home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Volkswagenu su svesni da novi trendovi donose novi odnos snaga, a na scenu su stigli i neki novi igrači.

Tako nemački gigant svoje rivale više ne vidi u Toyoti s kojom se poslednjih godina borio za status najtiražnijeg proizvođača, ali ni u Hyundaiju, korejskoj marki koja je poslednjih godina ostvarila ogroman napredak u globalnom pogledu. Budući rival "narodnih kola" trebalo bi naime da bude Tesla.

"U starom svetu bili su to Toyota, Hyundai i francuske marke. U novom svetu je to Tesla. Tesla spada u rivale koji imaju mogućnosti kakvima mi trenutno ne raspolažemo", rekao je Herbert Diess, šef Volkswagena, za Auto News.

Diess pritom kao najveću prednost Tesle ističe što mu pola inženjera spada u red softverskih eksperata, ali je siguran da će pratiti korak. "To pokazuje da se moramo popraviti, a mi to možemo. Namerno se upoređujemo s Teslom. Naš cilj je da ih svojim mogućnostima, ne samo dostignemo, već i prestignemo", izjavio je Diess.

Nema sumnje, Volkswagen je nakon neslavnog okončanja TDI epohe preusmerio snage na razvoj električnih pogona. Prošle godine je najavljena I.D. serija s pet električnih modela. Jedan od njih je na renderu, i to Volkswagen CUVe (Coupé Utility Vehicle), sa autonomijom do 600 km, verovatno za 2019. ili 2020. godinu.

VW želi da ponovi uspeh prve generacije Golfa, ali i da bude prvi proizvođač koji će proizvesti više od milion električnih automobila.

Izvor: Index.hr

Render: Autobild.de



čitanja : 1639



Komentari

VW trenutno ne zna šta hoće, nema strategiju, resurse, nema kapacitete, nema znanje.
Poraženi su svugde, a samo jaka Nemačka im je as u rukavu. Inače, danas bi bili drugorazredna firma.

Najgore, dozvolili su da ih Tesla spusti na njihov nivo, a onda će ih razvaliti.

Tako lako se odreći dizela pa i uopšte SUS motora je jako naivno i glupo. Jasno je da to bio cilj dizelgejta. Uhvatiti "nemački" inženjering u laži i teškoj prevari, i ona im aktivirati samouništenje glupim odlukama. A za to vreme, ameri guraju i dalje 6000 kubika bez jasnih EURO normi, izlaze iz Pariskog sporazuma, a daju Teslu za pelcer Evropi i drugim naivcima.
Tesla troši struju koja je proizvedena od uglja, nafte i gasa u manje efikasnim mašinama od SUS motora (možda i duplo). Pa gde je tu ekologija???
Evo primer Obrenovca i Kolubare, koji zagađuju prostor od veći od 1000 kvadratnih kilometara do te mere da je život u njima opasno nezdrav. Čak i Beograd truju.

Autor Oktopod 09 Avg 2017, 10:00

Lepo zboriš ...

Autor moron 09 Avg 2017, 10:29

Iako oktopod voli trolovati VW , u ovom se slažem u potpunosti.

Autor Đorđe 09 Avg 2017, 11:30

Nije uopste naivno i glupo odreci se dizel motora, jer ih se niko ne odrice, prosto se redom zabranjuju.Afera dizelgejt nije namestena, VW je decenijama besomucno jurio prvo mesto koristeci se raznim korektnim i nekorektnim sredstvima.Svi proizvodjaci lazu i to je nesumnjivo, to znate kada kupite bilo koji auto.Kada budu uhvaceni u lazi plate odstetu sudski ili vansudski i to je to.VW je sprecio drzavne organe sirom sveta da ga kontrolisu i to je ozbiljan kriminal.Jedno je kada nekog uhvatite da uredjaj ne radi kako treba,kako pise u deklaraciji,to je prevara i za nju se uglavnom placa.Drugo je kada planski napravite nesto sto ce spreciti drzavna i druga regulatorna tela da vas kontrolisu.To je ozbiljan zlocin svuda u svetu i sami su krivi za to.Svuda se provlaci prica kako je eto VW zrtveno jagnje u ratu EU i USA, a ta prica prosto nije tacna.Teslu niko nije silom ugurao u EU.Norveska je jedan od najvecih proizvodjaca nafte na svetu i kupaca Tesle, u odnosu na velicinu, zaradjuju ogroman novac, a zivot tamo je preskup zbog ogromnih taksi i poreza ali se ne bune.Ne dozvoljavaju da se novac od nafte procerda na potrosnju, vec prikupljeni novac od poreya i taksi ulazu u jedan od najvecih rezervnih fondova na svetu, koji koriste u istrayivanje i razvoj obnovljivih vidova energije.Kada im struju koja im je potrebna bude pravio vetar, talasi, plima i oseka i reke bice glupo da koriste dizel za bilo sta.Da li znate da u EU 40% struje dolazi iz obnovljivih vidova energije, a da se novi izvori u koje je ulozeno oko 1000 milijardi eura, sirom EU grade, tako da ce za 12 godina 60% struje u EU doci iz ovih izvora.U norveskoj i vise.Kako mislis da im VW proda "najbolje auto na svetu Golf2 dizel s pumpom i brizgaljkom" koji se u reinkarnacijama prodavao kao cudoo tehnike do pre 10 godina dok nisu "jeftino" sa najmanje ulaganja od svih presli na komonrejl tehnologiju.Pustite teorije zavere, da li stvarno mislite da je neki elektricarski lobi jaci od jadnog naftnog lobija koji unisti planetu vec 200 godina, koji je uzrok mnogobrojnih ratova sirom globusa i zbog cije je eksploatacije i doslo do enormnih raslojavanja i polarizacije vojno/ekonomske moci.Rekao bih da je prica obrnuta.Amerika stiti svoje trziste, ali je unutar njega borba prilicno fer.Zato im od premijuma ne dominiraju Kadilak i Linkoln vec BMW i Mecka i ne retko Toyota.Verovatno bi i Infinitija i lexusa bilo vise u EU da vlasnici vecine najjacih auto magazina u EU nisu Nemci sa pratecim TV i internet izdanjima, koje ih uglavnom nahvale tako da na kraju uvek bude da su se opasno "priblizili" njihovoj trojci, sto znaci da su jos uvek makar malo iza.Iza je ipak iza.Imao bih stosta reci o nemackoj konkurentnosti i tehnici, ali malo je jedan tekst na blogu i ovako udavih.

Autor Djurdjina 09 Avg 2017, 11:36

"Da li znate da u EU 40% struje dolazi iz obnovljivih vidova energije, a da se novi izvori u koje je ulozeno oko 1000 milijardi eura, sirom EU grade, tako da ce za 12 godina 60% struje u EU doci iz ovih izvora"
jok breee....sve je to ugalj,nafta...
neka daju proizvodjaci,a dace,seriju 3e,x3e,seriju 5e,golf e i da ne nabrajam dalje sa 500km+ autonomijom,sa cenom danasnjih dizela,da se puni bar 80% baterija do nekih 20ak minuta, taman da vozac i putnici odmore,pa cete videti kako dizeli i benzinci ustupaju mesto na trzistu baterijama.

Autor BMW SERIES 8 09 Avg 2017, 11:56

Šanse nema da "za moga života" većina potrebne električne energije bude dolazila iz obnovljivih izvora energije, pri čemu će ukupno potrebna količina električne energije vremenom samo da raste (čak i da ne dodje do omasovljenja električnih vozila).
To su čiste šarene laže.
Probajte u Srbiji biti ekolozi, "da isključite" TE Obrenovac. Da li će tada nedostajuću struju da obezbede Vetroelektrana "Čibuk" ili Vetroelektrana "Košava" i sl.? Ili buduće "male hidroelektrane" na Drini?
Pazi de neće. Bio bi ( bez TE Obrenovac ) totalni mrak. Pa Vi onda ekološki u tom mraku vozite Teslu i slične stvari. Ako ih "napunite" ...

Autor moron 09 Avg 2017, 12:14

Prvo nije tacno da je Tesla(I druga elektricna vozila) manje efikasna, cak i kada se sracuna to da koriste struju proizvedenu u termoelektranama, jer su motori daleko efikasniji usled manjka trenja. Efikasniji su makar duplo. Veci utrosak energije u proizvodnji se vrlo brzo iznivelise u eksploataciji.

Tacno je da je "stara" EU dostigla nivo da se 50% energije dolazi iz obnovljivih izvora. Svi samo gledaju elektricne centrale, a zaobravljaju da je koriscenje solarnih panela na mikro nivou ucestala praksa.

I na kraju sto se tice Srbije, kao zemlje sa velikim pontecijalom za izgradnju hidro centrala. Neverovatno je koliko je vlast lenja i nesposobna, da im je na kraju bilo draze da ukradu novac i zagadjuju pola Srbije novom centralom u Obrenovcu, koju ce napraviti Kinezi, poslednji na polju ekologije u svetu i najveci industrijski zagadjivaci. Zato sto ne treba ni projekat da se napravi, samo se corne novac.

Dizel nikad nije bio ekoloski, a da bi dostigao tacku isplativnosti trebas prelaziti 150-200 hiljada tim automobilom? Ko to radi u malom gradskom vozilu(to je vecina prodatih dizela)? Agresivno se vodila kampanja za dizel, verovatno potpomognuta od strane naftnih kompanija. Te iste nisu zelele dizel u retko naseljenoj USA verovatno jer je bila potrebna velika investicija lokalnih vlasnika benzinskih stanica, investicija u motore, servise, propise...a to niko nije hteo da radi kad je benzin jeftin(i da ne zaboravimo koliko su smrdeli i bili bucni u 80-90im). U EU su prakticno sve stanice vlasnistvo velikih firmi, a gustina naseljenosti dva do tri puta veca.

Autor Fordovac 09 Avg 2017, 14:14

Fordovac
Ako internet "ne laže", TENT ima snagu od 1.645 MW.
A, HE Bajina Bašta samo 300. Ni 20% od TENT-a.
Pa, EPS je sa "Žabarima" 2010. dogovorio gradnju 10 hidroelektrana na Ibru, ukupne snage od samo 103 MW.
Slično male snage su i izgradjeni ili planirani "vetroparkovi" ( Čibuk, Košava ... ), koji su vremenski jako daleko od "priključenja" na prenosni sistem EMS-a.
Očigledno, svi ti obnovljivi izvori energije ( sadašnji i budući ) kod nas imaju veoma malo učešće. Za razliku od TENT-a.

Autor moron 09 Avg 2017, 15:36

Fordovac
Proizvodnja "obnovljive" energije u EU je zanemarljiva ( pod 1 a posle ću objasniti pod 2). Sve se oslanja na termoelektrane, na ugalj i nuklearke (posebno Francuska i još neke), i one koje rade na gas (uglavnom povremene).
Ovo gore (pod 2), znači da je ta "obnovljiva " energija jako preskupa i neefikasna. Države daju subvencije, koje višestruko prevazilaze ekonomsku vrednost te struje. Najveću vrednost "obnovljiva" ima što neke vrste dobro pokrivaju špiceve potrošnje.

To što pominješ da Tesla ima dobru efikasnost je tačno. Možda 80%, to jeste opet se izgubi 20% struje. Ali ono o čemu nisi razmišljao je da gasne - parne turbine u termoelektranama imaju duplo manju efikasnost od SUS motora, to jeste da se uvođenjem elektromobila, povećava emisija CO2 bar za duplo. Zašto to niko ne kaže??? Pa trenuto ne sme! Jedino ekološki čista električna energija koja je ozbiljna kapacitetima i kja se može značajno proširiti je iz nuklearki, koje opet izbegavaju iz drugih razloga, akcidenata i sl.

Pored toga, države daju ogromne (nerealne) subvencije na elektromobile, negde je struja besplatna i sl. Bez tih subvencija, elektromobil današnjice ne bi imao šanse da zaživi. U Nemačkoj su još u zanearljivom broju, a u bogatim i ekonomski jakim zemljama, postaju navika.
A šta će biti kad se ukine ta subvencija?? I što bi neko davao subvencije, ako se ta vozila omasove??

Ovo što navodi BMW-jac, da "ako" bude baterija da pređe 500 km, i da se puni auto za 20 min, biće ..... a kad će to biti??? Sa litijum jonskim baterijama ne skoro, to jeste nikad za neke normalne novce.

Znači, elektromobili su jedna jako nerealna budućnost u obliku u kome ih zamišljaju i predviđaju. To ne može da opstane, ni pod razno. Budućnost gradova je u izuzetno malim elektromobilima kao Renault Twizy (navodim ka primer, jer drugi ne znam takav), koji će možda ići i na rentu, iznajmljivanje, uslužno korišćenje i sl...
Veliki elektromobil je glupa utopija, koja dugo proći neće. Zabava za bogate i za EU koja sluti da prođe ko bivša Juga....

Autor Oktopod 09 Avg 2017, 16:02

Nuklearna energija je ekoloska!!! To sto su neki kratili coskove pri pravljenju elektrana ne znaci da nuklearna energija nije najcistija od svih alternativa. Nuklearke se u USA godinama izbegavaju, a zapravo su bas ono sto je potrebno.

Razlog sto su elektroautomobili "skupi" je pre svega jer ih niko nije masovno proizvodio. Sve je sprdnja.

Tesla se puni dovoljno da predjes 300 km za manje od sat vremena, a i onako pravis pauze na 300 km. Koliko cesto vozis duze od 300 KM u jednom danu? Elektro auotmobili nisu resenje za sve, tad rentiras auto na druga goriva. Mislim da treba bas biti budala pa kupiti teslu veceg kapaciteta, kad mozes osnovnu sa bukvalno istim performansama i jos veliki suv pride za putovanja i ostalo. Tesla nije kul jer je pouzdana, ili jer je efikasna(nije ni jedno ni drugo), vec zato sto je zabavna.

Za Twizzy i slicno se slazem. I zato insistiram da su ekoloski i kad je struja poreklom iz termoelektrana, jer zagadjenje izmestaju dalje od populacije. Takodje, ovakvi mali laki automobili imaju manju masu, te je potrebno manje energije za njihovo kretanje.

Veliki automobil za putovanja, truck, semi(ahahah kako misle da kamion koji sad natovaren tezi vise nego sto je dozvoljeno opterete sa jos 3x tolikom tezinom, preko kojih mostova ce to da prelazi, preko kojih puteva??? nije nemoguce, ali onda bi imao 100 tockova, a tu je efikasnost 0). Za dostavne kombije koji idu marsutom ima smisla... Presudni bi bio (a to niko nece, jer pare treba da se ukradu, odmah) kada bi novi stambeni objekti u urbanim sredinama bili obavezni da imaju elektro generisuci kapacitet i optimalan broj vozila kojim bi se stanari kretali.

Autor Fordovac 09 Avg 2017, 17:46

Fordovac
Ja često idem na dalji put, poslovno, za delove, za ugovore, tendere, Beograd i sl. Dnevno bar 500 - 600km. Idem bar 10 puta godišnje što u Mađarsku, Italiju, Austriju. Meni Telsla ne znači ama baš ništa. Totalna 0.
Za oko kuće, po gradilištima, dobra je i Dacija, ne treba Tesla sigurno.

Drugo, zamislite sva vozila na struju. Logično bi bilo da svako parking mesto ima utičnicu za struju.
Dok se ne ustanovi prenos električne energije u vožnji na vozilo, inudkcijom sa puta ili sl, od ove gluposti nema posla. A tada će moći i teretna vozila na struju. Baterija će služiti samo za parking i za neki nekategorisani put, kratak do dvorišta i sl. Tu će domet od 100 km, imati značaj.

Autor Oktopod 09 Avg 2017, 19:13

Automobil je svakako parkiran 90% vremena. Tad se puni. Zato je koncept dobar, a ne los. Puni se kad nisu peak hours u mrezi...

Autor Fordovac 09 Avg 2017, 21:55