Najveći dizel motor na svetu

Vreme je novac, a teretni brod kome od Kine do Kalifornije treba četiri dana manje od konkurencije a sposoban je da preveze 11.000 12-metarskih kontejnera brzinom od 31 čvora (u odnosu na standardnih 20-ak), štedi jedno i drugo.
Da bi 400-metarska grdosija od
170.974 tone postigla ovakvu brzinu na otvorenom moru potrebno je mnogo snage i obrtnog momenta, a
dobri stari dizelaši još uvek su najbolja opcija. Upoznajte Wärtsilä-Sulzer
RTA96-C, 14-cilindričnog monstruma koji je težak 2.300 tona, dugačak 27 i visok
13 metara, što su dimenzije četvorospratne zgrade!
Ovo tehnološko čudo razvija 109.000KS, a prvi put je pokrenulo jedan brod još
2006. Od tada ih je svetskim morima zaplovilo 24, a u izgradnji se nalazi još
86 primeraka.
Za kraj možda i najinteresantniji podatak.
Dvotaktni 14-cilindraš koristi se tehnologijom common-rail direktnog
ubrizgavanja goriva zbog efikasnosti i uštede, a mada maksimalni obrtni moment razvija pri svega 102
obrtaja u minutu, u svakom ciklusu u cilindre ubrizga tri litra dizela.
Izvor : Tportal.hr
"Dvotaktni 14-cilindraš koristi se tehnologijom common-rail direktnog ubrizgavanja goriva zbog efikasnosti i uštede"
Joj kad cuju wagenovci da nije PD.
Jos par zanimljivih podataka: Radilica je teska 300 tona, a obrtni moment je 7,603,850 nM!!!
50 brodova Kina-USA izbaci istu količinu ugljendioksida kao kompletan saobraćaj u Evropi...
@Gagiba
Brate pa nemoj ti da me razočaravaš. Zar ti da veruješ u plasiranu priču o C02?
https://www.youtube.com/watch?v=mOnUbAIMVdw
"maksimalni obrtni moment razvija pri svega 102 obrtaja u minutu, u svakom ciklusu u cilindre ubrizga tri litra dizela..."
Zna li neko ( osim Predraga ) da izračuna koliko ovaj motor troši "po radnom času" pri najvećem obrtnom momentu? Mozak mi stao ...
Računica je jednostavna. Potrošnja na režimu max obrtnog momenta, pod punim gasom, je 300L/min ili oko 400 metara kubnih goriva dnevno.
Ako Boing 747 na relaciji Evropa - Australija potroši 120t kerozina, računica je jasna.
Mange
Pojasni malo moronu "obračun", do onih 300 litara/min
I pozdrav, naravno
Moron
Pozdrav, odavno te nisam čuo.
4-taktni motor ima 1 ciklus u 2 obrtaja a 2-taktni u 1 obrtaju, pa je račun jasan.
Ako uzmeš onih 11 000 kontejnera, to je 11000 kamiona. Ako uzmeš potrošnju po satu od recimo 10 L dizela a da je brzina duplo (duplo više pređe po satu) veća od broda, dobiješ jednostavno potrošnju tih 11 000 kamiona po danu 1200 metara kubnih dizela.
Ako uzmeš da kamion ima prosečnih 300ks a troši 30L (pod punim gasom na obrtajina mah obrtnog momenta) po satu, to je 100g/ks/h, a ovaj brod ima 160g/ks/h, vidiš da je ovaj motor ipak mnogo manje rentabilan od "standardnog", ali voda čini svoje.
Mange
Hvala... Posle prvog tvog objašnjenja me bunilo baš to što sam bio ubedjen da je 4 taktni ( loše pročitah ) i da mu je jedan ciklus 2 obrtaja...
A čime se ova "nesreća" od džinovskog motora podmazuje?
@Moron
Pošto pitaš koliko troši litara na sat (čas) pri maksimalnom obrtnom momentu, onda prvo pretvori ovih 102 o/min u o/h (dobija se 6120 o/h). Pošto se radi o četvorotaktnom motoru, jedan ciklus se izvši za 2 obrtaja kolenastog vratila motora. To znači da pri maksimalnom obrtnom momentu ovaj motor obavi 3060 ciklusa/h. Pomnoži to sa 3 l/ciklusu i dobićeš 9180 l/h.
@Mange
Pozdrav! Sutra "napadam" HDI ;)
Kupio sam kondor :D
@Moron
Sada sam tek pročitao da se radi o dvotaktnom motoru... U tom slučaju pri maksimalnom obrtnom momentu ovaj motor obavi 6120 ciklusa/h. Pomnoži to sa 3 l/ciklusu i dobićeš 18360 l/h.
Izvinjavam se ;)
@PITBULL
Gledao sam klipove. :)
Samo sam uporedio zagađivače. Istina je da su brodovi najveći potrošači fosilnih goriva na planeti i da su automobili smešni u odnosu na brodove. I više nego smešni...
Uz put, pročitah danas na netu da nas vanzemaljci napadaju u novembru...Amerikanci najavili..tako da nam sad sve to zagađenje dođe nebitno... :)))))
Evo linka, koji govori o ovom brodskom motoru. Ima se šta pročitati.
http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sulzer_RTA96-C
Inače, motor radi na mazut i potrošnja je oko 2L po ciklusu.
Ima jako zanimljiv sistem podmazivanja a turbopunjač je nešto što fascinira.
Dvotaktni dizel motor, sa turbokompresorom. Nekad su tvrdili da je budućnost u njima.