
Ford je 23. septembra u svojoj fabrici u Kelnu u Nemačkoj i zvanično počeo serijsku proizvodnju novog, električnog Caprija, čme je to postao drugi električni automobil koji se pravi u toj fabrici (pored Explorera EV).
Ford ističe da je ovo važan trenutak za fabriku i njene radnike u teškim vremenima za automobilsku industriju.
Fabrika u Kelnu može da proizvodi do 250.000 automobila godišnje, mada se radi na povećanju kapaciteta. Ford u saopštenju navodi da će do oktobra realizovati proizvodnju veću od 600 automobila dnevno, tokom dve smene.
Novi Capri je inače baziran na evropskom Exploreru EV (oba automobila koriste istu Volkswagen MEB platformu i dele međuosovinsko rastojanje od 277 cm).

Ford ističe da novi električni Capri ima ubrzanje sportskog automobila, domet vožnje i do 627 km, brzo punjenje i prtljažnik sa više od 570 litara zapremine.
Što se tiče dimenzija, novi Capri je dugačak 463 cm, širok 187 cm i visok 163 cm.
Kako se navodi, inteligentne tehnologije pomažu da se Capri ponaša najbolje i na otvorenom putu i u gradu, od automatizovane promene trake do nadgledanja biciklista prilikom otvaranja vrata.

Tu su i točkovi od lake legure od 19, 20 i 21 inča, kao i upečatljiva paleta boja sa ekskluzivnom Vivid Yellow bojom.
U unutrašnjosti je sve digitalno, minimalistički i integrisano, upravo onako kako bi klasični vozač Caprija očekivao da će se osećati u budućnosti. Zaobljeni kokpit spaja instrument tablu i vrata kao jedan element dizajna.

Deo opreme će činiti i sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, vozačevo sedište sa masažom, prednja sedišta sa grejanjem, volan sa grejanjem, MegaConsole između prednjih sedišta sa pretincem od 17 litara, pa B&O audio sistem sa 10 zvučnika, luksuzni materijali meki na dodir, ambijentalno osvetljenje u 10 različitih boja, dvozonska klima, ulazak i pokretanje bez ključa, otvaranje vrata prtljažnika bez upotrebe ruku...
14,6-inčni SYNC Move ekran se pomera gore-dole kad god želite, za najudobniji ugao gledanja ili jednostavno da odgovara vašem osećaju za stil. SYNC Move ima glasovnu aktivaciju, povezanu navigaciju i konfigurabilni interfejs.
Bežična Android Auto i Apple CarPlay kompatibilnost je standardna. Namenski držač prihvata dva velika pametna telefona i uključuje bežični punjač.
Tu je i 12 ultrazvučnih senzora, 5 kamera, 3 radara i praćenje od 360 stepeni, prilagodljivi tempomat, potpomognutom promenom trake i centriranjem trake, pa head-up displej, prepoznavanje saobraćajnih znakova, nadgledanje mrtvog ugla, pomoć pri održavanju trake, upozorenje o unakrsnom saobraćaju sa aktivnim kočenjem...
Što se tiče parkiranja, novi Capri vam može pomoći sa prednjim i zadnjim parking senzorima, zadnjom kamerom i aktivnom asistencijom pri parkiranju.
Bazna verzija Caprija EV dolazi sa baterijama od 52 kWh i elektromotorom sa 125 kW/170 KS, po ceni od 44.950 evra u Nemačkoj.
Sledi verzija sa 210 kW/286 KS i koja do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde. Domet sa jednim punjenjem baterija od 77 kWh ovde iznosi do 627 km. Cena u Nemačkoj je 51.950 evra.
Najjača varijanta raspolaže sa 250 kW/340 KS (ima dva elektromotora i pogon na sva četiri točka), za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,3 sekunde. Autonomija sa baterijama od 79 kWh je 592 km. Cena u Nemačkoj iznosi 55.950 evra.
Punjenje 10-80 posto kapaciteta na brzom punjaču traje od 25 do 28 minuta, u zavisnosti od verzije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs