home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Pagani Huayra

Neki proizvođači automobila jednostvano nemaju resurse da razviju sopstveni motor, dok drugi žele da uštede pa pozajmljuju pogonsku jedinicu od partnerske auto-kompanije sa kojom sarađuju.

U eri globalnog ukrupnjavanja automobilskih grupacija potpuno je uobičajeno da, na primer, Škoda Octavia RS i Seat Leon FR koriste motor koji im je donirao Volkswagen Golf GTI, ali u savremenoj auto-industriji ima i nekih interesantnijih kombinacija.

Krenimo redom…

Mercedes-Benz A180d / Renault

Četvrta generacija Mercedesa A klase u osnovnim dizelskim varijantama koristi 1.5 litarski dCi motor sa 115 KS i 260 Nm koji proizvodi Renault, a ugrađuje se i u brojne modele marki Nissan i Dacia.

Alfa Romeo Giulia QV / Ferrari

Italijanska sportska limuzina Alfa Romeo Giulija QV pod haubom krije 2.9 litarskog V6 turbo benzinca sa 510 KS koji je gotovo u potpunosti razvio Ferrari.

BMW 116i (F20) / PSA

Francuska PSA Grupa i BMW zajednički su razvili čitavu porodicu motora oznake EP. Radi se o benzincima 1.4 i 1.6 koji se ugrađuju u brojne modele marki MINI, BMW, Citroën i Peugeot.

Pagani Huayra / Mercedes-AMG

Italijanski "hipersportista" iz 2011. godine za pogon koristi V12 motor koji se proizvodi u Mercedes-AMG pogonu.

Međutim, Pagani Huayra nije prvi primer takve saradnje, jer je AMG-ov motor koristio i njegov prethodnik - Zonda. U top modelu Pagani Huayra BC V12 agregat isporučuje čak 780 KS.

Smart ForTwo / Renault

Mada je Smart ForTwo model koji originalno potiče iz Daimler grupe, razvijen je u saradnji Mercedesa i Renaulta pa deli brojne komponente sa Renault Twingom, a pod haubom se nalaze isti benzinci koji se ugrađuju u pojedine modele brendova Renault i Dacia.

Aston Martin Vantage / Mecedes-AMG

Najnovija generacija Aston Martina Vantage, po uzoru na većeg brata model DB11, za pogon koristi 4.0 litarski biturbo V8 motor, koji proizvodi Mercedes-AMG.

Lamborghini Huracan Performante / Audi

Jedan od najsposobnijih "supersportista", koji se dokazao rušenjem rekorda na Nirburgringu, pod haubom donosi 5.2 V10 koji proizvodi Audi, a inače se ugrađuje i u supersportski Audi R8.

Donkervoort D8 GTO-RS / Audi

Kao i ekstremni modeli Lotusa i Donkervoort D8 GTO-RS je automobil koji je osmišljen tako da ima što manju masu, pa teži ispod 700 kilograma.

No, bez obzira na to ne odriče se snažnog motora - pod haubom je petocilindarski 2.5 litarski turbo benzinac. Isti motor se ugrađuje i u Audi RS3 i TT RS.

Lotus Evora GT430 / Toyota

Iako je Lotus Evora u prodaji još od 2009. godine, još uvek nije stigao naslednik. Osim izuzetnih voznih karakteristika kupce mami snažnim motorom koji isporučuje Toyota.

Specijalno izdanje ovog modela - Lotus Evora GT430, za pogon koristi japanski V6 sa 430 KS.

Toyota GT86 / Subaru

S obzirom da je Toyota GT86 tehnički blizanac modela Subaru BRZ nije čudno da dele isti motor. U ovom slučaju tvorac motora je Subaru, a radi se o dvolitarskom "bokser" benzincu sa 200 KS.

Izvor: B92.net

Foto: Pagani



čitanja : 1074



Komentari