
Bočni sudari spadaju u najopasnije saobraćajne nesreće. Tako u Nemačkoj skoro 700 ljudi svake godine izgubi život u bočnim sudarima, što čini trećinu svih smrtno stradalih u drumskom saobraćaju.
Kako bi se u budućnosti putnici u automobilu bolje zaštitili, nemačka kompanija ZF je napravila prototip novog sistema koji stvara dodatnu bočnu zonu s spoljašnjim bočnim vazdušnim jastucima.

ZF je u bočne strane automobile ugradio vazdušne jastuke i umrežio ih s okolnim senzorima vozila. Algoritmi mogu da odrede da li je sudar neizbežan i odluče da li će se vazdušni jastuk aktivirati ili ne.
Senzor okoline vozila mora brzo i precizno da utvrdi moguće opasnosti kroz umreženu kameru, lidar i radar. Nakon toga, algoritmi određuju da li je udes neizbežan, odnosno da je aktiviranje vazdušnog jastuka moguće i korisno.
Ukoliko jeste, pali se plinski generator i puni vazdušni jastuk zapremine od 280 do 400 litara (u zavisnosti od vozila). To je 5-8 puta više od volumena vozačkog airbaga. Vazdušni jastuk se aktivira od praga vozila naviše i formira dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A- i C-stuba.
Prema ZF-u, novi sistem zaštite, koji je u fazi prototipa, može da do 30 posto smanji prodor drugog vozila u karoseriju automobila u čiji bok se zabija.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: ZF