
Kineski proizvođač električnih automobila Chery će odložiti početak proizvodnje vozila u Španiji za gotovo godinu dana, rekao je izvršni direktor Cheryjevog španskog partnera Ebra.
U septembru je Ebro najavio da će Chery iz komercijalnih razloga odložiti početak proizvodnje u prvoj evropskoj fabrici u Barseloni s kraja ove do sledeće godine, ne navodeći precizan datum.
Među razlozima se navode carine Evropske unije na električna vozila kineske proizvodnje, ali izvršni direktor Pedro Calef je rekao da one ne bi trebalo da utiču na zajedničku kompaniju jer će proizvodnja biti locirana u Evropi.
"Projekat nije otkazan, samo su neki elementi prilagođeni"
Španija je u oktobru bila uzdržana na glasanju u EU o dodatnim kompenzacijskim carinama na električna vozila proizvedena u Kini, podseća Index.hr.
Šef Ebra je rekao da je početak proizvodnje pomeren za četvrto tromesečje sledeće godine.
"Projekat nije otkazan, samo su neki elementi prilagođeni", rekao je Calef. "Imamo razloga da verujemo da će naš odnos (sa Cheryjem) godinama biti solidan", dodao je on.
Chery bi u Barseloni trebalo da krene s proizvodnjom sportskog krosovera Omoda 5. Reuters napominje da nije uspeo da odmah kontaktira Chery jer je radno vreme u Kini završilo.
U aprilu je zajednička kompanija Cheryja i Ebra objavila da do 2029. godine planira da proizvodi do 150.000 vozila godišnje i da će fabrika u Barseloni spadati među Cheryjeve glavne izvozne pogone.
Do 2021. fabriku je koristio japanski proizvođač automobila Nissan, a pre toga Ebro.
Zaposliće oko 1250 novih nekadašnjih Nissanovih radnika
Nova kompanija zaposliće do 1250 nekadašnjih Nissanovih radnika, rekao je Reutersu predsedavajući uprave Ebra Rafael Ruiz.
Ebro je obustavio prodaju 1987. godine, a u međuvremenu je promenio brend i krajem godine proizvešće prvi sportski terenac, u benzinskoj i plug-in hibridnoj verziji.
Do kraja godine španska kompanija namerava da počne s proizvodnjom i drugog modela sportskog terenca, a odlaganje proizvodnje firme koju su osnovali sa Cheryjem će im omogućiti i da pomere početak proizvodnje trećeg modela s kraja na sredinu sledeće godine.
U 2025. godini planiraju, prema rečima izvršnog direktora, proizvodnju između 20.000 i 30.000 vozila koja bi u početnoj fazi trebalo da se prodaju u prvom redu u Španjii i u Andori. Cena će biti konkurentna, istakao je Caleb, ne navodeći detalje.
Ebro sada u sledećoj godini očekuje prihod od oko 330 miliona evra i od 1.1 milijarde evra u 2027.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chery