.jpg)
Dizajnerska filozofija BMW-a je večna tema rasprava. O vrućim temama iz sedišta bavarske kompanije donosimo i razmišljanja prvog čoveka dizajna BMW grupe Adriana van Hooydonka.
On je u razgovoru za Motor1 naveo da njegova kompanija prilikom razvoja dizajnerskih rešenja koristi veštačku inteligenciju, prenosi Jutarnji.hr.
‘Kao ljudsko biće, morate da budete umetnički direktor i donosite odluke. Mi još uvek vodimo proces dizajniranja – nije da kompjuter može u potpunosti da izmisli stvari, ali može da kombinuje različite parametre u predlog puno brže od čoveka‘ - objašnjava Hooydonk.
‘Eksperimentišemo s veštačkom inteligencijom u dizajnu, primera radi - kako će izgledati dizajn naplataka. Mi postavimo nekoliko parametara: želimo točak s pet krakova, koji bi trebalo da teži toliko i toliko, uz zadatu dimenziju od recimo 20 inča - i tada kompjuter počinje da generiše ideje za vas.
Nekome će to zvučati zastrašujuće, a nekome perspektivno. Kompjuterski generisane ideje nisu nužno loše, ali, naravno, morate da imate granice postavljene od početka‘ - zaključuje Hooydonk.
Srećom, BMW nema nameru da dizvoli veštačkoj inteligenciji da u potpunosti preuzme kontrolu nad procesom dizajna.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW