
Nakon što je poništio odluku da napusti evropsko tržište, Mitsubishi Motors sada veruje da na našem kontinentu može da obnovi prodaju vozila tako da se približi rezultatima pre pandemije uz pomoć Renaulta.
Konkretnije, Mitsubishi cilja na godišnju prodaju od 130.000 u Evropi 2024. godine, rekao je za Automotive News Europe evropski direktor ovog proizvođača automobila, Frank Krol, dajući tom proizvođaču automobila oko 1 odsto tržišnog udela.
Cilj iznosi oko duplo više od predviđenog ukupnog rezultata kompanije u 2022. godini i blizu cifre od 148.248 jedinica u Evropi u 2019. godini, prema podacima industrijske grupe ACEA.
Najveći rast prodaje će doći od Mitsubishijevih novih modela baziranih na Renaultu, novog malog automobila Colt baziranog na Renault Cliu i ASX-a, koji je zasnovan na malom SUV-u Renault Captur, rekao je Krol.
Više o novom ASX-u u ranijem članku.
Brend očekuje da će evropska godišnja prodaja biti 40.000 za Colt i 35.000 za ASX. Proizvođač automobila će nastaviti da prodaje i modele kao što je SUV Eclipse Cross. „Naše nasleđe je orijentisano na SUV, tako da je za nas ASX važno vozilo, ali segment za Colt je veći“, rekao je Krol.

Kompanija će nastaviti da prodaje kompaktni SUV Eclipse Cross, kao i mali automobil Mirage/Space Star zajedno sa dva modela bazirana na Renaultu, rekao je Krol.
Eclipse Cross je bio 10. najprodavaniji plug-in hibrid u Evropi u prvih sedam meseci, prema podacima iz Dataforcea. Outlander je dugo bio najprodavaniji plug-in hibrid u Evropi, ali je proizvođač automobila prestao da prodaje SUV u regionu prošle godine i odlučio je da ne izvozi njegovog naslednika u Evropu.
Budućnost modela Space Star/Mirage će zavisiti od toga da li će Mitsubishi odlučiti da potroši novac na homologaciju budžetskog automobila u skladu sa GSR2 zakonima (opštim sigurnosnim propisima) koji su obavezni za sve automobile koji se prodaju u EU od jula 2024.
Drugi modeli za Evropu biće odlučeni sledeće godine kada Mitsubishi predstavi svoj najnoviji trogodišnji, srednjoročni plan.
Električna vozila će biti ključna za povratak Mitsubishija u Evropu, rekao je izvršni direktor kompanije Takao Kato u januarskoj prezentaciji. „Da bismo preživeli u Evropi, definitivno nam je potrebna EV platforma, tako da će EV biti veoma velika mogućnost za nas“, rekao je Kato.
Mitsubishi je 2020. najavio da će napustiti evropsko tržište nakon što se borio da bude profitabilan u regionu, ali je poništio tu odluku godinu dana kasnije nakon što je Renault pristao da proizvodi dva nova modela za japanski brend u Renaultovim fabrikama.
Mitsubishi će smanjiti svoja evropska tržišta na 17 do kraja 2022. godine, u odnosu na 32 u 2019., pošto nastavlja da se povlači iz manje profitabilnih zemalja. Proizvođač automobila je u procesu smanjenja operacija u Grčkoj, kao i u balkanskim zemljama kao što su Hrvatska i Severna Makedonija. Kompanija se povukla iz Velike Britanije i Belgije 2020.
Kompanija je saopštila da su njene evropske operacije bile profitabilne u prvom kvartalu finansijske godine, između 1. aprila i kraja juna.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs