
General Motors nije krio svoje ambiciozne planove sa električnim vozilima u Kini, ali, ne ide se baš po planu, i to zbog baterija. Iako je GM planirao da do 2020. na kineskom tržištu ima čak 10 plug in hibridnih vozila, ispostavilo se da baterije koje proizvodi kineska kompanija A123 ne ispunjavaju tražene specifikacije, i ne mogu se koristiti prem prvobitnom planu. Prvi model čija dinamika proizvodnje mora biti promenjena je Buick Velite 6, koji koristi plug in hibrid pogon.
Problem na koji je naleteo GM samo ukazuje na „specifičnosti“ poslovanja u najvećoj zemlji na planeti. Svi koji posluju u Kini biće jednoglasni u oceni da je to sjajna zemlja za poslovanje, sa niskim troškovima i odličnim kvalitetom. Ali, samo do uslovima stalne u rigorozne kontrole. Čim kontrola popusti, nastaje haos, i pokušavaju da se nađu „prečice“ u proizvodnji, koje utiču na kvalitet.
Trenutno, GM ima ozbiljan problem. Obavezan je da koristi baterije proizvedene u Kini, koje se ugrađuju u vozila napravljena u Kini, i ne može da se okrene drugim dobavljačima baterija kao što su Samsung SDI ili Toshiba. Sa druge strane, trenutno nema brzo rešenje za baterije odgovarajuće specifikacije. A to je manji deo problema. Ako do 2020. ne ispuni kvotu u proizvodnji PHEV vozila, GM-u se može desiti da upadne u stuaciju koja bi dovela do toga da od drugih proizvođača kupuje kredite električnih vozila, kako bi uopšte mogao da ostane na kineskom tržištu.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs