
Toyota Corolla je jedan od retkih automobila koji je postigao ogromnu svetsku popularnost.
Corolla je automobil koji u osnovi nudi mnogo više od samo prelepe fasade na koju su se kladili mnogi njeni konkurenti. Toyotini inženjeri bili su svesni da je izgled važan, ali to nije sve. Obično je potrebno nekoliko godina da se dokaže da li je automobil dobar ili ne. Tada se reč o dobrim ili lošim automobilima širi daleko i široko. A reč o Toyoti odavno se proširila, govoreći po celom svetu o pouzdanosti, kvalitetu, upotrebljivosti, trajnosti i trajnosti. Možda je upravo Corolla ima najviše zasluga za ovaj veliki ugled.
"Automobil za sve", bile su čarobne tri reči s kojima je šef projekta Tacuo Hasegawa kratko i sažeto objasnio saradnicima suštinu svog zadatka. Već tada je Hasegawi bilo jasno da će globalni uspeh biti moguć pri svega izuzetnim kvalitetom. Zato su posvetili veliku pažnju gotovo svakoj komponenti, čak i najmanjoj.
- Ako želimo da novi model stekne reputaciju sjajnog porodičnog automobila, moramo ga napraviti kako bi odgovarao svim potrebama i upotrebama. Mora pružiti izuzetne vozne karakteristike, kao i udobnost i dobar osećaj iza volana. Mora biti dostupan po pristupačnoj ceni. Ali niža cena ne sme ni na koji način smanjiti kvalitet, govorio je Tacuo Hasegawa.
Kada se Corolla prvi put našla pod farovima u novembru 1966. godine, bilo je jasno da se rodila zvezda koja je udovoljavala svim zahtevima neumornog inženjera. S Corollom je Toyota od početka razvojne faze imala velike, zapravo globalne planove. Još 1970. Corolla je postala Toyotin najveći izvozni model, a tako je i danas. Prodaje se u čak sto pedeset zemalja širom sveta.
Do sada su proizveli jedanaest generacija Corolla u mnogim verzijama. Bili su tu klasična limuzina, ali i karavan, sportski kupe, te verzija s takozvanim brzim zadnjim delom... Njegove sportske verzije su se čak pojavljivale u raznim trkačkim serijama.
U 2013. godini je postao prvi automobil koji je imao proizvodnju veću od četrdeset miliona. Corolla je s ovim brojem daleko najprodavaniji automobil svih vremena.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs