home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tavares & Elkan

Iako Karlos Tavares ima ugovor da ostane na poziciji izvršnog direktora Stellantisa do početka 2026. godine, to ne sprečava predsednika kompanije Džona Elkana da već započne potragu za Tavaresovim naslednikom.

Portugalski biznismen je postao izvršni direktor Grupe PSA 2014. i bio je odgovoran za pretvaranje DS-a u sopstveni brend, uspešno preuzumanje Opela i bio je ključan u spajanju kompanija PSA i Fiat Chrysler Automobiles, stvarajući tako Stellantis. Međutim, Tavares je poslednjih meseci bio pod pojačanim pritiskom zbog lošeg učinka konglomerata na velikim tržištima poput SAD.

Veruje se da je Elkan sve više frustriran kako Stellantis radi u Severnoj Americi. Neimenovani izvori kažu Bloombergu da Tavaresova pozicija nije pod neposrednom pretnjom i da će on biti uključen u proces traženja novog lidera. Portparol Stellantisa je dodao da je moguće da će Tavares ostati duže i potpisati produžetak ugovora.

Finansijski direktor kompanije Stellantis Natali Najt kaže da je rešavanje problema u SAD „glavni prioritet“ za kompaniju, napominjući da se radi na rešenjima koja će zadovoljiti sve zainteresovane strane, uključujući i njene dilere. Čelnici kompanijine lokalne mreže dilera su kritikovali Tavaresa zbog toga što je vodio „brzu degradaciju“ brenda i što nije učinio dovoljno da pomogne u čišćenju rastućih zaliha.

Tavares je odgovoran za mnoga lokalna otpuštanja i smanjio je kapacitete u nekim američkim fabrikama. Čak je zapretio da će odbaciti brendove koji loše rade nakon što je otkriveno da je profit kompanije pao za 48% u prvih šest meseci 2024. Stellantis je međutim ubrzo odustao od pretnje, rekavši da je posvećen svom celokupnom portfelju od „14 moćnih, kultnih brendova“ i da kultne kompanije, uključujući Maserati, Dodge i Chrysler, nisu na prodaju.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 276



Komentari