home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Proizvodne linije i montažne trake u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, nakon jednonedeljne pauze, ponovo su pokrenute.

Iz fabričkih pogona Fijata, prema novoj organizaciji rada, umesto doskorašnjih 440, trenutno izlazi 410 automobila dnevno, čime treba se obezbedi delimično rasterećenje proizvodnih radnika, što je, pored povećanja zarada, bio jedan od osnovnih zahteva zaposlenih tokom letošnjeg štrajka.

Radnici kragujevačke fabrike nakon štrajka su dobili više nego simbolično povećanje zarada, od nekoliko stotina dinara mesečno, za sada, a da li će nova organizacija rada doprineti rasterećenju zaposlenih, ostaje da se vidi, piše list Danas. Kako bilo, do jula prošle godine sa proizvodnih linija i montažnih traka u FCA Srbija silazilo je do 650 "fijata 500l" dnevno.

U FCA Srbija, posebno u proizvodnim pogonima i dalje se naveliko govori o navodnom ukidanju još jedne, od dve preostale proizvodne smene u toj kompaniji. Zaposlenima u pojedinim pratećim službama, već je, prema tim informacijama, saopšteno da traže novi posao, pošto će, početkom naredne godine biti ukinuta jedna smena, dok će prekobrojnim radnicima biti ponuđen novi socijalni program pošto Fijat, prema ugovoru sa Vladom Srbije do avgusta 2018. ne može više da smanjuje broj zaposlenih.

List, međutim, saznaje da zaposlenima u pratećim službama u FCA Srbija niko zvanično nije rekao da traže novi posao, te da nezvanične informacije o ukidanju jedne smene najverovatnije lansiraju one grupe kragujevačkih trudbenika koje bi svakodnevnu jurnjavu za montažnom trakom da zamene otpremninom od nekoliko hiljada evra.

Tim pre što se u kragujevačkoj fabrici sve više govori o novom modelu.

Novi model: B SUV ili zamena za punto?

Pojedini inostrani mediju, podsetimo, pisali su da bi u kragujevačkoj fabrici u dogledno vreme trebalo da startuje proizvodnja B SUV, ili krosover automobila (svojevrsni gradski džip, odnosno kombinacija gradskog i terenskog vozila), koji bi bio manji i jeftiniji od "fijata 500L".

Kao novi model u FCA Srbija se pominje i zamena za "punto", čiju proizvodnju, međutim, očekuju i u nekim drugim Fijatovim fabrikama.

Izglednije je, ipak, da će u FCA Srbija, tokom 2019, najverovatnije, da počne proizvodnja SUV-a, čiji je prototip, kako tvrde u delu menadžmenta kragujevačke fabrike, navodno već napravljen u Torinu, piše Danas.

Dolazak novog modela obezbedio bi veću proizvodnju u kragujevačkoj fabrici, a time i otvaranje novih radnih mesta.

Međutim, zaposleni u fabrici Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija nemaju bilo kakvu informaciju o početku proizvodnje novog modela automobila u Kragujevcu.

Izvor: Danas.rs / B92.net

Foto: arhiva



čitanja : 1507



Komentari

Neka do tada zamene 1.4 osnovni motor u 500L novim 1.3 FIREFLY motorom :)

A ako ne mogu da odluče nek proizvode oba modela u KG!

Autor rasa 04 Nov 2017, 15:46

Nisam u toku. U čemu je za vlasnika (kola) prednost tog 1.3 FIREFLY u odnosu na sadašnji 1,4 od 95 ks?

Autor moron 04 Nov 2017, 15:59

Pa nije drastična ali jeste izvesna prednost. Veći moment i snaga i manja potrošnja i buka. Sve pomalo taman dosta. A valjda ne troškari ulje :)

Autor rasa 04 Nov 2017, 16:42

"B SUV ili zamena za Punto"
Ovo je bolje rešenje.

