
Kako piše Autocar, Citroen bi mogao da zameni C1 novim gradskim električnim vozilom ispod 15.000 funti ako zakonodavci EU odobre novu kategoriju „E-car“ za male automobile - sa duhom, ali ne i izgledom, modela 2CV.
Kategorija E-Car je predloženi okvir za ublažavanje finansijskih pritisaka na male, pristupačne automobile ublažavanjem nekih ograničenja kojih se moraju pridržavati - što razmatra Evropska komisija kao odgovor na žalbe proizvođača automobila o neisplativosti proizvodnje pravih modela početnog nivoa.
Ovaj potez se smatra ključnim korakom ka renesansi jeftinih, malih automobila u Evropi - klase koja se dramatično smanjila poslednjih godina, jer su proizvođači automobila izašli iz ovog najneprofitabilnijeg segmenta.
Generalni direktor Citroena Ksavije Šardon je još jedan šef evropske automobilske kompanije koji je pozdravio potencijalna nova pravila i kaže da bi njihovo uvođenje verovatno otvorilo put povratku u A-segment za francuski brend.
Međutim, Šardon je umanjio značaj ideje da će ovaj narodni automobil nove ere biti eksplicitno zamišljen kao preporođeni 2CV, kako je ranije bilo sugerisano. U razgovoru za Autocar na predstavljanju radikalno novog koncepta ELO, Šardon je rekao da proizvodnja ovakvog pristupačnog modela ostaje mogućnost za kompaniju i da bi mogla biti odobrena u zavisnosti od specifičnosti nove kategorije.
Na pitanje da li koncept ELO predviđa potencijalni E-Car model, Šardon je rekao: „E-Car otvara druga vrata - za ovaj automobil možda vam ne treba E-Car odgovor. „Za nas je E-Car važniji za definisanje automobila koji bi bio ispod C3 - automobila koji je pristupačniji, jer je ovaj automobil [koncept ELO] prilično kompaktan, ali možete videti da sa onim što imate interno - sa modularnošću, fleksibilnošću - nikada neće biti početna verzija buduće ponude.“
„Mi smo legitimni kao brend Citroen da uđemo u ovaj segment, pod uslovom da Evropska unija daje prostor u smislu budućih propisa. Zašto smo legitimni? Zato što je ovo deo naše DNK i ne morate se vraćati tako daleko u istoriju.“
Šardon se osvrnuo na istorijski uspeh prethodnih modela Citroena iz „A-segmenta“, loze koja datira još od 2CV i uključuje veoma popularne supermini automobile poput Saxoa i nedavno C1. C1 je povučen iz prodaje pre nekoliko godina, istovremeno sa blisko povezanim Peugeotom 108, usred masovnog odlaska proizvođača automobila iz A-segmenta, uz sve veće zakonske propise i troškove proizvodnje koji su se urotili da uguše već izuzetno male marže.
Šardon kaže da bi E-Car pravila mogla da pruže okvir za ponovno popunjavanje te praznine u Citroenovoj ponudi.
„C1 je bio prilično uspešan automobil. Bio je dugačak 3,4 metra, dakle prilično kompaktan, ali sa do pet sedišta. Naravno, to nije bio automobil koji biste koristili za putovanje od Londona do Nice, ali je bio automobil koji ste mogli da izvezete van grada. „Imali ste petoro vrata, imali ste motor koji je omogućavao vožnju autoputevima (ne kao primarnu namenu, već zbog fleksibilnosti) i verujemo da je važno da ponovo pronađemo ovu logiku po ceni koja je - barem u Evropi - ispod 15.000 evra.“
Rekao je da E-Car pravila „nisu jedini način“ na koji bi takav model mogao biti realizovan, ali je dodao: „To je najverovatniji način da se pronađe jednačina koja ovaj projekat čini pristupačnim za kupce - a takođe i ekonomski isplativim za nas.“
Šardonovi komentari dolaze ubrzo nakon što je njegov kolega iz Peugeota, Alen Favej, rekao za Autocar da i njegova firma razmatra mogućnost novog početnog električnog superminija po ugledu na model 108. Baš kao što su C1 i 108 bili blizanci u svoje prve dve generacije, tako bi verovatno i njihovi naslednici bili usko povezani.
Drugi brendovi, uključujući Daciju i BYD, takođe su nagovestili da bi mogli da lansiraju nove početne modele u Evropi u povoljnijem regulatornom okruženju.
Ključno je da bi svaka nova klasifikacija za male automobile u Evropi morala da ublaži vrstu bezbednosnih i tehničkih propisa, jer proizvođači moraju biti u mogućnosti da ih prodaju uz profit - što znači da njihova proizvodnja mora biti jeftinija, rekao je Šardon.
„A za ovo morate promeniti nekoliko parametara, posebno ako želite da ovaj automobil bude potpuno elektrifikovan - imati automobil od 15.000 evra elektrifikovan bez ikakvih subvencija nije šetnja parkom.“

Šardonovi komentari razjašnjavaju stav Citroena o duhovnom nasledniku njegovog najpoznatijeg automobila, za koji je rekao da bi inspirisao koncepciju bilo kog budućeg početnog modela, ali ne nužno i izgled - suprotno nedavnim sugestijama da bi kultni „narodni automobil“ iz 1950-ih mogao da se oživi na isti način kao Fiat 500 i Renault 5.

Na pitanje da li su projekat E-Car i zamišljeni „ponovo rođeni“ 2CV jedno te isto, Šardon je objasnio: „Ne bih ga nazvao projektom 2CV, ali bih ga više nazvao 'E-Car-om'. 2CV je, za mene, inspirativan model.“
„Ali rekao bih ne samo po obliku ili dizajnu. Retro dizajn je rešenje - imate i mnoštvo primera retro dizajna koji su bili uspešni, ali i retro dizajna koji nisu bili uspešni, tako da vam je potrebna svrha da biste napravili buduću ikonu. „Zato ga ne bih nazvao projektom 2CV, ali E-Car može biti inspirisan onim što je 2CV doneo u prošlosti, definitivno.“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs