
S obzirom na trenutnu situaciju, za mnoge od nas je svaki novi auto ujedno auto snova. Ali postoje i oni koji biraju automobile s cenom od sedam cifara...
A u tom svetu imena kao Ferrari, Porsche i Lamborghini nisu jedina. Štaviše, njihova gama je osetno jeftinija, a mogu da konkurišu tek specijalni modeli napravljeni u nekoliko primeraka. Ovo je lista onih najskupljih i najekskluzivnijih.
Kako prenosi Index.hr, top 10 otvara McLaren. Iako su iz fabrike u Wokingu izlazili i skuplji automobili, a već je najavljen još skuplji Sabre, Elva je model koji uskoro dolazi. Najavljeno je 399 primeraka, a zatim je taj broj smanjen na 149.
Ne i cena, koja je ostala na nivou od 1.5 miliona evra. Recimo i da ovaj otvoreni roadster bez krova ima V8 biturbo motor sa čak 815 KS i 800 Nm, a do 200 km/h stiže za 6.7 sekundi.
Sledeći na redu je Bentley Bacalar by Mulliner. Oni su odlučili da ponude zaista poseban automobil. Ovde je stil u prvom planu, a to znači čistu ekskluzivu. To je automobil je bez krova i s enterijerom izrađenim od drveta starog 5000 godina.
Na svetu će biti samo 12 ovakvih vozila, a cena svakog je oko 1.7 miliona evra. Pokreće ga 6.0 litarski motor s 12 cilindara i 659 KS te menjačem s osam brzina. Pogon je na sve točkove, na 100 km/h stiže za 3.5 sekundi i vozi do 322 km/h.
Na osmom mestu je najskuplji električni hipersportista ali i najjači automobil na svetu - Lotus Evija. Pomoću seta elektromotora daje 2.029 KS i 1.700 Nm. Na 100 km/h je za manje od tri sekunde, a domet je oko 400 km. Cena je 1.9 miliona evra, a serija broji 130 primeraka.
Nešto slabiji, ali skuplji, brži i s većim dometom je Rimac C_Two. O ovom automobilu je sve rečeno, a svojevremeno je stigla i vest da je svih planiranih 150 primeraka prodato, i to po ceni od čak 2.2 miliona evra za komad. Za utehu, tu je i Pininfarina Battista, tehnološki blizanac sličnih performansi i cene.
Na 6. mestu je AMG Project One. Najkraće rečeno, to je bolid Formule 1, a pokretan hibridnim 1.6 V6 to i ne skriva. Cena je oko 2.3 miliona evra.
Glavni konkurent AMG-u dolazi iz Aston Martina. Zove se Valkyrie, ima atmosferski Cosworthov V12 motor i cenu nešto manju od tri miliona evra.
I konačno dolazimo do četvoroseda. Novi bolid iz Koenigsegga zove se Jesko, a pretenduje na mesto najbržeg na svetu. Sa 1.600 KS i 1.500 Nm Jesko je nezaustavljiv, a tada vozi na alkohol, E85. U protivnom je nešto smireniji, njegov 5.0 V8 daje 1.280 KS dok pije čisti benzin. Verzija Absolt 500 navodno može i preko 500 km/h.
I dolazimo do tri naskuplja modela. Na trećem mestu je Lamborghini Sián FKP 37, najbrži model kompanije u istoriji. Ima V12 motor u hibridnoj verziji, ali i cenu od 3.3 miliona evra, što je gotovo deset puta više od Aventadora SVJ na čijoj osnovi je nastao. Svi primerci su prodati. Ponovimo, ubrzanje do stotke traje 2.8 sekundi, vozi do 350 km/h, a iskusiće ga samo 63 srećnika.
Na drugom mestu je Bugatti. Chiron Pur Sport nije najskuplji, ali je jedini koji još uvek nije rasprodat. Cena je slična pre pomenutom Lamborghiniju.
Potpuno neočekivano, najskuplji serijski auto u ovoj godini je Pagani. I to ne neki novi model, već Huayra Tricolore (na slici). Verovali ili ne, ovaj model košta 5.5 miliona evra. Za utehu recimo da uz niz posebnih detalja nosi titulu najjačeg Paganija u istoriji, a to nije mala stvar. Mercedesov 6.0 V12 sada daje 840 KS i 1100 Nm, koje su na usluzi automobilu teškom tek 1270 kg. Ponavljamo: 5.5 miliona evra!
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs