home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Capri

Potpuno je jasno da loše odluke uvek na kraju uzmu danak. Ford to tek sada počinje da shvata nakon što je uložio više od dve milijarde u električne automobile i nepotrebno žrtvovao klasične modele na kojima je marka decenijama bazirala poslovanje i imidž.

Osim luksuznih brendova, malo koji "narodni" brend je dobro prošao sa prelaskom na električne automobile. Ford očigledno nije, a bolja vremena se ne očekuju ni u bližoj budućnosti.

Nasleđe koje je ostavio Martin Sanders, bivši šef brenda u Evropi, teška je situacija koja ozbiljno ugrožava održivost nekadašnje najproduktivnije automobilske fabrike u Nemačkoj, piše Klix.ba.

Pod Sandersom, Ford je potrošio neverovatnih više od 2 milijarde evra da pretvori fabriku automobila s motorima na unutrašnje sagorevanje u električnu, gde se trenutno proizvode električni Explorer i novi Capri. Gunnar Herrmann, član nadzornog odbora Fordove fabrike u Kelnu, svestan je da su loše odluke uzele veliki danak.

Fordov opstanak zavisi od SUS motora i to je jasno šefu Forda. U izjavama koje je Herrmann dao za nemačku štampu, bio je više nego jasan kada su ga pitali o proizvodnji električnih automobila u fabrici za koju je odgovoran, ističući da je trenutna proizvodnja premala da bi opravdala rad fabrike u dve smene.

Tu se Herrmann nije zaustavio, jer je i menadžerima brenda u Sjedinjenim Državama uputio upozorenje da evropska filijala treba obavezno da se drži SUS motora.

Na pitanje o intenzivnim glasinama o novoj Fiesti, Herrmann je istakao da će novi budžet-model biti izrađen na osnovu istraživanja tržišta.

Pokazalo se da su najveći problem Forda u stvari Volkswagen i kineski proizvođači. Ford je upao u zamku koju je postavio Volkswagen, čiji je vizionarski predsednik shvatio da su električni automobili neposredna budućnost. Sličnosti između Sandersa i Herberta Diessa su više nego očigledne, ali s jednom važnom razlikom: dok je kompanija iz Wolfsburga zadržala svoju strategiju prodaje automobila sa SUS motorima, Sanders je otišao korak dalje s ciljem da prestigne nemačkog giganta.

Umesto da računa na fleksibilnost u poslovanju, Sanders je učinio suprotno od toga. Ugasio je prerano Fiestu i postavio temelje da se isto učini s Focusom, koji će nestati 2025. godine. Sada uprava Forda u SAD odbija da preispita odluku. Jim Farley je jednako odgovoran za Fordovu ozbiljnu situaciju u Evropi kao i Sanders.

Herrmann zna da će Ford nestati iz Evrope ako se stvari ne promene. Kineski brendovi su već bliže afirmaciji u Evropi i to je drugi problem, ali je uveren da su električni automobili trebali stići kada se od njih moglo zaraditi, a ne gubiti u startu s njima kao što se trenutno dešava.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 7365



Komentari