
Iako smo u više navrata donosili dobre vesti o dobro prihvaćenom mikroautomobilu Smartu, čini se da nije baš sve tako sjajno. Model ForEase +, predstavljen kao konceptna kabriolet verzija, verovatno nikada neće ući u serijsku proizvodnju.
Daimler, vlasnik ove marke, do kraja ove godine će odlučiti o budućnosti brenda Smart, zbog kojeg gubi novac, piše nemački poslovni list Handelsblatt. Daimler, koji prodaje marke Mercedes-Benz i Smart, gubi strpljenje zbog gubitaka.
Izvršni direktor Daimlera, Finac Ola Kallenius, koji će naslediti Dietera Zetschea u maju, 'nema istoriju sa Smartom' i 'nema skrupula oko ubijanja brenda ako to bude potrebno'.

Otkako je lansiran 1998., Smart je prikupio milijarde evra gubitaka, procenjuju finansijski analitičari. Ali Daimler ne otkriva finansijske rezultate marke.
U najnovijem restrukturiranju marke Daimler ga pretvara u električnu urbanu mobilnost koja prodaje samo potpuno električne automobile. Ipak, takav potez može da bude preskup, piše Handelsblatt. Da bi se smanjili troškovi razvoja, Daimler je suorganizovao Smartovu trenutnu liniju od dva modela, ForTwo i ForFour, s Renault Twingom, ali Renault razmišlja o povlačenju iz partnerstva, navode izveštaji.
U Evercore ISI-ju (Internacionalna strateška i investicijska grupa) izjavili su da bi pozdravili ukidanje brenda Smart, za koji procenjuju da godišnje gubi od 500 do 700 miliona evra. 'Ne vidimo kako bi posao s nemačkim mikroautomobilom mogao da generiše profit, troškovi su jednostavno previsoki', rekli su iz Evercora u saopštenju investitorima.
Globalna prodaja Smarta je prošle godine pala za 4,6 posto, ali sa 128.802 prodata vozila ostaje treći najbolji godišnji prodajni rezultat u protekloj deceniji. Čini se, međutim, da je već prekasno za sve.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
DOPUNJENO:
Nezvanične vesti kažu da će veliko učešće (možda i do 50%) u Smartu kupiti kineska kompanija Geely, a ceo posao bi mogao da bude ozvaničen pre ovogodišnjeg sajma automobila u Šangaju (počinje sredinom aprila).