
Broj prodatih automobila je važan podatak za svakog proizvođača, ali čak i oni s najboljim rezultatom u ovom segmentu pre svega ciljaju na rast profitabilnosti koja zavisi od marži.
U svetu visokoserijske proizvodnje automobila suvereni kralj profitabilnosti je bio BMW. Nemci su uspeli da pronađu idealan balans između poželjnosti svojih proizvoda, tražene cene i troškova, ali u poslednje vreme planove im remeti globalni trgovinski rat, kursne razlike, kao i pad prodaje dizelskih automobila.
Rezultat je očekivana marža u trećem kvartalu od 11,4 posto.
Nije loše, ali Suzuki je u istom periodu uspeo da postigne profitabilnost od 11,8 posto. Slede još Daimler i Volkswagen sa 6,5 posto, navodi studija koju je napravila revizorska kuća Ernst & Young.
Situacija za evropske proizvođače automobila bi u narednom periodu mogla da bude još gora, budući da ih čeka Brexit, prelaz na WLTP standard, kao i izazovi prilagođavanja novoj eri elektromobilnosti.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs