
Još je vlada španskog diktatora Franciska Franka pokrenula Motor Iberiu koja je registrovala robnu marku Ebro za proizvodnju traktora i kamiona. Sedamdesetih godina fabrika prelazi na zamljište u blizini Barselone, zatim je preuzima Nissan i na kraju se osamdesestih godina prošlog veka Ebro gasi.
Sada je fabriku preuzela kineska grupa Chery kako bi oživela marku Ebro, ovoga puta s dva kompaktna SUV-a. U fabrici će se automobili samo sklapati. Glavni delovi će stizati iz Kine već sastavljeni, a u Španiji će se izvršiti jednostavna montaža. Zbog toga će fabrika imati samo 100 radnika. Broj radnika će porasti na 300 kada fabrika bude imala puni kapacitet i proizvodnju od 15.000 jedinica godišnje, navodi Revija HAK.

Za otprilike godinu dana fabrika će dobiti i prostor za zavarivanje i lakiranje, a tada će proizvoditi vozila marke Omoda i Jaecoo. Broj radnika tada bi trebalo da poraste na 1500, piše El Pais.

Za sada će se sastavljati modeli Ebro S700 i S800, dva SUV-a dugačka 4,5 odnosno 4,7 metara s benzinskim motorima, a to su 1,6 TGDI hibrid sa 150 KS ili plug-in hibrid 1,5 TGDi s 350 KS s 80 kilometara autonomije.
Izvor: Revijahak.hr / El Pais
Foro: Arhiva Autoblog.rs / Ebro