
Nema idealnih uslova. Dizelaši i benzinci imaju problem s termalnom efikasnošću, a električni automobili najviše s gubitkom energije prilikom punjenja vozila.
U merenjima Nemačkog autokluba (ADAC), u proseku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji. Svi električni automobili su punjeni pomoću zidne kutije za punjenje od 22 kW na temperaturi od 23 stepena, prenosi Revija HAK.
Volkswagenovi ID modeli su imali gubitak od nešto više od 8 posto, što je odličan rezultat. Mini Cooper SE je najveći gubitaš prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije. Volvo XC40, popularan u Švedskoj, imao je gubitak punjenja od oko 20 posto.
Mnogi vlasnici električnih automobila posmatraju samo potrošnju tokom vožnje, ali velike razlike pri punjenju pokazuju da bi energija korišćena pri punjenju trebalo da bude ispravan način merenja efikasnosti.
Za automobile s velikim baterijama gubitak je značajan. BMW iX, koji ima neto kapacitet baterije od 105 kWh, trebalo je napuniti sa 125,2 kWh. To znači da je na putu do baterije izgubljeno 20 kWh. Sve to, na kraju, košta.
Električni automobili s najvećim gubicima prilikom punjenja
Model |
Baterija kWh |
Struja potrošena za punjenje (kWh ) |
Gubitak |
Mini Cooper SE |
28.9 |
37.6 |
30.10% |
XPeng G9 Performance AWD |
93.1 |
114.2 |
22.66% |
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) |
56 |
68.4 |
22.14% |
Smart #1 Pro+ (22 kW OBC) |
62 |
75.7 |
22.10% |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD |
27.4 |
33.3 |
21.53% |
Dacia Spring Electric 65 Extreme |
27.4 |
33.1 |
20.80% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD |
88 |
106.3 |
20.80% |
MG4 Electric Luxury |
59.5 |
71.5 |
20.17% |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD |
75 |
90 |
20.00% |
Volvo XC40 Recharge Pure El. Single Motor Extended R. |
79 |
94.7 |
19.87% |
Električni automobili s najmanjim gubicima prilikom punjenja
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine |
69 |
76 |
10.14% |
Citroen e-C4 Shine |
46 |
50.5 |
9.78% |
Hyundai Ioniq 5 (77.4 kWh) UNIQ Package 4WD |
77.4 |
84.6 |
9.30% |
VW ID.4 GTX 4Motion |
77 |
83.7 |
8.70% |
VW ID.5 Pro Performance |
77 |
83.6 |
8.57% |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) |
58 |
62.6 |
7.93% |
Citroen e-C4 X 136 Shine Pack |
48.1 |
51.8 |
7.69% |
MG5 Electric Maximum Range Luxury |
57.7 |
61.9 |
7.28% |
Honda e:NY1 |
61.9 |
66.3 |
7.11% |
Audi e-tron GT quattro |
83.7 |
86.9 |
3.82% |
Aiway’s U6 Prime |
60 |
60.3 |
0.50% |
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen