
On opisuje SU7 kao veoma dobro napravljenu i visoko integrisanu tehnološku platformu. Takođe dodaje da bi, kad bi živeo u Kini, to bio jedan od automobila koji bi verovatno vozio. Jedna od najvećih prednosti SU7 je njegova cena: s početnom cenom od oko 30.000 evra u Kini, značajno je jeftiniji od mnogih konkurenata, navodi Revija HAK.

Nakon što je rastavio automobil, Skarindž kaže da Rivian nije ništa naučio o jeftinoj izradi vozila, a nije bilo ni tajnih inženjerskih trikova. Kompletan proizvod je jednostavno dobar. Skarindž objašnjenje za tehnološki naprednu platformu vidi u jednom važnom elementu: opsežnoj podršci kineske vlade. Razlika, dakle, leži u ekonomskom okruženju u kojem Xiaomi posluje, izveštava Business Insider.
Vladina podrška menja celu ekonomsku ravnotežu i stvara situaciju koju je gotovo nemoguće replicirati u Evropi ili SAD-u.
– Trošak kapitala je nula ili čak negativan, što znači da se plaća za izgradnju fabrika. To otvara potpuno drugačije mogućnost – rekao je Skarindž za Business Insider.
Prema njemu, Xiaomi SU7 ima tako nisku cenu zahvaljujući faktorima jedinstvenim za Kinu, poput niskih troškova rada, vladine podrške i niskih troškova kapitala. Dok je Rivian dobio zajam od 6,6 milijardi dolara za svoju novu fabriku u Džordžiji, kineski proizvođači poput Xiaomija dobijaju direktne državne subvencije koje nisu dostupne u SAD-u. Skarindž takođe ističe niže troškove rada u Kini kao dodatnu prednost.
– Kada troškove kapitala svedete na nulu ili manje od nule i imate veoma niske troškove rada, onda možete tačno razumeti kako to rade – objasnio je.
– Nema magije u svetu. Sve se može analizirati i izračunati”, zaključuje.
Izvor: Revijahak.hr / Business Insider
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi