
Isporuke su smanjene sa 26.600 automobila u 2023. na samo 11.300 jedinica prošle godine. Za poređenje, Ferrari je prošle godine isporučio 13.752 automobila, što predstavlja povećanje od 0,7 odsto. Dakle, Ferrari je prošle godine po prodaji nadmašio Maserati.
Kako navodi Motor1, još jedan egzotični italijanski brend, Lamborghini, skoro je izjednačio prodaju Maseratija u 2024. Lamborghini je zabeležio skok potražnje za 5,7 odsto, na 10.700 vozila.
Pre nego što je podneo ostavku na mesto šefa čitavog Stellantisa, Karlos Tavares je za pad prodaje okrivio loš marketing. U intervjuu prošlog meseca, novoimenovani izvršni direktor Maseratija Santo Fićili je procenio da će kompanija i dalje biti u minusu ove godine, ali se nada da će 2026. biti profitabilna.
Ne zaboravimo da je bivša finansijska direktorka Stellantisa Natali Najt u julu 2024. nagovestila da bi Maserati mogao biti prodat. Međutim, Stellantis je brzo demantovao takve planove u izjavi za Motor1: „Stellantis nema nameru da prodaje brend, kao što nema nameru da objedinjuje Maserati sa drugim italijanskim luksuznim grupama."
U oktobru 2024., pre nego što je napustio Stellantis, Tavares je rekao da će brendovi koji se bore imati nekoliko godina da se spasu. Nije naveo nikakva imena, ali logika govori da je barem mislio na Maserati.
U februaru 2025. Stellantis i dalje traži novog generalnog direktora, a ponovo su se pojavile glasine o racionalizaciji portfelja brendova. Porodični portret trenutno uključuje 14 članova, ali Automotive News izveštava da će Tavaresov naslednik morati da odluči koji brendovi ostaju, a koji moraju da odu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
DOPUNJENO: Stellantis odustao od investiranja 1,5 milijardi evra u Maserati
Budućnost potpuno električnog modela Maserati MC20, kao i električnih naslednika modela Quattroporte i Levante, sada je pod znakom pitanja nakon što je matična kompanija Stellantis odustala od planirane investicije u italijanski brend vredne 1,5 milijardi evra.
Ova odluka nije mogla doći u gore vreme za Maserati, koji se muči s padom prodaje i značajnim finansijskim gubicima.
Glavni direktor finansija u Stellantisu Dag Osterman je potvrdio da je investicija u Maserati vredna 1,5 milijardi evra "otpisana". Finansijski dokumenti otkrivaju da će ovo dovesti do "otkazivanja određenih projekata pre lansiranja", a iako detalji o projektima nisu otkriveni, očekuje se da oni uključuju dugo obećavani električni MC20 Folgore.
Prema magazinu Autocar, Ostermann veruje da konglomerat mora da revidira raspored planiranog predstavljanja Maseratijevih modela.
"Moramo prepoznati dinamiku u tom poslu, posebno na kineskom tržištu te naša očekivanja u pogledu toga koliko brzo će luksuzno tržište preći na elektrifikaciju", rekao je on.
Maseratiju su potrebni i novac i novi modeli ukoliko želi da zadrži šansu da preživi. Prošle godine je kompanija zabeležila gubitak od 260 miliona evra, a globalna prodaja je pala s 26.600 na samo 11.300 automobila u 2024. godini. Povlačenjem investicije, budućnost električnog Quattroportea i Levantea se čini nesigurnom.
Moćni italijanski sindikat FIM nije gubio vreme tražeći odgovore od Stellantisa. Sindikat želi da sve bude jasno kada je reč o budućnosti Maseratija, što će tražiti na sastanku zakazanom za 11. mart.
"Maserati predstavlja jednu od najkritičnijih situacija. Uprkos kvalitetu i modelima visokih performansi, brend pati zbog grešaka i nemara u marketingu. Ne možemo više gubiti vreme", izjavio je generalni sekretar FIM-a Ferdinando Uliano.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com