home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vreme je novac, a teretni brod kome od Kine do Kalifornije treba četiri dana manje od konkurencije a sposoban je da preveze 11.000 12-metarskih kontejnera brzinom od 31 čvora (u odnosu na standardnih 20-ak), štedi jedno i drugo.

Da bi 400-metarska grdosija od 170.974 tone postigla ovakvu brzinu na otvorenom moru potrebno je mnogo snage i obrtnog momenta, a dobri stari dizelaši još uvek su najbolja opcija. Upoznajte Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, 14-cilindričnog monstruma koji je težak 2.300 tona, dugačak 27 i visok 13 metara, što su dimenzije četvorospratne zgrade!

Ovo tehnološko čudo razvija 109.000KS, a prvi put je pokrenulo jedan brod još 2006. Od tada ih je svetskim morima zaplovilo 24, a u izgradnji se nalazi još 86 primeraka.

Za kraj možda i najinteresantniji podatak. Dvotaktni 14-cilindraš koristi se tehnologijom common-rail direktnog ubrizgavanja goriva zbog efikasnosti i uštede, a mada maksimalni obrtni moment razvija pri svega 102 obrtaja u minutu, u svakom ciklusu u cilindre ubrizga tri litra dizela. 

Izvor : Tportal.hr



čitanja : 11126



Komentari

"Dvotaktni 14-cilindraš koristi se tehnologijom common-rail direktnog ubrizgavanja goriva zbog efikasnosti i uštede"
Joj kad cuju wagenovci da nije PD.

Autor Vlajko 25 Jul 2011, 11:58

FASCINANTNO!

Autor Uros Cuore Sportivo 25 Jul 2011, 12:01

A downisizing? :))))))))

Autor Dejan L 25 Jul 2011, 12:17

@Vlajko

Briga njih,i oni videli svu nadmoc common-raila.

Autor milan 25 Jul 2011, 12:31

A CO2 emisija hehe

Autor Barosso 25 Jul 2011, 12:48

Ma pusti ti to, ali 3 litra dizela u ciklusu:) LOL :)

Autor dmc 25 Jul 2011, 12:51

18.000 litara na sat ako radi na 100 obrtaja? Trosi k'o upaljac. :)

Autor Marko 25 Jul 2011, 12:56

Fino "motorče". :)))
Nego pogledajte ko ga vuče ! ;)

Autor PITBULL™ 25 Jul 2011, 13:05

Jos par zanimljivih podataka: Radilica je teska 300 tona, a obrtni moment je 7,603,850 nM!!!

Autor loshmi 25 Jul 2011, 14:24

50 brodova Kina-USA izbaci istu količinu ugljendioksida kao kompletan saobraćaj u Evropi...

Autor Gagiba 25 Jul 2011, 14:31

prevoz jednog kontejnjera od Kine do Srb je oko 7000 eura...

Autor NemanjaBB 25 Jul 2011, 15:01

@Gagiba
Brate pa nemoj ti da me razočaravaš. Zar ti da veruješ u plasiranu priču o C02?

https://www.youtube.com/watch?v=mOnUbAIMVdw

Autor PITBULL™ 25 Jul 2011, 15:33

zar je ovo moguce

Autor hahe 25 Jul 2011, 15:34

Da je PD trosio bi manje :)

Autor STrider 25 Jul 2011, 16:49

"maksimalni obrtni moment razvija pri svega 102 obrtaja u minutu, u svakom ciklusu u cilindre ubrizga tri litra dizela..."
Zna li neko ( osim Predraga ) da izračuna koliko ovaj motor troši "po radnom času" pri najvećem obrtnom momentu? Mozak mi stao ...

Autor Moron 25 Jul 2011, 18:45

Računica je jednostavna. Potrošnja na režimu max obrtnog momenta, pod punim gasom, je 300L/min ili oko 400 metara kubnih goriva dnevno.
Ako Boing 747 na relaciji Evropa - Australija potroši 120t kerozina, računica je jasna.

Autor Mange 25 Jul 2011, 21:10

Mange
Pojasni malo moronu "obračun", do onih 300 litara/min
I pozdrav, naravno

Autor Moron 25 Jul 2011, 21:15

Moron
Pozdrav, odavno te nisam čuo.
4-taktni motor ima 1 ciklus u 2 obrtaja a 2-taktni u 1 obrtaju, pa je račun jasan.

Ako uzmeš onih 11 000 kontejnera, to je 11000 kamiona. Ako uzmeš potrošnju po satu od recimo 10 L dizela a da je brzina duplo (duplo više pređe po satu) veća od broda, dobiješ jednostavno potrošnju tih 11 000 kamiona po danu 1200 metara kubnih dizela.

Ako uzmeš da kamion ima prosečnih 300ks a troši 30L (pod punim gasom na obrtajina mah obrtnog momenta) po satu, to je 100g/ks/h, a ovaj brod ima 160g/ks/h, vidiš da je ovaj motor ipak mnogo manje rentabilan od "standardnog", ali voda čini svoje.

Autor Mange 25 Jul 2011, 21:35

Mange
Hvala... Posle prvog tvog objašnjenja me bunilo baš to što sam bio ubedjen da je 4 taktni ( loše pročitah ) i da mu je jedan ciklus 2 obrtaja...
A čime se ova "nesreća" od džinovskog motora podmazuje?

Autor Moron 25 Jul 2011, 21:49

@Moron
Pošto pitaš koliko troši litara na sat (čas) pri maksimalnom obrtnom momentu, onda prvo pretvori ovih 102 o/min u o/h (dobija se 6120 o/h). Pošto se radi o četvorotaktnom motoru, jedan ciklus se izvši za 2 obrtaja kolenastog vratila motora. To znači da pri maksimalnom obrtnom momentu ovaj motor obavi 3060 ciklusa/h. Pomnoži to sa 3 l/ciklusu i dobićeš 9180 l/h.

@Mange
Pozdrav! Sutra "napadam" HDI ;)

Kupio sam kondor :D

Autor Predrag 25 Jul 2011, 21:55

@Moron
Sada sam tek pročitao da se radi o dvotaktnom motoru... U tom slučaju pri maksimalnom obrtnom momentu ovaj motor obavi 6120 ciklusa/h. Pomnoži to sa 3 l/ciklusu i dobićeš 18360 l/h.

Izvinjavam se ;)

Autor Predrag 25 Jul 2011, 22:00

Predrag
Ajde jos jedared procitaj, da budes siguran..

Autor Panchev9 25 Jul 2011, 22:03

@PITBULL
Gledao sam klipove. :)
Samo sam uporedio zagađivače. Istina je da su brodovi najveći potrošači fosilnih goriva na planeti i da su automobili smešni u odnosu na brodove. I više nego smešni...
Uz put, pročitah danas na netu da nas vanzemaljci napadaju u novembru...Amerikanci najavili..tako da nam sad sve to zagađenje dođe nebitno... :)))))

Autor Gagiba 25 Jul 2011, 23:41

Evo linka, koji govori o ovom brodskom motoru. Ima se šta pročitati.
http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sulzer_RTA96-C
Inače, motor radi na mazut i potrošnja je oko 2L po ciklusu.
Ima jako zanimljiv sistem podmazivanja a turbopunjač je nešto što fascinira.
Dvotaktni dizel motor, sa turbokompresorom. Nekad su tvrdili da je budućnost u njima.

Autor Mange 26 Jul 2011, 00:26

To je tajna uspeha i kineske robe...

Autor carobnjak 26 Jul 2011, 01:34

ja ovde vidim 6 cilindara...

Autor diesel 18 Jan 2012, 17:09