Autor P1 04 Nov 2017, 17:03

S obzirom da je dnevna proizvodnja spala sa 650 na nesto vise od 400 automobila dnevno sasvim je i vise nego jasno da posle Bozica sledi rad u jednoj smeni i samim tim novi talas otpustenih radnika od otprilike hiljadu radnika i jos toliko kod dobavljaca. Ako ima onih radnika koji jedva cekaju otpremnine (a ima ih "takvih" sigurno), potpuno ih razumem zasto im je to na pameti. FIAT misli da to sto je jeftina radna snaga da moze da ih "voza" samo tako. Te fabrika radi kao u kosnici, te ne radi nekad dan-dva, nekad danima, nekad sedmicama, a nekad cak mesecima. Pa pre koju godinu 5-6 meseci fabrika nije radila. Jos kad na to dodamo nisku cenu rada, tezak posao kao i povrede na radu koje ni ne dospeju u javnost, kao i trzisne neprilike, nije ni cudo zasto neki sanjaju da se "izvuku iz pakla". Pod takvim uslovima, kada je sve neizvesno i kada im kolege preko noci ostaju bez posla, to sve utice na psihu i radni elan. Ja se secam da se FIAT hvalio sklopljenim brakovima i seksualnim aktivnostima ( :D ) koji se odvijaju u fabrici u Kragujevcu. Sta sad reci i na to kada je, usled otpustanja i to se raspada.

FIAT mora da ponudi nesto novo. Nema nista od FIAT-ovog SUV-a u Kragujevcu posto FIAT ima Jeep za to.

Jedino gde se FIAT moze dalje siriti jeste u proizvodnji nekog putnickog automobila u cenovnom rangu od 6-7 hiljada evra. To najverovatnije nebi bilo pod FIAT-ovim grbom tako da neka drzava apeluje na FIAT da pokrene proizvodnju nove Zastave Floride koja bi bila odgovor na Dacia Logan i Lada Grantu. Stara Florida je bila na platformi tadasnjeg Tipa. S obzirom na to da se Tipo dobro trzisno pokazao neka FIAT preko Zastava brenda plasira jeftiniji model na platformi tog automobila i tako dobijemo prvi model koji ce najaviti drugi model Zastave u buducnosti (predlazem Yugo koji bi bio odgovor na Aygo koji je i nastao po uzoru na Yugo), zatim treci u vidu Zastave 750 koja bi bila jeftinija verzija FIAT-a 500. Volkswagen tako funkcionise odlicno. Skoda je malo izmenjena i jeftinija verzija Volkswagena. Rec je o istoj platformi. Taj "eksperiment" se ne da je se ispostavio samo kao pun pogodak vec i potez koji obara sve dotadasnje rekorde prodaje i dalje obara. FIAT kada je dosao u Srbiju, dosao je na jedan sasvim sasvim sasvim sasvim pogresan nacin. Celi koncept privatizacije je pogresan inveoma stetan i to ne samo za nas vec inza sam FIAT posto, da su krenuli u pravcu revitalizacije Zastave, dosad su mogli da ponude citavu jednu paletu skroz razlicitih novih modela, za svaciji dzep. Ovako sa FIAT 500l, vec vidim da bice to kao u Yuga, jedan model u "sto godina", a onda "revolucionarna promena" u vidu novih lajsni i vecih branika. Sad bar znam na koga smo bilikad smo propadali u doba Zastave.

Neka FIAT ponudi nesto novo dobro i prijemcivo u vidu Zastave jer ipak smo decenijama bili Zastavalend ne FIATland. Nismo dzaba decenijama ljubomorno gradili svoj brend da bi ga FIAT preko noci ugasio. Da smo hteli mogli smo i tada da, kao u BiH, da radimo pod tudjim imenom, ali nismo, DOBRO razmislite i zasto. Sada barem znate. Nek nam FIAT vrati Zastavu ili drzava da nadje nekog i za njih.

Autor Zastava 04 Nov 2017, 17:13

rasa
Koje su specifikacije tog novog 1,3 atmosferca?

Autor moron 04 Nov 2017, 21:43

moron

For the Brazilian market, the new Fiat hatchback will be offered with three engine options – a 1.0-litre, 3-cylinder ‘Firefly’ motor, a 1.3-litre Firefly unit and a 1.8-litre, 4-cylinder EtorQ Evo. The smaller capacity 1.0-litre engine churns out 77bhp of power and 107Nm of torque, while the 1.3L Firefly motor is good for 109bhp and 139.25Nm of torque. The range-topping performance model will get the 1.8L EtorQ Evo engine that is capable of producing 139bhp of power and 189.27Nm of torque. For transmitting duties, the Argo will have three gearbox options – a 5-speed manual, a 6-speed automatic and an AMT (Automated Manual Transmission).

https://www.indiacarnews.com/news/fiat-argo-india-18228/

Nema podataka o performansama ni na brazilskom sajtu...

Autor carobnjak 04 Nov 2017, 22:04

Verovatno ce, prema trendu, 500L u narednoj verziji biti u stvari crossover... mada tradicija Fiat-a je da modele vuce godinama tako da je rano za naslednika...

@moron
1.3 Firefly - 101 KS pri 6.000 o/min i 134 Nm pri 3.500 o/min

1.4 FIRE - 95 KS pri 5.800 o/min i 128 Nm pri 4.500 o/min

Elasticniji je pri nizim obrtajima, i nesto snazniji od famoznog po mnogo cemu 1.4 Fire...

Autor Orlo 04 Nov 2017, 22:08

moron

Fiat Argo 2018

Specifications:
Length/width/height/wheelbase - 3,998/1,724-1,750/1,500-1,507/2,521 mm
Kerb weight - 1,105-1,264 kg

1.0 FIREFLY Flex Engine - 1.0-litre (999 cc), 3-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 72 (77) hp at 6,000 (6,250) rpm
Max torque (ethanol) - 10.4 (10.9) kgfm at 3,250 rpm
Transmission - 5-speed manual, FWD
0-100 km/h (ethanol) - 14.4 (13.5) seconds
Top speed (ethanol) - 157 (162) km/h
Fuel consumption (ethanol) - 14.2/15.1 (9.9/10.7) km/l urban/extra-urban

1.3 FIREFLY Engine - 1.3-litre (1,332 cc), 4-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 101 (109) hp at 6,000 (6,250) rpm
Max torque (ethanol) - 13.7 (14.2) kgfm at 3,500 rpm
Transmission - 5-speed manual / 5-speed automated manual, FWD
0-100 km/h (ethanol) - 11.8 (10.8) seconds
Top speed (ethanol) - 180 (184) km/h
Fuel consumption manual (ethanol) - 12.9/14.3 (9.2/10.2) km/l urban/extra-urban
Fuel consumption automated manual (ethanol) - 12.7/14.4 (8.9/10.0) km/l urban/extra-urban

1.8 16V E.TORQ VIS FLEX Engine - 1.8-litre (1,747 cc), 4-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 135 (139) hp at 5,750 rpm
Max torque (ethanol) - 18.8 (19.3) kgfm at 3,750 rpm
Transmission - 5-speed manual / 6-speed automatic, FWD
0-100 km/h manual/automatic (ethanol) - 9.6 (9.2) / 11.1 (10.4) seconds
Top speed manual/automatic (ethanol) - 190 (192) / 189 (191) km/h
Fuel consumption manual (ethanol) - 11.4/13.3 (7.8/9.2) km/l urban/extra-urban
Fuel consumption automatic (ethanol) - 10.1/13.2 (7.1/9.5) km/l urban/extra-urban

Autor carobnjak 04 Nov 2017, 22:16

Orlo & carobnjak

Hvala.
Ako je elastičniji,to je uvek napredak. Elastičnosti nikada dovoljno.
Mada, sa druge strane, sadašnji 1,4 je "sparen" sa 6MT, a ovaj 1,3 (prema ovom gore), sa 5MT. A 6MT ipak nudi neke prednosti.

Inače, ne verujem da će taj da se pojavi u 500L u preostalom delu njegovog života (ako poživi još samo oko dve godine)

Autor moron 04 Nov 2017, 23:20

Koji god da bude model neće biti u velikim serijama, 100.000 je optimalno s obzirom da infrakstruktura nije urađena. O nekakvoj zameni za Punta ne maštajte.

Autor B.M 05 Nov 2017, 10:42

ionako se kupuju vozila drugih proizvodjaca mislim to je velika steta za nase radnike treba kupovati nase tj sto se proizvodi kod nas i omoguciti ljudima da primaju platu.

Autor bojan 06 Nov 2017, 09:57