Ferrari Zagato Spyder

Italijanski dizajn studio Zagato iz Milana objavio je ovu tzv. teaser sliku svoje najnovije kreacije nazvane Ferrari Zagato Spyder, koja bi, kako sada stvari stoje, trebalo da bude zvanično promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine. Kao što se odmah vidi sa slike, ovde se ne radi o potpuno novom automobilu, već o kabriolet verziji Ferrarija Zagato 575 GTZ, predstavljenog prošle godine (što znači da će i novi Ferrari Zagato Spyder biti napravljen na bazi Ferrarija 575 Maranello, a karoserija će biti od aluminijuma). I Ferrari Zagato Spyder (kojim se nastavlja skoro 60 godina duga saradnja Ferrarija i Zagata) će najverovatnije biti napravljen u veoma ograničenom broju primeraka, koji će naravno opet razgrabiti bogati kolekcionari (prošlogodišnjeg Ferrarija Zagato 575 GTZ Coupe domoglo se samo pet srećnika).
Fiat je u Velikoj Britaniji upravo počeo sa prodajom Grande Punta Van, dakle Punta u verziji malog gradskog komercijalnog vozila, koji u sebi ujedinjuje komfor, stil i kvalitet običnog Grande Punta sa praktičnošću i robušnošću manjeg transportera (korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi 1000 litara). Kao i kod ostalih vozila ovog tipa (Peugeot 207 Van, Opel Corsa Van), Grande Punto Van u odnosu na običnu, putničku varijantu nema zadnja sedišta i zadnje bočne prozore od stakla, a dobio je zaštitnu rešetku iza prednjih sedišta, koja odvaja putnički prostor od prtljažnika. U ovaj Punto je naravno ugrađen pouzdan i ekonomičan 1,3 litarski Multijet dizel motor sa 16 ventila i snagom 55kW/75KS (agregat ima i turbo punjač i interkuler, a zadovoljava Euro4 standarde). Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača, a maksimalna brzina iznosi 166 km/h. U standardnoj opremi Grande Punta Van se nalaze ABS+EBD, volan podesiv po visini i dubini, Dualdrive servo upravljač, el. podizači stakala, branici u boji karoserije, daljinsko centralno zaključavanje i radio/CD plejer, dok se kao opcija (između ostalog) nude i klima uređaj, alu felne od 15 inča, parking senzori i prednja svetla za maglu.
Ssangyong WZ Sports Sedan concept na salonu u Frankfurtu

Na 62. salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) će izložiti i svoju poslednju studiju, nazvanu WZ Sports Sedan concept (inače poznata još sa aprilskog salona u Seulu). Radi se o sportsko-luksuznoj limuzini, mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman, a koja se prema fabričkom saopštenju odlikuje "ultra-luksuznim okruženjem u kabini, a istovremeno odražava Ssangyongovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu". U kratkim crtama, WZ Sports Sedan concept je dugačak tačno pet metara, pokreće ga benzinac zapremine 3,6 litara sa 268kW/365KS, a snaga se preko 7-stepenog automatskog menjača prenosi na sva četiri točka. Kako stvari sada stoje, Ssangyong će tokom 2009. početi sa proizvodnjom serijskog modela na bazi ovog WZ Sports Sedan concepta, a u tom slučaju Korejci ga najavljuju kao konkurenciju BMW-u serije 5, Mercedesu E klase i Audiju A6. Živi bili, pa videli...

Četvrti model (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) koji će kineski proizvođač Brilliance Motors ponuditi nemačkim kupcima, jeste ovaj BS2 (poznat i pod imenima A1 i FRV). Auto će zvanično biti izložen i na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, dok će prodaja startovati u drugoj polovini naredne godine, kada će biti poznata i cena. Pod haubom se nalazi 1,6 litarski benzinac sa 79kW/108KS, koji ovom automobilu omogućava maksimalnu brzinu od 180 km/h. BS2 je predstavnik ove fabrike u popularnom i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa), postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm. Cena bi prema prvim najavama za bazni model trebalo da iznosi 12.900 evra, a u osnovnoj opremi imaće automatski klima uređaj, četiri vazdušna jastuka, ABS, servo upravljač, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, radio/CD, alu felne i metalik boju.
Fiat Panda Aria Concept i Grande Punto Abarth SS Concept

Danas je i Fiat zvanično najavio svoje premijere za toliko pominjani predstojeći salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Jedna od njih je Panda Aria Concept, koja u osnovi predstavlja Fiatov odgovor na razne ekološki podobne automobile drugih proizvođača, a pokreće je mali dvocilidrični turbo motor zapremine samo 900 kubika i snage 60kW/80KS, koji kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%). Ovaj novi motor je za 20 procenata lakši i zauzima 25 % manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage. Osim motora, pažnju privlači Fiatova Stop&Start tehnologija (gasi motor prilikom stajanja, npr. na semaforima, a automatski ga pali kada vozač podigne nogu sa pedale kočnice), koja takođe pomaže u uštedi goriva (Fiat navodi do 10 % u gradskom ciklusu), poboljšana aerodinamika vozila, Pirelli gume sa smanjenim otporom kotrljanja, inovativna MTA transmisija (Manual Transmission Automated ili automatizovani manuelni menjač), kao i materijali dobijeni reciklažom, koji su upotrebljeni za izradu ovog automobila. Rezultat svega navedenog je rekordno niska emisija CO2, koja iznosi samo 69 grama CO2 po kilometru ! S druge strane, Grande Punto Abarth SS Concept ne cilja na ekološki svesne kupce, već one, kojima su performanse i uživanje u brzoj vožnji važnije od "tamo nekih" CO2 vrednosti. A takvih i dalje ima dovoljno... Za njih je namenjen Grande Punto Abarth SS Concept, ili drugim rečima, jača verzija već pola godine poznatog Grande Punta Abarth, predstavljenog na prolećnom salonu u Ženevi, a koji upravo ovog meseca počinje svoj tržišni život sa 1,4 litarskim turbo benzincem i 150 konja. Kome to nije dovoljno, Fiat kroz pomenutu SS (Super Sport) studiju Grande Punta (sa takođe 1,4 litarskim benzincem) najavljuje njegovu snažniju varijantu (sa 132kW/180KS i 272Nm) i agresivnijim aero body paketom (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći, 18-inčni točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvne cevi, niže ogibljenje i pojačane kočnice). Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Maksimalna brzina mu iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi. Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.
Citroen C-Cactus
Francuski Citroen na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23.
septembar)
neće izložiti samo studiju C-Airscape (o kojoj je u poslednje vreme već
bilo
reči), već još jedan koncept ekonomičnog i ekološkog automobila sa
petora vrata i zanimljivog imena
C-Cactus. Najnoviji Citroenov prototip naime odlikuju hibridni pogon
(kombinacija
HDi dizel motora snage 51kW/70KS i elektromotora od 22kW/30KS),
mogućnost reciklaže
skoro svih delova i naravno redukovana potrošnja goriva i mala emisija
CO2 (tu je naravno i nezaobilazni DPFS filter čestica čađi).
Menjač je inače automatik sa 5 stepeni prenosa. C-Cactus (Cw količnik
otpora vazduha mu iznosi 0,35) je napravljen na produženoj platformi
aktuelnog Citroena C4
(međuosovinsko rastojanje iznosi 2,80 metara naspram 2,61 metra
Citroena C4),
dugačak je 4,20, širok 1,80, visok 1,49 metra, dok težina automobila
iznosi 1306 kg. Veličina prtljažnika je tačno 500 litara u osnovnoj
konfiguraciji, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1100 litara.
C-Cactus postiže maksimalnu brzinu od samo 150 km/h, ali zato prosečna
potrošnja iznosi 3,4 litra na 100 km, a emisija CO2 samo 78 grama po
kilometru.
Futurističku unutrašnjost (sastoji se od samo 200 delova; više nego
duplo manje od konvencionalnih automobila) odlikuje prilično
minimalistički stil, dok od opreme
ovog koncepta vredi izdvojiti cruise-control sa limiterom brzine,
satelitsku navigaciju sa touch screen ekranom, el. ručnu kočnicu,
automatski klima uređaj, radio/CD
plejer, veliki panoramski krov, kao i velike 21-inčne točkove.
Zanimljiva je ocena ljudi iz Citroena, da kada bi sada krenuo u
proizvodnju, C-Cactus bi koštao oko 25.000 dolara ili oko 18.400 evra,
što je prilično manja cena u odnosu na postojeće hibridne
automobile.

BMW će na salonu automobila u Frankfurtu (11. - 23. septembar) i zvanično promovisati svoj model X5 u verziji za 2008. godinu, a to znači sa proširenom paletom agregata (nov je 3,0 litarski bi-turbo dizelaš), novim M Sports Package paketom i smanjenjom potrošnjom i emisijom CO2 u ostalim varijantama X5-ice (ovo poslednje je postignuto zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji). Takođe, svi modeli su opremljeni modifikovanim DSC sistemom za dinamičku kontrolu stabilnosti vozila (uz BMW-ov xDrive integralni pogon zaslužan za dobre vozne osobine), kao i novim aktivnim naslonima za glavu. Najvažniji novitet je naravno pomenuti redni 6-cilindrični 3,0 litarski bi-turbo dizelaš sa 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min. Sa ovim agregatom BMW X5 3,0sd (prva slika) postiže maksimalnih 235 km/h, ubrzava do 100 km/h za sedam sekundi, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,2 litara dizela na 100 km (što u praksi znači da njegova autonomija sa jednim punjenjem rezervoara iznosi 1035 kilometara). Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5. Osim ovog novog motora, svi modeli X5 za 2008. godinu su pretrpeli i veliki broj promena (poboljšana aerodinamika vozila, regeneracija kočione energije, gume sa manjim otporom kotrljanja...), koji su zaslužne za manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. To konkretno znači da najsnažniji X5 4,8i (koga pokreće 8-cilindrični benzinski motor sa 261kW/355KS), sada u proseku troši 4 % manje goriva (odnosno 12 litara), a emisija CO2 je smanjena za 7%, sledi model X5 3,0si (sa 3,0 litarski rednim 6-cilindrašem i 200kW/272KS), kome je potrošnja snižena na samo 10,2 litra/100 km (ili za 6 %), i konačno model X5 3,0d (pod haubom ima 3,0 litarski dizel agregat sa 173kW/235KS), čija prosečna potrošnja sada iznosi 8,1 litara dizela na 100km (to je 7 % manje nego ranije). Što se tiče emisije CO2, ona se kreće od 214 grama po kilometru za model X5 3,0d, pa do 286 g/km, koliko ispušta verzija X5 4,8i. BMW u Frankfurtu predstavlja i sportski M paket namenjen modelu X5 za 2008. godinu i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SAV (Sports Activity Vehicle) automobilu (na drugoj slici). M Sports Package praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra, kao i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), drugačije pragove, proširenja blatobrana i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima (koja sada imaju veću mogućnost podešavanja), M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreće u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.
Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling, u nedelju 16. 09. 2007. godine sa početkom u 11h, na parking prostoru i karting stazi Ada Huja, organizuju sportsku međunarodnu manifestaciju pod nazivom : "16. Tuning Styling show & Drift Day". Ljubitelji brzine i adrenalina uz Drift race uživaće uz sadržaje kao što su Burnout-takmičenje u spaljivanju guma, mini styling izložba, uz naravno nezaobilazni zabavni deo programa : celodnevni nastupi DJ-a i plesnih grupa, nagradne igre i live koncert grupe Puls. Trojici najboljih driftera, kao i najboljem takmičaru u burnoutu, sponzori će uručiti nagrade. Sve elektronske prijave, kao i spisak takmičara biće objavljeni na sajtu : www.tuning.co.yu zaključno sa 15. 09. 2007., dan pre početka manifestacije.

Posle VW Touarega i novog Nissana X-Trail, i Peugeotov prvi SUV model 4007 je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar", novi izraženiji pragovi i novi sportski izduvni sistem sa jednim ovalnih završetkom; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Peugeotu 4007 daju napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled 4007-ice upotpunjuju i 16 ili 17-inčni alu točkovi (najveći od 17 inča se zovu Cobra Grenada II i opremaju se gumama 245/55 R 17), a tu su i Cobrine bočne zaštitne lajsne na vratima. Na sve svoje proizvode Cobra Technology & Lifestyle daje garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.
Fiat Linea i novi Volvo XC 70 stigli u Srbiju

Domaće tržište je upravo postalo bogatije za dva nova automobila, koji stižu iz Fiata, odnosno Volvoa. Naime, domaći uvoznik vozila italijanskog proizvođača, firma Delta Automoto d.o.o. (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) ovih dana počinje sa prodajom novog Fiatovog modela Linea, a Grand Motors, generalni uvoznik švedskog Volva za Srbiju (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel.011/2090-630), već ima u ponudi novi (pro)terenski Volvo XC 70 treće generacije. Počinjemo od Fiat Linee, koja je ipak primerenija našem prosečnom kupcu nego Volvo XC 70. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara, a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji (a sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno). Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i novog Bravoa. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 metra, visoka 1,50 metara, dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas), a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Što se tiče unutrašnjosti, veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta, a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Linea se oprema sa dva benzinska i jednim dizel motorom, odnosno 1,4 litarskim benzincem sa 8 ventila i 57kW/77KS, zatim 1,4 litarskim 16v Turbo motorom i 88kW/120KS, kao i 1,3 litarskim Multijet dizelašem sa 66kW/90KS. Sa pomenutim dizelašem, Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h, a prosečno troši 6,5 litara dizela na 100 km. Kod nas će se u početku nuditi samo dizelaš i slabiji benzinac. Za Lineu Fiat nudi veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD (ESP ili elektronska kontrola stabilnosti je opcija), dok vazdušnih jastuka može biti i šest, ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena Linee u Srbiji startuje od 12.390 evra sa PDV, pa naviše.
Toliko o Lineii, a sada kratko i o novom Volvou XC 70. Kao i ranije, i novi XC 70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboravimo ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima). U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 175kW/238KS i 320Nm, kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 136kw/185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom, a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC 70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (Hill Descent Control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvoa, pa ni XC 70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS elektronskih sistema, Volvo nudi i DSTC sistem (Dynamic Stability and Traction Control). Cene za Volvo XC 70 u Srbiji počinju od 47.150 evra sa PDV-om, koliko treba izdvojiti za osnovni model sa dizel motorom.

Ovo na slikama nažalost nije novi sportski Audi S4, ali je i običan novi A4 sa ovim S-Line estetskim paketom prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line inače kod Audija podrazumeva samo vizuelno doterivanje standardnih modela bez ikakvih promena koje se tiču motora. To konkretno na novom Audiju A4 znači nove 18 ili 19-inčne sedmokrake alu felne, prilično diskretan aerodinamički kit, tvrđe ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, a u ponudi su i dve ekskluzivene boje : Misano Red i Monza Silver. S-Line paket će se ugrađivati (bar u početku) na Audi A4 sa benzinskim 3,2 litarskim V6 FSI motorom sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (ovaj A4 postiže elektronski ograničenih 250 km/h, a sprint do 100 km/h mu traje samo 6,2 sekunde).


Jedna od zanimljivih premijera na ovogodišnjem salonu automobila u Moskvi jeste i nova SeAZ Oka City (zvaničan naziv SeAZ 11116, a nama nekad poznata i kao Lada Oka). Osim nešto doteranijeg eksterijera i interijera (nova maska, branici, instrument tabla, volan, sedišta), najvažniju novinu u stvari predstavlja ugradnja novog motora kineske kompanije Tianjin FAW. Radi se o trocilindričnoj mašini zapremine 993 kubika, koja razvija 39kW/53KS pri 6000 obrt./min. i 77Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., a zadovoljava Euro3 norme. Snaga se na prednje točkove (veličine 13 inča) prenosi preko 5-stepenog manuelnog menjača, dok prosečna potrošnja ovog 3200 mm dugačkog automobila za četiri osobe iznosi 5,5 litara na 100 km. U odnosu na raniju Oku sa dvocilindričnim motorom od 749 kubika, snage 26kW i 4-stepenim menjačem, maksimalna brzina je sa 135 porasla na 150 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je smanjeno sa 24 na 18 sekundi. Cene izgledaju ovako : osnovni model u Rusiji će koštati samo 5400 dolara (nepunih 4000 evra), a najskuplja i najbolja Luks (!) verzija ima cenu od 5700 dolara (oko 4200 evra).

Austrijski tjuner Koenigseder je za skorašnji salon automobila u Frankfurtu spremio novi Chrome Line paket, koji je zaslužan za još sportskiji i individualniji izgled Audijevog SUV modela Q7. Ukratko, paket podrazumeva suptilan aero body kit, koji se sastoji od modifikovanog prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg difuzora sa integrisanim završecima novog Koenigsederovog izduvnog sistema, spuštenog ogibljenja i širokog izbora novih točkova veličine i do 23 inča ! Nažalost, Koenigseder je za sada objavio samo ovu tzv. teaser sliku svog viđenja Audija Q7, što znači da nove slike i detalji tek slede.
Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog
karavana na
bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu
automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče
C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana
i u
sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom
frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke
fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8
agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i
pod
haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na
štandu
Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC
automatik
sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG
Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi
(C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod
limuzine,
odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih
automobila to i
nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate
imati
zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa
oborenim
zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na
C 63
AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na
standardni
model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije
pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa
dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu,
širu
karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna
sportska
sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni).
Standardno će se
C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti
opcija.

Bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti prve prerade novog retro Fiata 500, a ovo na slikama je "500" obrađen u nemačkoj tjuning kući H&R. Iako (zvanična) prodaja Fiata 500 u Nemačkoj startuje tek u oktobru ove godine, to nije smetalo ovom tjuneru da prikaže šta sve može da se napravi od ovog simpatičnog automobila, a uzimajući u obzir dinamičniji izgled, kao i poboljšane vozne karakteristike ove prerade, na svoje su došli i svi oni kupci, koji nemaju strpljenje da sačekaju sportski Fiat 500 sa Abarthovom značkom. Doduše, H&R nije dirao motore (1,2 i 1,4 litarski benzinci, kao i 1,3 litarski dizelaš i dalje razvijaju standardnih 51kW/69KS, 74kW/100KS, odnosno 55kW/75KS), ali je poradio na voznim karakteristikama ovog mališe. Konkretno, zahvaljujući novim H&R oprugama, ogibljenje ovog Fiata 500 Sport je spušteno za dodatnih 30 mm, pa su uz niže težište automobila, širi trag točkova (TRAK+ distancijali) i velike eMotion Wheels točkove od 17 inča (u srebrnoj ili crnoj boji) sa gumama 205/40-17, dobijene dinamičnije vozne osobine u odnosu na standardnu verziju. Uz crnu boju karoserije i crveno ofrabana kočiona klješta - dobitna kombinacija !