
Francuski proizvođač automobila Renault je saopštio da je u prvoj polovini godine prodao 6,7 posto manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu, upozoravajući na trend slabljenja prodaje širom sveta.
Ukupno je francuska kompanija u prvih šest ovogodišnjih meseci prodala 1,94 miliona lakih vozila. Pad prodaje za 6,7 posto je nešto blaži u odnosu na kompletno globalno tržište koje se u posmatranom periodu smanjilo za 7,1 posto, ističu u Renaultu.
Globalna automobilska industrija prolazi kroz težak period, obeležen padom prodaje na velikim tržištima i trgovinskim barijerama. Juče je francuska grupa PSA takođe objavila saopštenje o značajnom padu prodaje u prvoj polovini godine, za čak 12,8 posto, zbog zaustavljanja proizvodnje u Iranu i snažnog pada prodaje u Kini.
"Renault je zadržao tržišni udeo u prvoj polovini godine, i to u uslovima naglog pada prodaje", ističu u toj kompaniji.
Prodaja brenda Renaulta je potonula u prvoj polovini godine 11,5 posto, dok su neki jeftiniji brendovi beležili rast - Dacia za 4,5 posto, te ruska Lada za 6,8 posto.
Na evropskom tržištu prodaja na nivou grupe je stagnirala dok je u regiji koja obuhvata Afriku, Bliski istok i Indiju potonula 27,7 posto, uglavnom zbog prošlogodišnjeg povlačenja iz Irana zbog američke pretnje sankcijama.
U evroazijskoj regiji koja uključuje i Rusiju isporuke su pale 5,2 posto, te za 3,9 posto na području obe Amerike.
Rukovodstvo pritom očekuje oporavak prodaje u Brazilu u celoj 2019., uz procenjenu stopu rasta od osam posto.
Globalno tržište bi ove godine trebalo da se ponovo smanji, i to za tri posto, predviđaju u Renaultu, prognozirajući pad ruskog tržišta za dodatnih dva do tri posto, stagnaciju u Evropi, i to pod uslovom da Britanija izađe iz Evropske unije uz dogovor o budućem trgovinskom režimu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs