
Obnovljeni Kijin kompaktni model XCeed je i zvanično krenuo u proizvodnju u Kijinoj fabrici u Žilini (Slovačka).
Obnovljeni XCeed je premijeru inače imao pre nekoliko meseci, kada je debitovao i sa GT-Line opremom. Takva specifikacija sportskog izgleda je nedostajala u ponudi i trebalo bi da pomogne XCeedu da ojača svoju poziciju na evropskom tržištu.

XCeed GT-Line modelske godine 2023 dolazi sa Kijinim modifikovanim znakom i tačkastom šemom zadnjih svetla. Uz doterana prednja svetla treba pomenuti i izmenjene branike, zadnji difuzor, alu točkove od 18 inča i upadljivu novu zelenu boju.
XCeed je inače 44 mm viši od standardnog Ceeda hatchback, pri čemu klirens iznosi 184 mm (uz 18-inčne točkove) odnosno 172 mm (sa 16-inčnim točkovima).
Što se unutrašnjosti tiče, novi XCeed GT-Line kao standardnu opremu ima sportska sedišta, volan sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale, kožnu ručicu menjača, kao i crvene "GT" oznake.
Top verzije imaju i 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, kao i 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu.
U gami benzinskih motora su 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac sa 120KS i 172 Nm, pa 1,5 litarski sa 160KS i 253 Nm, kao i 1,6 litarski iz Ceeda GT i ProCeeda GT koji raspolaže sa 204KS i 265 Nm obrtnog momenta (sa ovim najjačim XCeed ima 7-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom i do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi).
U ponudi je i mild-hybrid 1,6 litarski dizelaš sa 136KS i 280 Nm, u paru sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim DCT menjačem (u ovom drugom slučaju motor ima 320 Nm).
Na kraju, Plug-in Hybrid verzija kombinuje 1,6 litarski benzinski motor, šestostepeni automatski menjač, elektromotor od 44,5 kW i litijum-jonsku bateriju od 8,9 kWh koja omogućava do 60 kilometara električnog dometa. Ukupna snaga sistema je 141KS i 265 Nm obrtnog momenta.
Obnovljeni XCeed je na evropskom tržištu dostupan od septembra, opet sa uobičajenom 7-godišnjom garancijom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs