home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen e-Spacetourer

Nema idealnih uslova. Dizelaši i benzinci imaju problem s termalnom efikasnošću, a električni automobili najviše s gubitkom energije prilikom punjenja vozila.

U merenjima Nemačkog autokluba (ADAC), u proseku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji. Svi električni automobili su punjeni pomoću zidne kutije za punjenje od 22 kW na temperaturi od 23 stepena, prenosi Revija HAK.

Volkswagenovi ID modeli su imali gubitak od nešto više od 8 posto, što je odličan rezultat. Mini Cooper SE je najveći gubitaš prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije. Volvo XC40, popularan u Švedskoj, imao je gubitak punjenja od oko 20 posto.

Mnogi vlasnici električnih automobila posmatraju samo potrošnju tokom vožnje, ali velike razlike pri punjenju pokazuju da bi energija korišćena pri punjenju trebalo da bude ispravan način merenja efikasnosti.

Za automobile s velikim baterijama gubitak je značajan. BMW iX, koji ima neto kapacitet baterije od 105 kWh, trebalo je napuniti sa 125,2 kWh. To znači da je na putu do baterije izgubljeno 20 kWh. Sve to, na kraju, košta.

Električni automobili s najvećim gubicima prilikom punjenja

Model

Baterija kWh 

Struja potrošena za punjenje (kWh )

Gubitak 

Mini Cooper SE

28.9

37.6

30.10%

XPeng G9 Performance AWD

93.1

114.2

22.66%

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)

56

68.4

22.14%

Smart #1 Pro+ (22 kW OBC)

62

75.7

22.10%

Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD

27.4

33.3

21.53%

Dacia Spring Electric 65 Extreme

27.4

33.1

20.80%

Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

88

106.3

20.80%

MG4 Electric Luxury

59.5

71.5

20.17%

Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD

75

90

20.00%

Volvo XC40 Recharge Pure El. Single Motor Extended R.

79

94.7

19.87%

Električni automobili s najmanjim gubicima prilikom punjenja

Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine

69

76

10.14%

Citroen e-C4 Shine

46

50.5

9.78%

Hyundai Ioniq 5 (77.4 kWh) UNIQ Package 4WD

77.4

84.6

9.30%

VW ID.4 GTX 4Motion

77

83.7

8.70%

VW ID.5 Pro Performance

77

83.6

8.57%

Cupra Born e-Boost (58 kWh)

58

62.6

7.93%

Citroen e-C4 X 136 Shine Pack

48.1

51.8

7.69%

MG5 Electric Maximum Range Luxury

57.7

61.9

7.28%

Honda e:NY1

61.9

66.3

7.11%

Audi e-tron GT quattro

83.7

86.9

3.82%

Aiway’s U6 Prime

60

60.3

0.50%

Izvor: Revijahak.hr / ADAC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen



čitanja : 235



Komentari