
Motor s nultom emisijom kineskog diva GAC-a poznat je kao Quark Electric Drive, a najnovija njegova verzija je nazvana 2.0. To je tehnologija koja će pokretati modele marke Hyptec, proizvođača vozila visokih performansi u vlasništvu GAC-a, koji je ranije na inostranim tržištima bio poznat kao Aion Hyper.
Novi motor obara ček tri rekorda u svojoj kategoriji.
Prvi zbog efikasnosti od 98,5%, drugi zbog gustine energije od 13 kW po kilogramu, a takođe i zbog brzine kojom može da radi, koja se procenjuje na 30.000 obrtaja. Osim toga, blok je inovativan i po vrsti materijala koji se koriste za njegovu izradu, a to su u osnovi amorfni metali, odnosno imaju nesređenu strukturu na atomskom nivou. Ovakav oblik konstrukcije smanjuje veličinu motora, navodi Revija HAK.
To znači da je s električnim blokom iz GAC-a moguće postići domet od 50 dodatnih kilometara u električnom vozilu, te do 150 kilometara u električnom vozilu s produženim dometom u odnosu na trenutni prosek. Na primer, automobil s pogonom na četiri točka koji postavlja revolucionarni kineski motor mogao bi da postigne istu autonomiju kao onaj koji ima vuču samo na jednoj od osovina i uključuje električni pogonski sistem poput onih koje možemo pronaći u trenutnim modelima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: GAC