home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ružičasti plišani meda

Džinovski ružičasti plišani meda, zakačen za zadnji deo automobila, podseća na sve samo ne na naučni metod za određivanje bilo čega, a upravo ga je u naučne svrhe iskoristio Osiguravajući institut za bezbednost u saobraćaju (IIHS).

Ne, nije reč o šali. Zapravo, naučnica iz IIHS-ovog departmana za istraživanje, Aleksandra Miler, isitče da ideja i nije tako nova, ali predstavlja efikasan način za proučavanje uslova u vožnji u realnom saobraćaju.

Kako pišu Vrele Gume, u ovom slučaju, problem koji se ispituje je da li su vozači koji koriste nivo 2 autonomne vožnje manje ili više svesni situacija u saobraćaju u odnosu na one koji se ne oslanjaju na dotičnu tehnologiju. I ranije je rečeno, a zatim potvrđeno kroz ispitivanja, da vozači gravitiraju ka tome da se previše oslonjaju na tehnologiju, i to do te mere da znaju da preteraju, a samim tim ne reaguju na vreme u slučaju krajnje nužde. IIHS ističe da ova studija, koja je sprovedena na auto-putu u Merilendu, uz pomoć tri grupe vozača, ne donosi konačne zaključke. S tim u vezi, ona ipak stavlja akcenat na direktnu povezanost svesti o situaciji u saobraćaju i nivoa 2 autonomne vožnje.

Za potrebe studije, iskorišćen je veliki ružičasti plišani medved s fluorescentnim prslukom, zakačen za zadnji deo vozila. U isto vreme, tri grupe vozača (ukupno 31), poslate su na put u Mercedes-Benzu C-300 iz 2019., koji poseduje sistem održavanja vozne trake. Prva grupa je imala iskustva sa sličnim sistemima u sopstvenim automobilima, tako da su ga aktivirali. Druga grupa je imala ograničeno  ili nikakvo iskustvo, ali se ipak odlučila da koristi ovu tehnologiju, dok su u trećoj grupi, vozači koji nisu bili u dodiru sa sistemom održavanja vozila u voznoj traci, odlučili da ga ostave isključenog. Na putu, automobil s plišanim medom je nekoliko puta došao u vidokrug svakog od 31 vozača, ali nikada duže od 30 sekundi. Na kraju, vozači su morali da se izjasne da li su videli nešto neobično na putu i da opišu o čemu se radi. Kamere unutar vozila su iskorišćene za validiranje odgovora.

Da li se vozači previše oslanjaju na tehnologiju ili ne tema je za sebe, ali čini se da iskustvo s nivoom 2 automatske vožnje pojačava percepciju o situaciji u saobraćaju: naime, vozači u prvoj grupi su se u dvostruko više slučajeva setili da su videli plišanog medu, uključujući gde se on nalazio i koliko puta su ga spazilil. S druge strane, oni koji su koristili sistem asistencije, ali nisu imali prethodna iskustva s njim, mnogo više su bili usmereni na put ispred, što bi moglo da sugeriše da bi za njih bilo bolje da su ga ostavili isključenog. Drugim rečima, kada se ovlada nivoom 2 autonomne vožnje, preporučljivo je da se on koristi, jer to doprinosi bezbednosti. Naravno, to sve važi dok su oči vozača na putu i dok može dobro da uoči ružičastog medu.

Izvor: Vrele Gume



čitanja : 485



Komentari