
Da su kojim slučajem umesto lutki to bili pešaci, vozač BMW-a bi na duši imao bar troje pešaka.
Upravo to kaže najnoviji izveštaj IIHS baziran na testu 11 "malih" SUV-ova. Testiran je jedan od sistema asistencije koji su brojni vozači odmah zavoleli. Radi se o automatskom kočenju, veoma korisnom dodatku koji će efikasno ispraviti grešku vozača i sprečiti ili ublažiti nesreću, pa čak i spasiti život. Ali naravno, samo pod uslovom da funkcioniše.
A u novom testu koji je sproveo američki IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) su upravo istražili funkcionisanje tih sistema koji koriste podršku kamera, senzora i radara. Svaki testirani model automobila je podvrgnut testovima koji simuliraju odraslog pešaka i dete u nailasku na putanju automobila. Konkretno, u prvom testu pešak će iskoračiti ispred vozila, u drugom će dete "skriveno" između dva vozila izbiti u putanju automobila, a u trećem se pešak kreće paralelno s saobraćajem. Testovi su sprovedeni pri različitim brzinama, ali u svima je dozvoljeno vreme reakcije bilo oko dve sekunde.
Svi osim jednog testiranog modela su zadovoljili, a četiri je položilo s izuzetnim rezultatom. To su Toyota RAV4, Volvo XC40, Honda CR-V i Subaru Forester. Odmah uz njih dolaze Chevrolet Equinox, Hyundai Kona, Kia Sportage, Mazda CX-5 i Nissan Rogue (X-Trail). Mitsubishi Outlander je poslednji jer je u jednom testu pomeo pešaka.
A ako se pitate gde je premium BMW X1, stvar je sledeća. Budući da je auto u sva tri testa bukvalno prošao kroz pešake, odnosno nijednom nije usporio ispred prepreke, ostao je bez ikakve ocene.
Izvor: Index.hr / IIHS