home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
SOLiDIFY

Evropski naučnici tvrde da su postigli značajan napredak u baterijama za električne automobile. Prototip, koji je razvijen u Belgiji, obećava znatno veću gustinu energije i veći domet – sve to uz niže troškove proizvodnje.

Nova litijum-metalna baterija, u čijem razvoju je učestvovao i Švajcarski savezni institut za ispitivanje i istraživanje materijala (EMPA), mogla bi dramatično da poboljša domet električnih automobila. Prototip, koji je proizveden u Belgiji, nudi 1070 Wh/L, što je 20 posto više u odnosu na gustinu energije koju postižu današnje baterije, navodi Revija HAK.

U novoj bateriji tečni elektrolit je zamenjen krutim materijalom, što omogućava veću efikasnost. Ova inovacija bi uskoro mogla da učini konvencionalne litijum-jonske baterije zastarelima i time podigne elektromobilnost na novi nivo. Razvoj je bio sve samo ne jednostavan, godine istraživanja u sklopu EU projekta SOLiDIFY bile su potrebne da bi se pronašli pravi materijali i tehnologije. Napredak je postignut optimizovanim tehnikama premazivanja i strukturnim novitetima. SOLiDIFY baterija koristi debelu katodu visoke gustine energije od nikla, mangana i kobalta te litijum-metalnu anodu i čvrsti elektrolitički separator s tankim profilima.

Nova baterija može da se proizvodi na sobnoj temperaturi i prilagođava se postojećim proizvodnim linijama. S procenjenim troškovima manjim od 150 evra po kilovatsatu, takođe je finansijski atraktivna, tehnologija budućnosti koja bi uskoro mogla postati stvarnost.

Napokon su to dobre vesti iz Evrope, tržištem baterija dominiraju Kinezi, Korejci i Japanci.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: SOLiDIFY



čitanja : 539



Komentari