Dizel modeli više nisu najpopularniji u Evropi

Evropljani kupuju 15 odsto manje automobila pogonjenih dizel motorima.
Evropsko tržište je poznato kao „dizelaško“. Međutim, to se ubrzano menja. Naime, po novim registracijama u aprilu 2017., prodaja je generalno pala za 7,1 odsto, a što se dizela tiče čak više nego dvostruko – 15 odsto.
U aprilu 2016., jedan od dva automobila prodata u Evropi je imao ispod haube dizel motor. Prošlog meseca, postotak je pao na 46 odsto, što znači da dizel više nije dominantan tip pogonskog goriva u Evropi.
„Mada postoji nekoliko razloga za ove promene, sve ukazuje na ,dizelgejt’, koji je bio okidač za ovaj pad“, rekao je Felipe Munjoz iz Jato Dynamicsa. „Od izbijanja skandala 2015., ovaj tip goriva je izgubio na popularnosti i reputaciji jer su vlasti počele da uvode novu pravnu regulativnu koja direktno pogađa vlasnike dizel automobila. Pored toga, mediji nastavljaju da savetuju kupce da izbegavaju dizel gde god je to moguće. Kada se tome doda forsiranje električnih/hibridnih vozila, ne čudi pad prodaje dizela.“
Tu su i trendovi koji mogu da zabrinu neke proizvođače automobila. Mada se VW Golf vratio na mesto najprodavanijeg modela u Evropskoj uniji, njegova ukupna prodaja je pala za 28,1 odsto, dok je Polo ostvario 11,4 odsto slabije rezultate (treće mesto). Renault Clio je razdvojio dva Volkswagenova modela na drugom mestu sa nešto manjim padom od 7,1 odsto.
Postoje i neki svetli primeri, kao što je novi Citroen C3. On je deveti po prodaji na evropskoj listi sa poboljšanjem od čak 48,1 odsto, dok je VW Tiguan uspeo da nadmaši čak i tu brojku sa napretkom od 71,6 odsto, što ga je stavilo na četvrto mesto među prvih deset.
Najveći dobitnik u smislu celokupnog tržišta je novi Peugeot 3008, koji je odmah došao do mesta broj pet među najprodavanijim SUV modelima, nakon tranzicije iz nekadašnje monovolumenske konfiguracije. PSA i Volkswagen napreduju, bez obzira na opšti, negativni tržišni trend. Na VW grupu i PSA se odnose četiri od deset prodaja u Evropi, sa manje dizela a više benzinskih modela u opticaju.
Izvor: Autorepublika.com
Foto: arhiva Autoblog.rs
Jedan škodista dugi niz godina pokušava da me ubedi da su savremeni turbo benzinci (naravno, ne i "turbo MPI budževine" ) u svemu superiorniji od dizela.
Moguće da je on potpuno u pravu, a možda ovaj gornji tekst ide u prilog tome, ali, ja još uvek nikako da "na sebi" primenim rezultate te edukacije.
Valjda sam "zaglavljen u prošlosti", u davnom vremenu kada su benzinci "bez pardona" trošili 12-15 litara i kada mi je volvo 240 D6, "atmosferac" ( sa ubrzanjem od 18,5 sekundi i Vmax od 145 km/h) delovao tehnički veoma napredno, a ekonomski bio i ostao potpuno nedostižan san.