
Dok proizvođači električnih vozila u Kini nastavljaju da predstavljaju privlačne nove i povoljne modele, očekuje se da će broj kineskih električnih vozila koja se izvoze širom sveta brzo rasti.
Lansiranje BYD Seagulla na Sajmu automobila u Šangaju po ceni od samo 11.300 dolara (10.200 evra) pokazuje da lokalne marke imaju "fantastičnu prednost" odnosu na svoje konkurente, rekao je za Reuters glavni izvršni direktor francuskog dobavljača automobila Faurecia, Patrick Koller.
Koller je razgovarao s izvršnim direktorima i predsednicima više od dvadesetak kineskih proizvođača automobila i rekao Reutersu da mnogi od njih žele da lansiraju na nova tržišta, uključujući Evropu. On veruje da će "atraktivan automobil za kineske potrošače biti atraktivan automobil za evropske potrošače".
Kineski proizvođači automobila su izvezli dva miliona vozila u 2022., što je četvorostruko povećanje u odnosu na 2020., a s obzirom na snagu izvoza u prvom kvartalu 2023., kineski izvoz automobila mogao bi ove godine da premaši tri miliona vozila, navodi Jutarnji.hr.
Vodeći proizvođač električnih vozila u zemlji, BYD, uspeo je da prošle godine izveze 56.000 vozila s Yuan Plus EV-om, takođe poznatim kao Atto 3, koji se pokazao posebno popularnim.
Iako je to i dalje značajno manje od 271.000 EV-a koje je Tesla prošle godine izvezao u inostranstvo iz svoje fabrike u Šangaju, BYD-ov izvoz se povećao četiri puta samo u 2022.

Nio je takođe usmeren prema Evropi. Nedavno je najavio da će pokrenuti cenovno pristupačnu marku EV-a u Evropi i da bi mogao da prodaje svoje modele i u Sjedinjenim Državama, dajući izvršnom direktoru Tesle, Elonu Musku, druge konkurente za brigu.
"Ako je celokupno korisničko iskustvo koje možemo da pružimo evropskim korisnicima na neki način bolje, možemo da uspostavimo svoju konkurentnost", rekao je predsednik Nia Win Lihong. "Možemo pošteno dobiti svoj deo."
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD / Nio