
Volkswagen Golf 8, s blagohibridnim 4-cilindarskim turbobenzincem 1.5 eTSI (150 KS), s 48-voltnom podrškom, sistemom ACT za isključivanje cilindara u vožnji i automatskim menjačem DSG7, pokazao je koliko realno (malo) može da troši na tradicionalnom testu portala de.motor1.com.
Testiran je Volkswagen Golf osme generacije, koji je na tržište stigao u martu 2020. Pokreće ga 4-cilindarski turbobenzinac od 1498 ccm, koji razvija 150 KS pri 5000-6000/min, uz najveći obrtni moment od 250 Nm pri 1500 do 3500/min.
Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi, postiže 224 km/h, a po WLTP-u prosečno troši 4,8 – 5,0 l/100 km/h, u zavisnosti od guma. Testni model je bio opremljen gumama Bridgestone Turanza T005 – 225/40 R18. Vožnja je bila na italijanskoj ruti Rim-Forli (360 km), ukupno je pređeno 975 km, uz prosečnu brzinu od 80 km/h, a zabeležena je prosečna potrošnja goriva od 4,15 l/100 km.
Zanimljivo je da je putni kompjuter pokazao 4,3 litra, a punjenjem na benzinskoj stanici (na početku i kraju testa punio se na istoj pumpi, ‘do čepa’) potrošnje je bila 4,0 litra.
Po propozicijama testa uzima se aritmetička sredina tih rezultata – 4,15 l/100 km, a potrošnja je stvarno bila i niža. Prošle godine je Volkswagen Golf 1.0 TSI prosečno trošio 4,00 l/100 km, Opel Astra 1.0 T – 4,05 l/100 km.
Međutim, to su znatno manji i slabiji 3-cilindraši. Više su trošili Mazda 3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid sa 122 KS (4,30 l) i Mazda 3 Skyactiv-X sa 180 KS (4,90 l), oba blagi hibridi te Honda Civic 1.5 Turbo (4,45 l) i Mercedes-Benz A 200 (4,70 l).
Reč je o deonici koja je 65 posto brzi put (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autoput (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državnog puta, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradski put.
Vožnja je striktno po propisima što pokazuje koliko većina vozača svakodnevno rasipa gorivo, više haba automobil te se izlaže rizicima nesreća i skupih kazni, bez potrebe. Umerena vožnja se višestruko isplati.
Izvor: Autoportal.hr / de.motor1.com