
Automobili na baterije sve više omogućavaju superiornije performanse u odnosu na bilo koji automobil s unutrašnjim sagorevanjem. Iako bi ovo moglo biti njihova najveća prednost, istina je drugačija. U očima milionera, električni automobil je nepoželjna stvar.
Ipak, automobilski pejzaž se dosta promenio. Sredinom prošle decenije i na početku ove, svi su uzimali zdravo za gotovo da će tržište biti potpuno elektrifikovano do 2030. godine. Mnogi brendovi su predstavili svoje hrabre planove lansiranja, ali svaki od njih naišao je na zid stvarnosti. Tržišni udeo električnih automobila daleko je od onoga što bi trebalo da bude. Evropa već razmatra e-goriva kao alternativu, dok su planovi za odlaganje emisija predviđeni već ove godine.
Vozači imaju veoma težak period kada je u pitanju kupovina automobila. Pred njima je mnogo opcija, ali nijedna nije savršena. Hibridi, elektrika, plug-in hibridi, mikrohibridi... Ovo su svakodnevni pojmovi koji imućnima malo ili nimalo nisu bitni. Oni nemaju tih problema, a ne zanimaju ih posebno ni električni automobili, što pokazuju brojke.
Kompanije poput Lamborghinija ili Ferrarija postižu konstantno prodajne rekorde, dok mnoge druge marke razmatraju povlačenje strategije sa svojim električnim automobilima. Najznačajniji slučaj je Porsche Taycan, kojeg su čak nazivali "ubicom superautomobila". U početku je bio uspešan, ali danas se teže prodaje, navodi Klix.ba.

Bogati traže ekskluzivnost, a električni automobili im to ne mogu pružiti. Izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac to je više puta jasno rekao.
"Kada smo počeli da razvijamo Neveru, električni automobili su bili atraktivni. Sada je elektromobilnost uobičajena, a kupci hiperautomobila žele da se razlikuju od ostatka tržišta."
Rimac Nevera je trenutno najradikalniji električni automobil na svetu. Sa skoro 2.000 konjskih snaga oborio je skoro svaki brzinski rekord. Nevera košta dva miliona evra i trebalo bi da bude magnet za bogataše. Ipak, to nije slučaj.
Trebalo je proizvesti samo 150 Rimac Nevera. Do sredine prošle godine prodato ih je samo 50. Sam Mate je priznao da njegov sledeći automobil neće biti 100 posto električni. On će se odlučiti za alternativne elektrifikovane sisteme kao što su plug-in hibridi visokih performansi ili hibridi gde benzinac nastavlja da kontroliše performanse.
Takav je u stvari novi Bugatti. Tourbillon, naslednik legendarnog Chirona, predstavljen je sa snažnim 16-cilindarskim motorom s asistencijom hibridnog sistema. Za razliku od Rimca, Bugatti proda svaki automobil koji proizvede, iako svaka jedinica može da košta dvostruko više od Nevere.

Bogati smatraju da je električni automobil sve samo ne ekskluzivan. Živimo u svetu u kojem proizvođač pristupačnih mobilnih telefona može da proizvede i preko noći uspe s električnim automobilom s više od 1.500 konjskih snaga - Xiaomi SU7 Ultra. Moć više nije sinonim za renomirane marke, ali ta nova stvarnost ne zanima toliko bogataše.

Sportski automobili sa SUS motorima nastavljaju da povećavaju prodaju. Cene automobila na aukcijama i preprodajama su u stalnom porastu, a plafon rasta se ne vidi. Milioneri gomilaju termalne SUS automobile kao nedvosmislen znak da je benzin, daleko od nestanka, življi nego ikad.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Rimac / Porsche / Bugatti / Xiaomi