

Volkswagena je u SAD-u tako potvrdio da: "Nakon pažljive procene trenutnih uslova na tržištu električnih vozila, donosimo stratešku odluku da ne nastavimo s proizvodnjom modela MY26 ID. Buzz za američko tržište."
Ipak, Volkswagen odbacuje tvrdnje da se električni ID. Buzz u potpunosti povlači sa tržišta u SAD-u, te ističu da ovaj model ostaje važan proizvod u ponudi Volkswagena. Ovim pristupom, kako kažu, žele efikasnije da usmere svoje resurse na trenutne zalihe i podršku maloprodajnim rezultatima tokom ostatka modelske godine 2025., čime bi trebalo da naprave osnovu dok se pripremaju za tranziciju na modelsku godinu 2027.
Nije tajna da su električna vozila ove godine pretrpela veliki pad prodaje, bez obzira na cenu ili segment. Propisi, poreske olakšice, carine i još mnogo toga odigrali su ulogu. Uz sve to, lošem odzivu tržišta je doprinela i cena koju je Volkswagen odredio za ID.Buzz.

Kao i kod većine marki, tako i u slučaju VW-a, cene električnih modela su glavni problem. Originalni VW Bus je postao kulturna ikona ne samo zbog svog dizajna i svestranosti, već i zato što je bio jeftin, jednostavan i pristupačan. Moderni ID. Buzz je potpuno promašio taj cilj, stigavši u SAD s cenama koje su ga podigle daleko iznad onoga što su mnogi nostalgični kupci očekivali ili bili spremni da plate.
Za sada, ID. Buzz nije zvanično otkazan u Americi, ali definitivno njegova budućnost izgleda nesigurno. Ako se zaista i vrati u ponudu 2027. godine, Volkswagen bi morao da pronađe način da ga ponudi za znatno bolju cenu.
S druge strane, u Evropi je ID.Buzz znatno popularniji. Tako je s udelom od 22,5 odsto u segmentu lakih komercijalnih električnih vozila ID.Buzz na prvom mestu, dok je prodaja ovog modela u prvoj polovini 2025. godine u Evropi porasla za čak 70 odsto u odnosu na 2024. godinu. Do sada Volkswagen je u ovoj godini prodao oko 42 hiljade primeraka ovog modela, čime se svrstao među najpopularnije električne modele Volkswagena. Očigledno je da je najveći razlog slabe prodaje u SAD-u velika razlika u ceni na šta utiču veliki troškovi transporta.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen