
Kako je objavio na svom Twitteru, Aston Martin je počeo s prvim isporukama svoje ograničene serije modela Aston Martin DB5 Goldfinger od 25 primeraka. Cena? Prava sitnica: 3,3 miliona funti (3,6 miliona evra).
Kako piše Tportal.hr, u pitanju su tačne replike automobila predstavljenog u filmu Džejmsa Bonda 'Goldfinger' iz 1964. godine, u kome je glavnu ulogu igrao nedavno preminuli Šon Koneri. Ono što je zanimljivo jeste i da ovih 25 primeraka dolazi s 'radnim uređajima', kakve smo mogli da vidimo u filmu pre 56 godina.

Svaki od tih modela ograničene serije se ručno izrađuje u sedištu Aston Martina, u globalno poznatom odeljenjuu baštine Heritage Division u Newportu Pagnellu u Buckinghamshireu. Više od 4500 sati je potrošeno na izradu svakog primerka, koristeći originalne karoserijske ploče i 4,0 litarski redni šestocilindrični benzinski motor od 286 KS (210 kW), uparen sa petostepenim ručnim menjačem.
Ako ste se pitali zašto baš 25 primeraka ovog legendarnog modela, odgovor leži u činjenici da je do sada snimljeno ukupno 25 filmova o Džejmsu Bondu. I da naravno, svih 25 primeraka je već prodato, a kupci su u Evropi, SAD-u i na Bliskom istoku. Tokom prvih isporuka, Aston Martin je dobio dozvolu od petero kupaca da svoje automobile koristi za fotografisanje, što će verovatno biti jedini put da se toliko primeraka nalazi zajedno na jednom mestu.
Snimanje je uključivalo demonstraciju nekoliko radnih uređaja na automobilu, dizajniranih uz pomoć stručnjaka za specijalne efekte Krisa Korboulda u filmovima o agentu 007. Uključuju rotirajuće pločice s brojevima (koristeći brojeve tablica koji se vide u filmu), 'neprobojni' zadnji deflektor, 'mitraljeze prednjih svetala', takozvane ovnove, borbene delove branika koji se izvlače u slučaju potrebe, sistem za raspršivanje ulja i dimnu zavesu.
Unutrašnjost automobila ima naslon za ruku sa skrivenim rasklopnim uređajem, radarskom konzolom i telefonom ugrađenim u vozačeva vrata. Iako se sedište za izbacivanje nije moglo uključiti iz sigurnosnih razloga, krovna ploča se može ukloniti kako bi se simulirao taj efekat.
Ipak, ako ste pomislili da ćete ovaj model moći da vozite javnim saobraćajnicama, moraćemo vas razočarati. Zbog ugrađenih specijalnih uređaja modeli DB5 Goldfinger Continuation nemaju homologaciju za put!
Izvor: Tportal.hr
Foto i video: Aston Martin