može da reši celu stvar ili da kupe Zastavu, plate (sada) 330 miliona evra duga pa da pokrenu Zastavu s obzirom da su se na osnovu državinih 500 miliona evra početnog kapitala do sada nafatirali do te mere da sada mogu komotno da reše problem privatizacije Zastave.
Podsetiću, samo u jednoj godinu FCAS je imao promet od 1 i po milijardu evra tako da red bi bio da kupe Zastavu kada država ih je, kada se sve sabere i oduzme, ipak mnogo više dala nego što im je oduzela s obzirom da pruga i put su nešto što je sasvim mala sitnica s obzirom na bukvalno poklonjen ogroman novac za početak rada nove fabrike i 10 godina oslobođenja od svih mogućih poreza, dažbina, plaćanja energenata i svih drugih stvari koje svi drugi privredniciu Srbiji plaćaju, samo FCAS ne.
Da je FIAT zaista ozbiljan, najmanje je što je mogao da učini za Srbiju, a i za sebe na kraju krajeva, jeste da pokrene Zastavu i uhvati korak sa evropskom konkurencijom.
Ekipa iz FIAT-a mora da shvati da neke njihove procene su zablude s obzirom da beže od onoga šta ih je proslavilo i izbavilo od ponora, a to je upravo Punto tj. jeftini automobili.
A i naši FIAT-ovci, umesto da budu "agresivni" prema centrali u FIAT-u sa zahtevom da FIAT pokrene Zastava brend, svi se kao pudlice nadaju da će FIAT da dovede novi model, a sasvim je jasno da neće jer dosad su trebali, a nisu jer su se očigledno i sa ovim opekli pošto shvatili su i oni da su otišli predaleko od Punta. Pobegli su od najjeftinijih automobila tipa kockasta Panda, ali isto tako zašli su i u segment Alfa Romea što takođe nije dobro. Sredina je najbolja, a tu se opet vraćamo na Punto. Ne mislim na 188, već ovaj najnoviji, a i 188 bi bilo dobro videti, barem usput, za naše tržište.
Narod Srbije najviše je radio kada je radila Zastava i da nebi nesretnih okolnosti gde bi kraj Zastavi bio. Tu smo trebali nastaviti, a ne izmišljati toplu vodu koja je uz to sve hladnija, a da ne govorim o tome da nema ni izbliza onakve efekte kolike je imala Zastava koja je svojevremerno zapošljavala 50000 radnika širom bivše Jugoslavije. E to je ozbiljnost, a ne FIAT u ulozi velikog cara gološijana koga uz to drugi finansiraju da bi on punio kasu Italije, Amerike i Holandije.
Mi mora da smo bogata zemlja kada možemo da svojim mukotrpnim radom i svojim parama dignutim na kredit kod tih istih stranaca finansiramo mnogo veće od nas pošto ekonomsko rezonovanje nekadašnjih ministara je stvarno u najmanju ruku čudno i kontroverzno kada su dozvolili sve ovo i ko zna šta sve još više s obzirom da je i dalje ugovor države Srbije sa FIAT-om najstrožije čuvana tajna u Srbiji.
Neka FIAT kupi Zastavu jer ovo je previše daleko otišlo u bespuće besmisla koliko FIAT ovako kako je postavljen u Srbiji nema smisla.
Rešenje leži u Zastavi. Ako FIAT kupi Zastavu, rešiće i nama i sebi probleme. Dolazak FIAT-a u Srbiju nije rešio nijedan problem koji se tiče Zastave, već je donešen još jedan, FIAT-ov, takođe ogroman problem, možda i veći nego Zastavin (ne možda već najverovatnije).
Neka FIAT na perspektivan način reši problem Zastave tako što će, za početak, pokrenuti proizvodnju za svet nekog jeftinog modela, pa još jednog i sve tako redom, a ne da zavisimo od toga da budemo samo još jedna FIAT-ova fabrika u nizu FIAT-ovih fabrika na svetu, a od kojih je FCAS najgora s obzirom da ostvaruje najlošije rezultate.
Ili to ili da nam da Jeep ili još bolje Maserati, ali to ne zapošljava veliki broj radnika s obzirom na omer broja proizvedenih vozila i radnika.
FIAT nema šta više da traži u Srbiji. Još malo pa došlo je vreme da se ova 8-9 godina stara nesupešna serija okonča i nastavi tamo po čemu smo poznati DECENIJAMA jer samo jeftini automobili mogu da daju željeni efekat u zapošljavanju ogromnog broja ljudstva, dobavljača, veću ekonomsku aktivnost i tako dalje. FIAT je skroman s obzirom na date početne pare i ne samo to, još nas skuplje košta kako pada.
Došlo je vreme da država i svi mi da lupimo šakom o sto i ozbiljno upitamo FIAT da li planira da pokrene Zastavu kao svoj napredni brend za jeftinija (a ne nužno i jako jeftina) vozila, a ako odgovor bude ne, POŽELIMO IM SRETAN PUT i NAĐIMO NEKOG TREĆEG jer ovo što radi FIAT sa nama i našim parama, STVARNO NEMA SMISLA jer samo gubimo vreme sa njima, a o novcu i da ne pričam.
"Činjenice su da mi sami nebi znali da napravimo 500L, kao što nebi znali ni Fiću, 101 i sve ostale modele da nije bilo pomoći sa strane.
Jednostavno, mi našu tehnologiju nemamo, i uvek smo kupovali tuđu, tj. Fiatovu i to zastarelu.
Od dolaska Fiata promenilo se nekoliko vlada. Znači svi su kao hteli da se ugrade, pa nijedan proizvođač osim Fiata nije hteo da dođe. Smešan si.
A za srpske radnike ne brini, da im nešto fali u Fiatu odavno bi stupili u štrajk. Više puta je rečeno koliko su plate, za radnike u proizvodnji su oko 40.000.
Činjenica da si najobičniji provokator.
Autor B.M 30 Apr 2017, 17:22"
Ako ćemo tako, ni FIAT nebi mogao sam jer bi morali zaposliti dizajnere. Osim toga, nije poenta u tehnologiji već u kanalima prodaje, prepoznatljivosti, kao i samoj prodaji.
Zastava se probijala svojim putem, imenom, imidžom, marketingom, kapacitetima, pronalaskom kupaca itd. FIAT je tu bio samo kao prodavac tehnologije koju smo mi kupili od njih (mogli smo i od nekog drugog) i tu sva daljnja povezanost sa FIAT-om prestaje s obzirom da FIAT nije čak bio ni vlasnik Zastave, a niti je ni sad, a što se može videti i na sajtu agencije za privatizaciju.
Neka FIAT lepo kupi Zastavu pa onda možemo pričati o tome kako je reč o bratskoj firmi. Do tada, te priče kako je to sve isto, to je samo lažna patetika i ništa više od toga.
Kako je B.M. jednom ovde napisao, živi pored fabrike, samo pogleda kroz prozor i vidi sve što se tamo dešava.
Po njemu, sve je u najboljem redu. To što „Fijat“ i kompanija ovde rade stvari koje ne bi smeli (a ni sanjali) u Italiji, ništa ne menja.
Uvek se setim one kadidatkinje za zamenika predsednika Amerike 2008. -
"Sarah Palin, you've cited Alaska's proximity to Russia as part of your foreign policy experience. What did you mean by that?"
"I can see Russia from my house."
@zastava, danas je sva poenta u tehnologiji, prošlo je vreme kad su automobil pravili razni majstori, pa jedna smena pravi bolje a druga lošije. Ako nemaš svoju tehnologiju moraš da je kupiš, a niko neće da ti proda svoju najbolju nego onu koju planira da izbaci iz proizvodnje. Tako smo kupili linije za Zastavu 10, platili preko 10mil evra, a Fiat je izbacio iz fabrike čim je počeo novi model. Eto koliko je savremena bila.
I to smo imali sreće da su hteli da nam prodaju, inače bi sklapali Punta na linijama iz 70ih.
B.M
Za to što je "bačena" linija za Z10. treba neko da odgovara.
500L je tako "savremeno" vozilo, da ga neće tržište. Samo italijani ga uzimaju, jer dobiju subvenciju oko 3000€, pa bude bolje od nekog krš polovnjaka.
Ja sam se zabrinuo za FAS, jer tebe nestade.... Dal si bio na neplaćenom, ili godišnjem odmoru, ali reko "ode mast u propast"... Reko, čak ni botovima više sendviče ne daju...
A da hvali nakadašnju Zastavu moze samo ko nikada nije ušao u nju. Kroz fabriku automobila sam prolazio nebrojeno puta jer sam imao prijatelje tamo. Ukratko, prljavština, nered, nerad, krađa, ogromna administracija, višak radnika, bolovanja. U trenutku stečaja preko 500 mil. evra dugova.
@oktopod, to što me nema je dobro, jer znači da imam posla, što znaci manje vremena da vas edukujem.
A botovanje se radi na društvenim mrežama i visokofrekventnim sajtovima ili forumima, koga zanima šta vas nekoliko ovde mislite :)
Što se mene tiče nek svi 500L automobili odu u Italiju, bitno je da se prodaju. Sa Italijom imamo suficit zbog 500L što je najbolji dokaz da nam se posao isplati i pored uvoza delova odatle.
B.M
Sa Italijom imamo suficit, zbog 500L, zato što sve ide tamo....
Ali zato sa Turskom imamo ogroman deficit, zbog istog tog 500L, zato što sve otuda uvezemo.
A kad mislite da rešite probleme sa benzincima u 500L koji dolaze iz Turske i na kojima su jako česte havarije?
Mome drugaru su zamenili motor posle par hiljada KM, jer se prosuo na asfalt??
Ima baš mnogo tih slučajeva!
Koliko znam delovi za 500L se uglavnom uvoze iz Italije vozom. Dve kompozicije nedeljno. Fiat ima novu fabriku motora i u Poljskoj, odakle ti to da su iz Turske, nije mi jasno. Atvoj drugar bi trebao da zna da svaki nov auto ne treba maltretirati dok se ne uhoda i razradi.
S obzirom na kvalitet naših puteva garancija je odlična.
Britanski časopis „Autocar“ je ušao u fabriku 31. januara 2008. i na veliko je hvalio.
RE: „A da hvali nakadašnju Zastavu moze samo ko nikada nije ušao u nju“ - B.M.
"@zastava, danas je sva poenta u tehnologiji, prošlo je vreme kad su automobil pravili razni majstori, pa jedna smena pravi bolje a druga lošije. Ako nemaš svoju tehnologiju moraš da je kupiš, a niko neće da ti proda svoju najbolju nego onu koju planira da izbaci iz proizvodnje. Tako smo kupili linije za Zastavu 10, platili preko 10mil evra, a Fiat je izbacio iz fabrike čim je počeo novi model. Eto koliko je savremena bila.
I to smo imali sreće da su hteli da nam prodaju, inače bi sklapali Punta na linijama iz 70ih.
Autor B.M 30 Apr 2017, 23:10"
Upravo je to moja poenta. Tehnologija nije nikakav problem. Ona se kupuje tako da je istu tu najmanje bitna. Bitnije je prodati proizvod, što FIAT-u sa 500l ide sve manje za rukom. FIAT mora da se malo vrati unazad pošto daleko je otišao od onog imidža koji mu najbolje stoji. Punto je simbol FIAT-a, a ne dugi fića. Namerno su nama dali taj model jer su znali da nije dobar za duge staze u smislu imidža i prodaje. Dobro, možda baš to nisu znali, možda, ali su svi znali da je reč o eksperimentu od automobila. Neka FIAT zameni 500l novim Puntom s obzirom da je reč o istoj platformi i neka ostavi malo prostora za proizvodnju onog starog Punta što je bio u zadnjim godinama postojanja malo doteran, pod imenom npr. Zastava 10 In i sa cenom od 5-6 hiljada evra za bazni model.
http://www.smeraldaexpress.it/administrator/components/com_vikrentcar/resources/fiat_punto_classic.jpg
Neka FIAT vrati Zastavi mašine od starog Punta. To nije FIAT-ovo s obzirom da je država uzela kredit da bi kupila te mašine. Što se tiče savremenosti, možda sada mašine od starog Punta nisu vrhunac tehnike, ali isto tako je sigurno da je i dalje reč o savremenoj tehnologiji, kao i još uvek savremenom automobilu koji je idealan za vožnju po gradu, odlazak do marketa, kao auto za mlađe vozače, nežniji pol itd. Osim toga, idealan je kao zamena za Yugo sparam kojeg je tehnološki kao kompjuter sparam digitrona. Mi smo tu tehnologiju platili FIAT-u i red bi bio da nam je FIAT vrati.
Da Fiat vrati tehnologiju koja je bila pre nego je došao u zastavu?. hahaha
Jel si ti normalan?
Mi i ovo što sad imamo moramo da modernizujemo. Stalno izlaze nove tehnologije i ako zaostanemo nema šta da tražimo. Nismo sposobni ni za kooperaciju, a kamoli za finalnu fabriku. Dokle ćeš ovde da pišeš gluposti?
"A da hvali nakadašnju Zastavu moze samo ko nikada nije ušao u nju. Kroz fabriku automobila sam prolazio nebrojeno puta jer sam imao prijatelje tamo. Ukratko, prljavština, nered, nerad, krađa, ogromna administracija, višak radnika, bolovanja. U trenutku stečaja preko 500 mil. evra dugova.
Autor B.M 30 Apr 2017, 23:26"
Ovo sve znamo. Što je najgore, ni FIAT nije ništa bolji po pitanju ovoga što si naveo s tim da birokratija je sada neuporedivo veća. Sad bukvalno ništa ne može da se menja bez toga bez saglasnosti centrale u Torinu, Americi ili Holandiji. FCAS se ništa ne pita. Nekada su dve adrese bile Kragujevac i Beograd, a danas 3 adrese do kojih moraš obići pola sveta da bi došao. Što se tiče nerada, zadnjih godina FIAT pola radi, a pola ne radi, a što se tiče viška radnika donedavno FCAS je imao isti problem, dok kod bolovanja taj problem je stalno aktuelan u FCAS-u, kao i zapošljavanje radnika preko privatnih agencija koje iznajmljuju radnike. FCAS tj. FIAT nije ništa bolji po tim pitanjima. U nekim segmentima je i gori, a vrh ledenog brega je, po mom mišljenju, taj Zastavin dug od 500 miliona evra kojeg je, zahvaljujući potezima naših (tadašnjih) političara, FIAT izbegao da plati prilikom preuzimanja Zastave i ne samo da je izbegao već su isti dobili 500 miliona evra subvencija, kao i mnoge druge olakšice. Kada bi meni neko dao sve i obavezao me na ništa i ja bi tako mogao poslovati. :)))
Da ne spominjem da za godinu dana niko, ni sam FIAT, ne zna šta će biti sa fabrikom u Kragujevcu nakon isteka ugovora. Mislim da FIAT zna, samo čeka istek ugovora obavezujućeg za obe strane.
RE: B.M.
"A botovanje se radi na društvenim mrežama i visokofrekventnim sajtovima ili forumima, koga zanima šta vas nekoliko ovde mislite :)"
Na društvenim mrežama niko ne čita pošto su zatrpani, dok na visokofekventnim sajtovima komentar mora prethodno da dobije odobrenje administracije, dok na forumima piše svako. Ovde se čita sa većom pažnjom, nema filtera (mada nije ni potreban) i nema bombardovanja raznim vestima. Kvalitet je ovde na većem nivou nego kvantitet. Osim toga, ovo je tematski portal.
"Što se mene tiče nek svi 500L automobili odu u Italiju, bitno je da se prodaju. Sa Italijom imamo suficit zbog 500L što je najbolji dokaz da nam se posao isplati i pored uvoza delova odatle."
Uvezi iz Italije, sklopi u Kragujevcu i vrati nazad u Italiju. Odlično ta FIAT, skoro ništa za nas, osim radne snage koju plaća država, kao i ogromnih para koje je takođe dala država.
Postavlja se pitanje, da li je država dala FIAT-u 500 miliona evra i velike povlastice da bi isti spašavali sami sebe i italijansku ekonomiju? :)
Postavlja se pitanje, da li je država dala FIAT-u 500 miliona evra i velike povlastice da bi isti spašavali sami sebe i italijansku ekonomiju? :)
Fiat godišnje obrne više para više nego cela Srbija i nema šta mi njega da spašavamo, može samo on nas. Mi da spašavamo Italijansku ekonomiju? Neverovatne gluposti pišeš!
Nego B.M računam sad. Mašine kupljene za sklapanje Zastave 10 su svojevremeno plaćene 10 miliona evra. Te mašine su otišle nazad kod FIAT-a. Sa tim mašinama nekoliko stotina radnika može da dobije posao, a te mašine FIAT drži kod sebe. Zar nebi bilo bolje da su u funkciji?
"Da Fiat vrati tehnologiju koja je bila pre nego je došao u zastavu?. hahaha
Jel si ti normalan?
Mi i ovo što sad imamo moramo da modernizujemo. Stalno izlaze nove tehnologije i ako zaostanemo nema šta da tražimo. Nismo sposobni ni za kooperaciju, a kamoli za finalnu fabriku. Dokle ćeš ovde da pišeš gluposti?
Autor B.M 02 Maj 2017, 17:48"
Ne mislim na one mašine za Yugo i ostale stare automobile, već samo na one mašine za Zastavu 10. Oni koji vode fabriku automobila nisu bili sposobni ni tada, a ni ovi sada jer i jedni i drugi ili forsiraju jednu stvar decenijama ili godinama ili hirovito sve napuste ostavljajući tržište skroz. I jedni i drugi kao da proizvode za sebe, a ne za tržište i ako se ne svidi gazdi, onda i tržište ostane bez opcije. Ako opadne prodaja, nema potrebe odustajati skroz, već za onoliko koliko prodaja opadne, a uporedo sa tim da se uvede neki novi model pa ako i on bude slabo išao, koliko bude išao neka se toliko i forsira, a usporedo neka se ide na neki treći model itd. Radnici, dizajneri i drugi kreativni deo priče su svetla tačka, dok gazde, u oba slućaja, su "problematični" pošto ne zna se šta je gore u auto-industriji: neažurna država ili porodično vlasništvo.