Kinezi se spremaju da pokore Evropu. Ovoga puta električnim automobilima

Kineski proizvođači automobila, kojih ima na stotine, više puta su pokušali da uđu na automobilsko tržište zapadne Evrope. Svaki put bez uspeha.
Evropljani su od kineskih automobila pre svega zazirali zbog nepoverenja u kvalitet i pouzdanost, ali i zbog nerazgranate servisne mreže, kao i nezadovoljavajućeg imidža. Da situacija po kineske proizvođače bude gora, tamo gde bi zbog niske cene možda i prošli kod kupaca, blokiralo ih je nezadovoljavanje bezbednosnih standarda nezavisnih agencija.
S električnim automobilima bi sve ovo moglo da se promeni. Električni automobili su daleko pouzdaniji od vozila pokretanih motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Takođe su, zbog mase i arhitekture bezbedniji u sudarima.
Kineski proizvođači takođe ulažu značajna sredstva u istraživanje i razvoj električnih automobila, pa bi moglo da se kaže da su već sada prestigli evropske proizvođače. Dobar primer je prvi pogon za čvrste baterije koji je pokrenuo upravo kineski startup.
S kojim automobilima Kinezi planiraju da osvoje Evropu?
Great Wall priprema električni model Ora R1 s dometom od 350 kilometara. Ovo vozilo u Kini kreće u prodaju sredinom ovog meseca po cini od samo 8.355 evra (nakon podsticaja).

Bordrin Motor iz Šangaja priprema električni SUV. Prvi čovek kompanije, Huang Ximing, otkrio je Automotive Newsu da su evopski distributeri bili impresionirani dometom (550 km), niskom cenom (29.730 evra) i masom njihovog modela u poređenju s konkurentnim proizvodima iz Mercedesa i Audija.

Thunder Power je već potpisao ugovore za izgradnju fabrike u Belgiji koja bi trebalo da pravi 30.000 električnih automobila godišnje za evropske kupce već od 2020.

U Volvoovim belgijskim pogonima Geely će proizvoditi električne verzije Lync & Co SUV-ova 01 i 02.

Tu je i britanski MG u vlasništvu SAIC-a koji već u prvoj polovini sledeće godine kreće s prodajom električnog crossovera MG ZS na vodećim evropskim tržištima.
Ova dalekoistočna ekspanzija u električnom segmentu bi trebalo da podstakne evropske proizvođače na dodatni angažman. Automobilska industrija se menja do sada neviđeno brzim tempom, a proizvođačima koji na vreme ne uhvate ritam s novim trendovima preti potpuni nestanak sa scene.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs