
Neki proizvođači automobila jednostvano nemaju resurse da razviju sopstveni motor, dok drugi žele da uštede pa pozajmljuju pogonsku jedinicu od partnerske auto-kompanije sa kojom sarađuju.
U eri globalnog ukrupnjavanja automobilskih grupacija potpuno je uobičajeno da, na primer, Škoda Octavia RS i Seat Leon FR koriste motor koji im je donirao Volkswagen Golf GTI, ali u savremenoj auto-industriji ima i nekih interesantnijih kombinacija.
Krenimo redom…
Mercedes-Benz A180d / Renault
Četvrta generacija Mercedesa A klase u osnovnim dizelskim varijantama koristi 1.5 litarski dCi motor sa 115 KS i 260 Nm koji proizvodi Renault, a ugrađuje se i u brojne modele marki Nissan i Dacia.
Alfa Romeo Giulia QV / Ferrari
Italijanska sportska limuzina Alfa Romeo Giulija QV pod haubom krije 2.9 litarskog V6 turbo benzinca sa 510 KS koji je gotovo u potpunosti razvio Ferrari.
BMW 116i (F20) / PSA
Francuska PSA Grupa i BMW zajednički su razvili čitavu porodicu motora oznake EP. Radi se o benzincima 1.4 i 1.6 koji se ugrađuju u brojne modele marki MINI, BMW, Citroën i Peugeot.
Pagani Huayra / Mercedes-AMG
Italijanski "hipersportista" iz 2011. godine za pogon koristi V12 motor koji se proizvodi u Mercedes-AMG pogonu.
Međutim, Pagani Huayra nije prvi primer takve saradnje, jer je AMG-ov motor koristio i njegov prethodnik - Zonda. U top modelu Pagani Huayra BC V12 agregat isporučuje čak 780 KS.
Smart ForTwo / Renault
Mada je Smart ForTwo model koji originalno potiče iz Daimler grupe, razvijen je u saradnji Mercedesa i Renaulta pa deli brojne komponente sa Renault Twingom, a pod haubom se nalaze isti benzinci koji se ugrađuju u pojedine modele brendova Renault i Dacia.
Aston Martin Vantage / Mecedes-AMG
Najnovija generacija Aston Martina Vantage, po uzoru na većeg brata model DB11, za pogon koristi 4.0 litarski biturbo V8 motor, koji proizvodi Mercedes-AMG.
Lamborghini Huracan Performante / Audi
Jedan od najsposobnijih "supersportista", koji se dokazao rušenjem rekorda na Nirburgringu, pod haubom donosi 5.2 V10 koji proizvodi Audi, a inače se ugrađuje i u supersportski Audi R8.
Donkervoort D8 GTO-RS / Audi
Kao i ekstremni modeli Lotusa i Donkervoort D8 GTO-RS je automobil koji je osmišljen tako da ima što manju masu, pa teži ispod 700 kilograma.
No, bez obzira na to ne odriče se snažnog motora - pod haubom je petocilindarski 2.5 litarski turbo benzinac. Isti motor se ugrađuje i u Audi RS3 i TT RS.
Lotus Evora GT430 / Toyota
Iako je Lotus Evora u prodaji još od 2009. godine, još uvek nije stigao naslednik. Osim izuzetnih voznih karakteristika kupce mami snažnim motorom koji isporučuje Toyota.
Specijalno izdanje ovog modela - Lotus Evora GT430, za pogon koristi japanski V6 sa 430 KS.
Toyota GT86 / Subaru
S obzirom da je Toyota GT86 tehnički blizanac modela Subaru BRZ nije čudno da dele isti motor. U ovom slučaju tvorac motora je Subaru, a radi se o dvolitarskom "bokser" benzincu sa 200 KS.
Izvor: B92.net
Foto: Pagani