home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Obrist

Austrijska firma Obrist je objavila zanimljiv projekat sa svojim generatorom nultih vibracija (ZVG). To je benzinski motor koji je ugrađen u Teslin Model 3 kako bi bio, kažu Austrijanci, ekološki prihvatljiviji. Uprkos drastično smanjenoj bateriji, Model 3 ima veliki domet i, prema rečima konstruktora, ostaje klimatski neutralan uprkos motoru s unutrašnjim sagorevanjem.

U osnovi, to je serijski hibridni pogon, piše Revija HAK. Za pogon je zadužen zadnji električni motor od 100 kW/136 KS, koji crpi snagu iz smanjene baterije od 17,3 kWh. To je manje od baterija od 52 kWh ili 82 kWh koje koristi Tesla. Napred je instaliran zatvoreni jednolitarski dvocilindrični benzinski motor. Nije fizički povezan s pogonom, već pokreće generator, koji zauzvrat snabdeva električni pogon električnom energijom.

Obrist

Dvocilindrični motor je maksimalno izolovan. U zadnjem delu Tesle se nalazi rezervoar za gorivo od 30 litara. To je navodno dovoljno za duga putovanja, jer bi potrošnja goriva trebalo da bude između 2,5 i 4,5 l na 100 kilometara.

Osim 40 kW benzinskog motora, Obrist je takođe razvio ekvivalent od 45 kW za e-goriva poput metanola. Eko gorivo za novu varijantu moglo bi da se dobije iz klimatski neutralnog vodonika, koji bi takođe imao neutralni ugljenični otisak. Hibridni pogonski sistem bi trebalo da čak ispuni granice standarda emisije Euro 7.

Prema Obristu, odgovarajuće proizvodno vozilo bilo bi s mnogo manjom masom nego električna Tesla te bi koštalo otprilike koliko i konvencionalni benzinski model, zbog smanjenih baterija i troškova. Obrist najavljuje svoju varijantu od 2025. godine.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Obrist



čitanja : 637



Komentari