home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Magnezijum

Osim nedostatka čipova, sada postoji i pretnja nedostatka magnezijuma koja stvara rizik da će se cela automobilska industrija zaustaviti.

Kina se suočava s ozbiljnim nedostatkom energije. Kinezi su najveći proizvođači magnezijuma i trenutno proizvode samo malu količinu za izvoz, piše Revija HAK. Razna tela oglašavaju zvono za uzbunu jer je preostalo dovoljno magnezijuma da traje najviše dva meseca. Magnezijum se uglavnom koristi u automobilskoj industriji za proizvodnju aluminijuma. Aluminijum je idealan za delove koji moraju da imaju malu težinu, ali još uvek čvrstu konstrukciju. U osnovi, bez aluminijuma niti jedan automobil neće sići s proizvodne trake.

Kina je trenutno najveći proizvođač magnezijuma u svetu. Više od 85% svetske proizvodnje je u rukama ove privredne sile. Gotovo polovina kineske proizvodnje je namenjena evropskom tržištu, koje koristi gotovo sav isporučeni magnezijum za proizvodnju aluminijuma. Kina ne bi bila Kina da nije u potpunosti iskoristila ovaj monopolski položaj. Međutim, Kina se trenutno suočava s ozbiljnom nestašicom energije. Zbog toga 35 od 50 fabrika u gradu Yulinu, odgovornih za najveći deo proizvodnje magnezijuma, moraju da ostanu zatvorene. Preostalih 15 fabrika je dobilo nalog da prepolovi proizvodnju! Kao rezultat toga, Kina je trenutno samo u stanju da zadovolji potrebe unutar svojih granica.

Situacija na američkom tržištu automobila je nešto bolja. I sama Amerika je proizvođač magnezijuma, pa ih manjak manje pogađa. Nedostatak magnezijuma će posebno uticati na evropske proizvođače automobila. Evropski aluminijum, interesna grupa u metalnoj industriji, trenutno poziva evropske vlade da brzo donesu politiku. Ta politika bi trebalo da se fokusira na povećanje proizvodnje magnezijuma unutar evropskih granica. Na taj način se smanjuje zavisnost od kineskih proizvođača. Evropski aluminijum ukazuje da će, ako se mere uskoro ne preduzmu, doći do ozbiljnog nedostatka aluminijuma u roku od dva meseca. Zbog toga će različite industrije, uključujući automobilsku, morati ozbiljno da smanje proizvodnju, a u najgorem slučaju čak i zatvore.

Sada je pitanje šta evropske vlade mogu da učine kratkoročno kako bi obezbedile da automobilska industrija ne stane? U svakom slučaju, čini se da gomilanje zaliha onog što je trenutno još dostupno nije opcija jer magnezijum je sam po sebi sirovina koja je vrlo osetljiva na oksidaciju.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 635



Komentari