home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kupovina automobila nikad nije bila jednostavna. Što zbog samog značajnog finansijskog izdatka, a još i više zbog pravilnog determinisanja ličnih potreba i mogućnosti, ogromne ponude dodatno iskomplikovane paketima opreme, izbora načina finansiranja, kao i izbora adekvatnog dilera za izabrani model. Da probamo da pomognemo malo…

Prostri se onoliko koliko ti je jorgan dugačak

Odredite razuman budžet u okviru koga možete da analizirate ponudu na tržištu. Kada kažem razuman, smatram pesimističan. Idealno je kupiti automobil za gotovinu, I tako izbeći moguća neprijatna iznenađenja koja nosi budućnost. Međutim, s obzirom na to da su automobilI trajno potrošno dobro, retko ko će biti u mogućnosti da celokupan iznos „iskešira“ jednokratno. Zato, Excel u ruke i presaberite svoje mesečne troškove (uvećane za 20%), stavite ih u odnos sa anticipiranim prilivima u kućni budžet, i dobićete približan iznos rate koju možete na redovnim osnovama da otplaćujete.

Razmotri svoje realne potrebe

Automobili se sve više uklapaju u tržišne trendove modnih artikala. Ono što je trenutno najveći tehnološki hit, već za dve godine biće dobrano prevaziđeno novijim proizvodom. Pogledajte samo šta se dešava sa mobilnim telefonima. Danas ekstra popularni, sutra već demode. Iako je sada „fancy“ imati SUV, ne znači da će tako biti i za tri godine. A novi automobil će vas, u proseku, služiti bar šest godina. Zatim, sagledajte koliko često putujete „na-more“ distance. Ukoliko je to jednom ili dva puta godišnje, pa zar nije isplativije platiti rent-a-car, nego plaćati dodatna 2-3 litra goriva na svakih 100 kilometara pređenih tokom godine. Evo prostog primera: BMW X5 25d po gradu troši oko 10 litara/100 km dok BMW X1 20d (sa boljim performansama) troši 2 litra manje. Za najmanje 100 hiljada kilometara koliko ćete preći novim automobilom to je oko 2.000 litara više, odnosno samo po ovom osnovu, više od 2.500 evra. Da vas podsetim i na više troškove registracije, osiguranja, održavanja, skuplje pneumatike, više muke u pronalaženju parking mesta. Ništa lepše od vožnje kabrioletom… I zaista je tako verujte. Ali ne zalećite se, višestruko jeftinije je iznajmiti takav auto nekoliko puta godišnje od troška registracije, osiguranja i redovnog servisa za kabriolet koji biste kupili.

Sačini listu priroriteta

Izbor automobila nije isto što i izbor životnog partnera. Zamenićete ga svakako, ali nije baš ni mudro činiti to svake druge godine. Ukoliko je neka vaša potreba zaista bitna za sveukupno zadovoljstvo u eksploataciji, pa zadovoljite je, radije nego da zbog hiljadu evra, patite i pre nego što ste utrošili prvi rezervoar goriva. Da li je to premijum muzički uređaj? Neka trese, jednom se živi!

Iskažite istraživački duh – Bogu hvala što imamo internet

Nikad lakše, nikad interesantnije! Toliko istraživanja i testova novih automobila imate dostupno na internetu, da bi ovo trebalo da bude parvo zadovoljstvo. Naći ćete čak i istraživanja u vezi sa generalnom pouzdanosti proizvođača automobila, pa čak i konkretnog modela koji vas zanima. Sasvim sigurno, uz malo truda, iskopaćete i zlata vredne informacije u pogledu zadovoljstva vlasnika konkretnog vozila koje vas zanima. Još ako govorite strane jezike, blago vama. Komentare koje ostavljaju distributeri, odnosno prodavci, prepoznaćete sa kilometra. Ne poklonite im veru. Ekstrovertne ličnosti se neće libiti i da zaustave i na ulici pitaju vozača modela za koji su zainteresovani, u vezi sa njegovim impresijama. A uvek možete i nama da se obratite.

Izaberi poštenog trgovca od koga kupuješ

Verujte da je najmanje bitna lokacija dilera od koga kupujete automobil. Današnje tržište je preplavljeno svakakvim ponudama. Izvanredne reference za izbegavanje bilo kakve transakcije sa konkretnim dilerom su: nejasne ponude (sa celim nizom izloženih cena: redovna cena, akcijska cena, cena za keš, cena za kredit), ekstra povoljne ponude koje uvek imaju nešto skriveno (modeli koji su tehnološki značajno prevaziđeni, sa neuobičajeno siromašnim paketom osnovne opreme), ponude koje uključuju modele finansiranja u kojima je iskazana samo nominalna kamatna stopa (ili je efektivna iskazana veoma sitnim „nevidljivim“ fontom), ili još gore gde je iskazana kamatna stopa od 0% uz popust za gotovinsku kupovinu, dileri koji su bili često u blokadi (imate informacije na sajtu Narodne banke) ili dileri koji posluju više godina sa gubicima (imate informacije na sajtu Agencije za privredne registre), garantni uslovi iz Ugovora o kupovini se razlikuju od onih u promotivnim kampanjama i internet prezentacijama. Ima poštenih prodavaca automobila, budite sigurni. Čuvajte živce, izaberite pravog.

Izabrali ste trgovca, suzili ste izbor modela? Pravac test vožnja

Lično iskustvo: neki modeli koji su na slikama i parkingu izgledali veoma primamljivo, su u meni probudili duboko razočaranje, ne terajte me da kažem koji, čitajte rubriku Testovi. S druge strane, bilo je četvorotočkaša koje u životu ne bih pogledao, a očarali su me.

Nema drugog načina nego na test vožnju. Ona mora da traje više od pola sata i da uključi i gradske deonice i autoput vožnju. Različiti režimi vožnje, vozite i malo oštrije slobodno, proverite kočnice, osetite ponašanje u krivinama, obratite pažnju na transmisiju. i naposletku, kakav vam je osećaj za volanom.

Prepoznaćete pravi izbor kao što ste to znali i kad ste birali partnera za brak ili vezu.

Uh, to cenkanje…

Da bi vam pomogli u vezi sa tim, odradićemo i priču Psihologija prodavca. Mada, već smo se i do sada angažovali na temu prikaza bruto marži koje dileri zaračunavaju i iskazuju kroz javno dostupne podatke, očekujte to i ove godine čim finansijski izveštaji postanu javno dostupni (posle 1. jula 2017.). Možete i da se raspitate kod prijatelja koliko ih je koštao automobil koji želite da kupite. Imajte na umu da su poddistributeri, u principu, na ivici rentabilnosti i da ne mogu da vam odobre iole značajnije popuste. Isto tako, znajte da automobili viših segmenata imaju veću ukalkulisanu zaradu trgovaca (znači više mesta za vaše pregovaračke sposobnosti), isto kao što imaju i modeli premijum proizvođača. Nije loše ni duže posmatrati ponudu automobila koji želite da kupite. Oni koji stoje neprodati, duži period u salonu, imaju veći potencijal za nižu cenu.

I NAPOSLETKU, UŽIVAJTE U CELOM PROCESU. SVI SU IZGLEDI DA GA NEĆETE PONOVITI U NAREDNIH PET GODINA.

Preuzeto sa: Autorepublika.com



čitanja : 1041



Komentari

Odličan tekst.
Koliko je u ceosti primenjiv, sasvim je "drugi padež"

Autor moron 26 Maj 2017, 18:41

U Srbiji važe druga pravila, a ona glase:
-Što više dužnih metara, po mogućstvu bar 5
-Auto mora biti iz Nemčke
-Najbolje mercedes i to nešto kao 190 ili 123 i sl, samo novije
-Ako ne ide Mercedes, e to mora biti Golf
-Ako se nema šuške za Golfa, uzmi Škodu i pričaj da je bolja od VW-au
-Ako si neko, mora biti džip, trebalo ti ili ne
-Ako si mafija, glumiš teške face, secikesa, BMW se podrazumeva
-Ako se baviš piljarstvom, imaš malu manufakturu koja pravi, čarape, garnišle, boje za zidove i sl, Mercov je prava mera
-Ako si pevač ili se trudiš da budeš, uzmi Engleza, ili bar BMW na polustruju
-itd.....

Autor oktopod 26 Maj 2017, 19:44

^^^
Nema smešnijeg klovna od mangeta. :)))
Zavist je čudo.
Samo kod nas ima da se siroma "smeje" bogatom...

Autor P1 26 Maj 2017, 21:15

Da li je baš "životno" da "BMW X5 25d po gradu troši oko 10 litara/100 km"?
On "prazan" ima preko 2 tone i preko 200 "konja"?
Mislim, svašta je moguće, kao što znam da je 1,6 MJ u stanju da "po vekikoj zimoći" i na kratkim gradskim deonicama srkne toliko.

Autor moron 26 Maj 2017, 22:24

moron
Moguće je to, mada je to realno donja mera.
Oko 12 lit je neki realan prosek za "djipove" u gradu, pa na gore, zavisi od stila vožnje i uslova saobraćaja.
Ni na otvorenom neće ići ispod 10, autoputem.
Jedino na magistralnom možeš da skineš ispod 10.

Autor P1 26 Maj 2017, 22:38

Oktopod

Ja sam nekoliko puta napisao na ovom blogu,kod mene tamo odaklen sam ja,ljudi koji su bili priznati u drustvu,visoko skolovani,ljudi za primjer,voze Francuska auta.Cim si izasao iz gradica u okolna sela zna se sta je u dvoristu,tacno ovaj repertoar koji si ti napisao.Nemam nista protiv seljaka,al da nesto gotivim seljake u mozgu e to bas ne gotivim.Tako je ovdje i po Beogradu,seljacina po kulturi i manirima koliko ti srce zeli i pretezno su to vozaci njemackih automobila i obavezno zatamljena stakla,to su ti zamaskirane seljacine.
Dok na Zapadu taj kompleks ne postoji.Najobicniji porodicni ljudi voze Audi A6,Mecku E klasu,Passate,dzipove itd,normalni ljudi,fini,kulturni u saobracaju,obazrivi prema drugim ucesnicima u saobracaju,postuju propise.Tek kada covjek ode na Zapad,moze da vidi koliko smo mi iskopleksirana nacija,velika vecina,ne svi,ali generalno smo teski kompleksasi.Eno danas vidim barabu u novoj Bmw 5 Svicarske tablice,parkirao cova na sred autobuske stanice i otisao a ti majstore zatvori desnu traku pa primi putnike.Bas me zanima dal smije tamo u Svici da parkira auto u autobuskoj stanici,Dusane ako citas molim te ka brata de nam reci koja je kazna zaprecena za takav prekrsaj tamo kod tebe?
Ovdje ti je Oktopode svaka na mjestu.

Autor Renault Terminator 26 Maj 2017, 22:49

Renault Terminator
Naravno, ovaj spisak je tačan, i nisam ga ja izmislio, već samo upamtio....
I ja cenim seljake, zaista.
Ali seljačine su nešto drugo, a razliku je objasnio neki dan onaj hrvatski reli šampion.
Ali ne leži vraže, evo ovde u komentarima, neki su već sebe prepoznali.....

Autor oktopod 26 Maj 2017, 23:02

Hvala vam što se pročitali text. Vozim X5, baš taj iz primera i zavisno od guzve i konkretnih deonica u gradu, troši od 9,5 - 10,5 litara. Nikada za 41 hiljadu km, nije prešao 10,5 litara. Prosle nedelje sam testirao Q7 i trošio je isto sa 3-litarskim dizelom. S tim, da mu je to najveca vrlina. Ide test u narednih dan, dva..

Autor Zvezdan 27 Maj 2017, 07:57

Tek sada videh da taj X5 25D ima motor od samo 2 litra. Mislio sam da je 3. Veoma sofisticirana tehnologija.

Jedan deo ovog "priručnika" može biti "kontraproduktivan", loš za mentalno zdravlje. Pisalo je nešto kao "Praćenje cene željenog modela u periodu od godinu dana".
Mislim da je bolje to ne raditi Što manje znate, to bolje. Platićete u oba slučaja skupo, ali, barem ćete se osećati bolje u neznanju.

Autor moron 27 Maj 2017, 17:50

Moron
Ja, ja, sto bi rekli bosanci. :)
To je 2,0 biturbo dizlo stroj od 218ks.
Imas rwd ( s ) i awd ( x ) drive.
To ti je neluksuzni X5 po srpskom obracunu, za razliku od luksuznog 3,0...

Autor P1 27 Maj 2017, 19:17