
Inflacija je očigledno dostigla novu dimenziju, a rast cena novih automobila ima veze s odlukama proizvođača pa i ekološkim propisima Evropske unije. Naime, nestaju neke pristupačnije verzije, a zamenjuju ih snažnije početne opcije.
Nemački autoklub (ADAC) je izračunao da su automobili u poslednjih pet godina poskupeli i do 44 posto, što je daleko više od inflatornih kretanja ukupnog tržišta. Primetno povećanje, posebno s obzirom na to da su modeli putničkih automobila obično na tržištu sedam godina pre nego što stigne moderniji naslednik, primećuje Revija HAK.
Pogotovo u novije vreme, neki ekstremni primeri su izašli na videlo. Prema ADAC-u, VW Golf sa 90KS je pre samo godinu dana bio dostupan za 20.700 evra. Ovaj osnovni model je sada zamenjen verzijom sa 130KS – za 29.560 evra. Za gotovo 9000 evra više dobijate snažniji motor i to je sve.
Konkurencija takođe prati s poskupljenjima. Na primer, dok je prošle godine Fiat Tipo od 100KS bio dostupan od 17.490 evra, sada je u Nemačkoj dostupna samo hibridna verzija od 130KS po osnovnoj ceni od 28.490 evra – što je povećanje od 11.000 evra. Fiat 500 je sada dostupan kao hibrid – što znači da je cena od 13.000 (2020.) sada porasla na 16.500 evra (2022.).
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen