
"Moglo bi se reći da smo u pristupu tržištu bili malo spori, u poređenju s jako brzim tempom u Kini", rekao je Stephen Ma.
"Kineski brendovi bili su, iskreno rečeno, prebrzi, izuzetno brzi, i zatekli su sve. Mislim da smo se u međuvremenu resetovali", rekao je Ma na sajmu automobila u Šangaju.
Nissan je 2024. u Kini prodao manje od 700.000 vozila, što znači da mu se prodaja više nego prepolovila u poređenju s 2020. godinom. Kompanija je smanjila prognozu prodaje na međunarodnim tržištima u fiskalnoj godini koja je završila u martu, delom i zbog problema u Kini, drugom najvećem tržištu.
Odlučili su sada, prema rečima direktora, da ulože još 10 milijardi juana u Kinu do kraja 2026. Do leta 2027. Nissan će u Kini predstaviti 10 modela vozila s pogonom na nove izvore energije. Dosadašnji planovi su predviđali osam novih modela do kraja 2026.
Plan Nissana je nastaviti s izvozom vozila iz Kine u "mnoge druge zemlje, osim možda jedne", rekao je Ma, misleći na SAD, koji je za mandata prethodnog predsednika Džoa Fajdena de facto zaustavio uvoz električnih automobila iz Kine uvođenjem 100-procentnih carina.
Predsednik Donald Tramp se nadovezao novim 25-procentnim carinama na uvoz automobila, uz dodatne "recipročne" carine od 145 posto na uvoz iz Kine. "Dugo sam živeo i radio u SAD-u, ali nisam mogao da predvidim da će stvari krenuti tim smerom. Izvozićemo u mnoge zemlje, ali još ne možemo objaviti u koje", rekao je Ma.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan