
Razlog: Kinezi sve manje kupuju aute s SUS motorima
Volkswagen i njegov kineski partner SAIC Motor Corp planiraju da zatvore fabriku automobila u Nanjingu već sledeće godine zbog pada prodaje nekih vozila s unutrašnjim sagorevanjem i sve veće popularnosti električnih vozila u Kini.
Fabrika proizvodi kinesku verziju VW Passata kao i nekoliko Škodinih modela i ima godišnji kapacitet od čak 360.000 vozila. Neimenovani izvori kažu da marka sprovodi reviziju strategije Škode zbog pada prodaje. Druga fabrika koja proizvodi Škoda modele, smeštena u gradu Ningbo u pokrajini Zhejiang, takođe je bila u stanju mirovanja mesecima i takođe bi mogla da bude zatvorena, prenosi Jutarnji.hr.
Na pitanje o navodnom zatvaranju fabrike, VW China je odgovorio da "transformiše proizvodnju vozila i komponenti korak po korak", ali je dodao da "sve fabrike SAIC Volkswagen rade normalno u skladu sa zahtevima tržišta i našim predviđanjima."
Nemački automobilski gigant zapošljava više od 90.000 ljudi u Kini i upravlja s čak 39 fabrika. Međutim, proizvodnja na tim lokacijama pala je za više od četvrtine u odnosu na vrhunac pre pandemije koronavirusa i otprilike upola u odnosu na 2015. godinu. Bloomberg dodaje da iskorišćenost fabrika u vlasništvu SAIC-VW-a iznosi samo 58 posto od mogućih 2,1 miliona automobila godišnje.
Govoreći za Reuters, jedan izvor je rekao da VW i SAIC tek treba da odluče da li će potpuno zatvoriti fabriku ili će pokušati da je prodaju. Nekim radnicima iz fabrike moglo bi se reći da se presele da bi radili u fabrici Yizheng, u kojoj se trenutno proizvodi model VW Lavida.

Ovo ne bi bio prvi put da je SAIC-VW prestao da proizvodi vozila u jednoj od svojih kineskih fabrika. Godine 2022. je preselio proizvodnju iz svoje fabrike automobila broj 1 u proizvodnoj zoni Anting u Šangaju u fabriku u Yizhengu.
Proizvođač automobila takođe razmišlja o mogućnosti zatvaranja dve fabrike u Nemačkoj u nastojanju da uštedi novac. Ovaj plan je naišao na žestoko protivljenje moćnog sindikata koji predstavlja većinu VW-ovih radnika u Nemačkoj.
Izvor: Jutarnji.hr / Bloomberg / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen