
Ukupni pobednik TÜV Reporta za 2026. godinu je mali automobil Mazda 2
Tehnička ispravnost putničkih automobila u Nemačkoj se pogoršava. Jedno od pet vozila (21,5 posto) ne prolazi glavni tehnički pregled (HU) sa značajnim ili opasnim nedostacima. To je rezultat TÜV Reporta 2026, koje objavljuje stručno udruženje TÜV s Auto Bildom.
U poređenju s izveštajem iz prethodne godine, stopa nedostataka je porasla za 0,9 bodova. To je četvrti uzastopni rast od istorijskog korona-minusa od 17,9 posto u TÜV Reportu 2022. Osim toga, stručnjaci TÜV-a su podneli pritužbe na 12,3 posto pregledanih putničkih automobila s manjim nedostacima. Samo 66,1 posto bilo je bez nedostataka. Udeo vozila bez nedostataka je najniži kao i u poslednjih devet godina. TÜV izveštaj uključuje rezultate inspekcija svih TÜV firmi u Nemačkoj – što je oko 9,5 miliona pregleda između jula 2024. i juna 2025.
– Trend u tehničkoj bezbednosti vozila je negativan. To pokazuju HU evaluacije u poslednjih deset godina – rekao je dr. Joachim Bühler, generalni direktor TÜV-a.
Kako navodi Revija HAK, prosečna starost nemačkog voznog parka je trenutno 10,6 godina. Za poređenje: 2015. godine je još uvek iznosila 9,0 godina.
Po prvi put, 18 električnih automobila je zastupljeno u statistici.
Električna vozila su zabeležila različite rezultate. U rangiranju vozila starih 2 do 3 godine, Mini Cooper SE (3,5 posto nedostataka), Audi Q4 e-tron (4,0 posto) i Fiat 500e (4,2 posto) postižu vrlo dobre plasmane oko prvih deset. Popularni Volkswagenovi modeli ID.3 (5,5 posto) i ID.4/ID.5 (6,1 posto) nalaze se u sredini, bliže vrhu. Tesla Model Y zauzima ukupno poslednje mesto od 110 vozila sa stopom kvarova od 17,3 posto. Kod Modela Y uglavnom su problemi nedostaci na oslanjanju, kočionim diskovima i rasveti. Samo dva mesta ispred je Model 3 s EM ocenom od 13,1 posto. Model 3 je zauzeo poslednje mesto na lestvici vozila starosti od 2 do 3 godine u TÜV izveštajima iz prethodne dve godine.
Tesla Model 3 i Model Y imaju iznadprosečnu kilometražu s 56.000 i 55.000 kilometara na prvom tehničkom pregledu.
– Teslina vozila dokazuju da su električni automobili u potpunosti prikladni za duge relacije. Uprkos tome, Teslini modeli su razočarali. Druga vozila sa sličnom ili čak većom kilometražom su pokazala znatno bolje rezultate. Osim nedostataka povezanih s dizajnom, očigledno su ulogu odigrali i nedostaci u servisiranju i održavanju – rekao je Bühler.
Tokom glavnih pregleda, mnoga električna vozila pokazuju neke tipične nedostatke pogonskog sklopa.
– Oslanjanje pati zbog velike težine pogonske baterije, a kočnice se retko koriste zbog rekuperacije – rekao je Bühler.
– To može dovesti do nedostataka na kočionim diskovima i postoji rizik da će se funkcija kočnice smanjiti.
Ukupni pobednik TÜV Reporta za 2026. godinu je mali automobil Mazda 2. TÜV-ovi stručnjaci su primetili samo 2,9 posto značajnih nedostataka na vozilima starim od 2 do 3 godine. Ovo je najniža stopa nedostataka od svih testiranih vozila.
– Mazda 2 je solidan mali automobil koji ostaje ispod proseka nedostataka čak i s povećanjem starosti. Čestitamo – rekao je Bühler.
U ostalim starosnim grupama, VW Golf Sportsvan i VW T-Roc (4-5 godina) beleže odlične rezultate, kao i T-Roc (6-7 godina), Mazda CX-3 (8-9 godina), Mercedes B-klasa (10-11 godina) i VW Touareg (12-13 godina).
Posmatrano po kategrijama vozila (starost od 2 do 3 godine) električni Fiat 500e pobeđuje u mini klasi vozila, ukupni pobednik Mazda 2 je najbolja u kategoriji malih automobila, a u kompaktnoj kategoriji BMW serija 1. U srednjoj klasi, Mercedes C-klasa je u vodstvu, u SUV-ovima VW T-Roc, a u kategoriji monovolumena Mercedesova B-klasa.
Gubitnici su, osim Tesle Model Y (2-3 godine), BMW serije 5/serije 6 (4-5 godina, 8-9 godina), Dacia Duster (6-7 godina, 10-11 godina) i Renault Clio (12-13 godina).
Uz značajne nedostatke, organizacije za pregled beleže i opasne ili saobraćajno ugrožavajuće nedostatke. To uključuje, na primer, curenje kočionih vodova, labave delove upravljača ili slomljene amortizere. Na bazi svih glavnih inspekcija u Nemačkoj, to utiče na oko 135.000 vozila. Dodatnih 12.000 vozila je klasifikovano kao nebezbedno za saobraćaj i moralo je da bude odmah isključeno. Oko 90 posto tih vozila staro je 10 godina ili više.
Izvor: Revijahak.hr / TÜV
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda