
Hyundai Motor Group je predstavio svoju novu strategiju razvoja pogonskih sistema. Predstavljena su četiri nova motora i dva nova menjača.
U okviru konferencije koju je Hyundai organizovao, predstavljeni su nova rešenja kao i plan za razvoj novih, efikasnijih, agregata kao i pogonskih sistema koji koriste gorivne ćelije (vodonik).
Nova generacija pogonskih agregata je iz serije „Smart Stream“ i koriste moderne tehnologije kako bi Hyundai/Kia grupa u budućnosti bili sposobni da zadovolje buduće regulative štetnih emisija.
Novi 1,6 litarski benzinski i dizel agregati iz Smart Stream serije nude povećanu efikasnost, ali su takođe projektovani da mogu da se integrišu u hibridne pogone koje će kompanije iz ove grupe nuditi. Nova generacija motora je kompaktnija i lakša, a plan je da se dalje radi na termalnoj optimizaciji ovih agregata. Benzinski 1.6 turbo poseduje CVVD sistem kontinualno promenljivog vremena otvaranja ventila koje će obezbediti da ovaj agregat optimalno reaguje u različitim režimima rada i opterećenja. Predstavljen je i novi osmostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom (DCT).
Hyundai/Kia grupa planira da do 2022. predstavi kompletnu Smart Stream gamu koja će se sastojati od 10 benzinskih i 6 dizel motora, kao i šest različitih menjača.
Na konferenciji je izneta teza da ova grupa veruje kako će SUS motori biti dominantni pogonski sistem sve do 2025, ali da će učešće plug-in hibrida i električnih vozila sa vremenom rasti. Kako bi odgovorili na ove zahteve, ova grupa će početi sa povećanjem broja električnih, hibridnih i pogonskih sistema sa gorivnim ćelijama. Plan se oslanja na intezivno povećanje kapaciteta baterija i EV autonomije.
Najavljena je i novo FCEV vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama čiji pogonski sistem nudi 163KS i autonomiju od 800km.
Izvor: Nacionalnaklasa.com