home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Yugo

Ljudi gube kišobrane, dokumenta, ponekada i pamet, ali samo kod nas može da se izgubi ceo muzej automobila, koji je trebalo da bude sačuvan kao svedočanstvo o velikoj industrijskoj prošlosti Srbije i Jugoslavije.

Kao sve komplikovane priče i ova je počela naivno, kada smo hteli da napravimo priču gde je sada poslednji "jugo" koji je sišao sa proizvodne trake fabrike "Zastava automobili" 11. novembra 2008. godine. Proizveden je pod brojem 794.428, a tadašnje poslovodstvo "Zastave" tvrdilo je da se "neće prodavati, već će biti izložen u muzeju.

"Zastavini" radnici su plakali dok su na njegovu haubu stavljali veliku mašnu i nalepnicu sa tekstom: "A sad adio". Radnike koji su 11. novembra 2008. gasili mašine tešila je samo vest da će poslednji "jugo" u časnu penziju otići sa svim ostalim primercima proizvodne palete "Zastava automobila" u muzej koji će biti formiran u Kragujevcu. Eksponati su trebalo da budu prvi proizvedeni "fića" sa kontra-vratima, "zastava 1.300" poznatija kao "tristać", nekoliko "stojadina" uključujući onaj iz ekspedicije Kragujevac - Kilimandžaro... Danas, međutim, niti ima "Zastavinog" muzeja, niti eksponata – vozila.

Kompletan članak na sajtu Novosti.rs



čitanja : 778



Komentari