
Proizvođač luksuznih automobila je očekivao operativnu maržu ispod svojih godišnjih smernica od 10-12%, dodajući da ta marža takođe ne uzima u obzir efekat carina od 25% na uvoz automobila u SAD, koje nisu uključene u 90-dnevnu pauzu najavljenu u sredu.
Šefovi nisu pružili dodatne detalje o dugoročnijoj strategiji rešavanja carina.
Porsche nije odmah odgovorio na zahtev za komentar. Poziv ulagačima je održan pre zatvorenog perioda za informacije o kompaniji pre godišnjih rezultata zakazanih za 29. april.
Među nemačkim proizvođačima automobila, Porsche i Volkswagenov Audi - dva brenda koji se ne proizvode u SAD-u - nedavno su rekli da će proceniti mogućnost povećanja cena da bi ublažili carinske rizike.
U međuvremenu, Audi drži automobile u američkim lukama, dok je Mercedes-Benz obezbedio svoje zalihe u zemlji pre nego što su carine stupile na snagu.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche
Drastično pala prodaja Porschea u Evropi i Kini
Iako je isporuka vozila na severnoameričkom tržištu porasla za 37 posto u prva tri meseca 2025., to nije bilo dovoljno da se nadoknade ozbiljni padovi prodaje u drugim ključnim regijama za Porsche.
Nemački proizvođač luksuznih automobila je zabeležio snažan pad isporuka u Kini i Evropi u prvom tromesečju ove godine, delom zbog ukidanja određenih modela koji više ne zadovoljavaju strože EU zakone o kibernetičkoj bezbednosti.
Prodaja u Kini je pala za 42 posto, na 9471 vozilo, dok je u Evropi (bez Nemačke) zabeležen pad od 10 posto, na 18.017 jedinica. U samoj Nemačkoj isporuke su potonule za 34 posto, na 7495 jedinica, navodi Index.hr.
Deonice Porsche AG-a su jutros na Frankfurtskoj berzi bile u blagom rastu od 0.27 posto, ali ukupno su od početka godine izgubile 26.6 posto vrednosti.
Na globalnom nivou, isporuke Porschea u prvom kvartalu su pale za 8 posto, na 71.470 vozila.
Izvor: Index.hr