
Nova pravila u predlogu zakona o izmenama i dopunama zakona o bezbednosti saobraćaja u Srbiji. Zabranjena vožnja auta sa više od 80 kilovata, i posle 23 časa
Novopečeni vozači će ubuduće, prema Predlogu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o saobraćaju, koji ovih dana treba da se nađe pred poslanicima Supštine Srbije, biti pod pravim "skenerom" sa ciljom da se jedna od najrizičnijih kategorija učesnika u saobraćaju maksimalno zaštiti.
Tako će vozači za, najčešću, B kategoriju (dozvola za upravljanje putničkim vozilom) moći da polažu već sa 17 godina, ali će tada dobijati samo probnu vozačku dozvolu koja sa sobom nosi brojna ograničenja.
Probna vozačka dozvola važiće dve godine za lica koja su položila vozački ispit sa 19 godina života, odnosno za lica koja su položila vozački pre navršenih 19 godina do 21. rođendana! To znači da ako položite sa 17 godina, imaćete probnu vozačku dozvolu čak četiri godine!
Izuzeti su samo učenici srednjih stručnih škola (koji se obrazuju za profesionalne vozače) pa će njima probna vozačka dozvola važiti jednu godinu.
Novopečeni vozač će na vozilu morati da ima istaknuto slovo "P" kao oznaku da se radi o početniku.
Njemu će biti omogućeno da vozi automobil koji ima motor od maksimalnih 80 kilovata, odnosno oko 107 KS!
Pri tome mu je zabranjeno da upravlja vozilom u vremenu od 23 uveče do 6 časova ujutro!
- To je urađeno iz jednostavnog razloga jer je statistika pokazala da mladi vozači najviše udesa izazivaju baš u ovom periodu dana - kaže Dragan Škrnjić, predsednik Auto-moto reli turing kluba "Srbija".
Za vreme upravljanja motornim vozilom, vozač sa probnom vozačkom dozvolom mora da bude u društvu pratioca koji ima važeću vozačku dozvolu najmanje pet godina.
Mladi vozač, za razliku od starijih kolega, ne sme da ima ni minimalnih 0,2 promila alkohola u krvi. Za njega važe propisi kao za vozače profesionalce, što znači da nema tolerancije na konzumaciju alkohola i da prilikom kontrole svaki promil iznad "0,0" podleže sankcijama.
Zanimljiva je odredba i da vozač sa probnom dozvolom ne sme u vozilu da prevozi više od tri lica računajući i osobu koja mu je određena za nadzor!
Vozač početnik ima i ograničenja kada je u pitanju maksimalno dozvoljena brzini kojom vozi. Tako na auto-putu ne sme da se kreće brzinom većom od 110 kilometara na čas, na moto-putu od 90, a na ostalim putevima ne sme da premaši brzinu od 90 odsto propisane brzine za tu deonicu!
Početnicima zabranjen i bez "blututa"
Vozač sa probnom dozvolom neće smeti da koristi mobilni telefon baš kao i svi ostali vozači, ali za njega važi i jedna sasvim nova odredba. Naime, početnici neće moći da telefoniraju iz vozila u pokretu čak ni sa takozvanim "hendsfri" uređajima ili sa "blutut" konekcijom.
Izvor: Novosti.rs
Budalaština.
Doduše nije jedina u Srbiji...
Diskutabilno je uvoditi ovakvu meru uopšte, jer je granica veoma diskutabilna.
Teško je odrediti šta treba da bude limit i da li treba da postoji.
Koja je sankcija ako se vozači početnici ne budu pridržavali pravila ?
Koja je verovatnoća da će policija zaustaviti nekog početnika koji vozi auto jači od dozvoljenog ?
A koja je svrha uopšte ovakve odredbe, kada je jedna osoba, da ne navodim ko, ubila devojku na pešačkom prelazu, bez ikakve odgovornosti.
Znaju svi.
Tako da, dok se država ne uvede u red, ovakve odredbe su besmislene.
I služe samo za raju, dok oni koji vrše ono što ova odredba kobajagi želi da spreči, ne odgovaraju.
Besmislica.
Svakako je pre trebalo uzeti u obzir odnos snaga/težina od same snage.
Ko vozi po propisima, može da vozi i 600ks, a ko ne vozi, može da napravi belaj i sa Jugom, kao onaj što je prošao na crveno i ubio motociklistu.
Da ne govorimo o problemu izbora vozila, koja ova odredba stvara.
Granica je niska za savremene uslove, Tito je umro odavno, da bude 100ks limit...
"Овим се заправо шаље порука да иако завршиш обуку, ниси способан да возиш, тј. да је обука неквалитетна. Шта ћемо са породицама које имају само један ауто са више од 107 кс? Како да млади стекну неопходну рутину и искуство? Шта када некоме у кући позли између 23 и 6 сати, а нема ко да га вози до болнице осим почетника? Да се чека хитна? "
+1
Slican zakon smo imali mi u hrvatskoj, necu ulaziti u to koliko sve ima smisla za sigurnost, no u nasem zakonu je pisalo da auto s vise od 103 ks ne smiju vozit mladi od 23 godine. Dakle, ako sam ja dobio dozvolu s 24 godine odmah sam mogao voziti i ferrarije.
Pitinjo, nemoj tako, otac pomenute osobe vredno radi u korist podizanja rejtinga naseg velikog poglavice.
Kako su samo pametni nasi "strucnjaci"? Imaju toliko pameti, da im visak curi iz usiju!
Dosao juce jedan profa sa Masinca u moju firmu, sa idejom o konstrukciji plazma potiskivaca za pogon letelica u svemiru. Kad je on predstavio svoj "jedinstveni" koncept, ja mu samo rekoh kako sam jos pre pet godina na Diskaveriju gledao emisiju o tome! Onda je priznao da njegovu "genijalnu" ideju Rusi i Ameri razradjuju vec 50 godina!
Prva stvar, sto se tice snage. Da li je iko od njih cuo za tjuning? Da nece policija slati automobile na dinamometar, kako bi tacno proverila snagu? Jos nasao ovaj predsednik kluba auto-moto testerista da se uljucuje u pricu.
Drugo,
sta, ovi vozaci sa 21-22 godine su kao znacajno mentalno zreliji od onih sa 19-20? Ako je neko budala i nesavesno djubre sa 19 godina, mala je sansa da ce za nekoliko godina biti bolji (cast izuzecima). O zasticenim grupama vozaca suvisno je i govoriti. Budes blizak vlasti i radis sta hoces, zakon ne vazi za tebe.
Ovo se najavljuje skoro tri godine. Doduše, tek pre dana je ušlo u skupštinsku proceduru.
Da je "malo blesavo," jeste.
Šta sada da radi srpska porodica sa jednim vozilom (makar i 20 godina starim), koje ima preko 80 kw, a ima "mladog vozača" u kući? Da položi sa 18, pa da uopšte ne vozi naredne tri godine?
I kao sve dosad , budalaština dok god zakon ne bude važio za sve.
Ovako će najeb☆ti familije koje npr. voze "brutalnog" Golfa iz 98. sa "strašnih" 81kw , ali nešto sumnjam da će se to odnositi na "naslijednike" u X6-icama , Q7-icama i sl.
Ako već nekažnjeno mogu gaziti pješake , onada je ovo tek "pussy smoke"