home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanski Subaru ove godine obeležava 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester 2,0 X po ceni, koja je za za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (umesto 24.950 iznosi 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Forester 2,0 X pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 116kW/156KS, pogon je naravno na sva četiri točka, ubrzanje do 100 km/h traje 9,7 sekundi, maksimalna brzina iznosi 197 km/h, dok prosečno troši 7,5 litara goriva na 100 km (naravno po fabričkim podacima). Forester je inače dugačak 4484 mm, širok 1735, visok 1590 mm, a ima korisnu zapreminu prtljažnog prostora od 954 litra. Od standardne opreme se izdvajaju klima uređaj, ABS, servo volan, el.podizači prozora, audio sistem itd. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).





Američki Chrysler će na salonu automobila u Frankfurtu (za predstavnike medija otvara se već 11. septembra), sem novog Jeep Cherokeeja i Dodge Journeya, evropskoj publici po prvi put predstaviti i novu generaciju minivena Grand Voyager, koji se odlikuje potpuno novim spoljašnjim i unutrašnjim izgledom, kao i unapređenim 2,8 litarskim dizel motorom (u ponudi će biti i 3,8 litarski V6 benzinac). Novi Grand Voyager (uz dužinu od 5143 mm dužine i 3078 mm međuosovinskog rastojanja sa razlogom nosi ono "Grand" u imenu) je Amerikancima predstavljen još u januaru ove godine na tamošnjem salonu u Detroitu, a kupcima sa Starog kontinenta biće dostupan u prvom kvartalu 2008. godine. Porodične ljude će sigurno obradovati nekoliko veoma korisnih elemenata, kojima raspolaže ovaj sedmosed sa tri reda sedišta (prvi i drugi red su inače dobili grejana sedišta). Tako je drugi i treći red sedišta moguće u potpunosti sklopiti u pod automobila, sedišta u drugom redu mogu se okrenuti za 180 stepeni, a klizna bočna vrata i vrata prtljažnika se otvaraju/zatvaraju električnim putem. Od opreme vredi izdvojiti i serijski ESP sistem (elektronska kontrola stabilnosti), prednje i bočne vazdušne jastuke i kameru za pomoć pri vožnji unazad. Pomenuti 2,8 litarski dizel motor inače ima snagu od 120kW/163KS i 360Nm obrtnog momenta, dok 3,8 litarski benzinac raspolaže sa 147kW/200KS i 312Nm. Oba motora su uparena sa 6-stepenim automatskim menjačem.




Dok Mercedes planira početak prodaje svog novog Smarta ForTwo u SAD-u za januar 2008. godine po ceni od 11.590 dolara (oko 8500 evra) pa naviše, Kinezi su već najavili da će i oni Amerikancima za nekoliko nedelja ponuditi svoju kopiju Smarta, doduše stare generacije. Radi se o modelu Flybo 6000ZK, koji je zanimljiv ne samo što predstavlja brata blizanca starog Smarta, već i zbog pogona. Naime, ovaj kineski Smart (takođe dvosed) pokreće elektromotor, koji mu omogućuje maksimalnu brzinu od 25 milja na sat (40 km/h), dok autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 70 milja ili 112 kilometara. Punjenje baterija se inače obavlja preko najobičnije kućne utičnice, a to traje oko osam sati. Cena kineskog Smarta u Americi startuje od 9500 dolara, odnosno oko 7000 evra. Budući da je Mercedes već najavio tužbu protiv kineske kompanije Shuanghuan, koja takođe proizvodi svoju kopiju Smarta i upravo pokušava da je plasira u Evropi, biće zanimljiva reakcija nemačke fabrike na ovaj najnoviji kineski potez u Americi.



Iako nosi ime hibrid u svom imenu, novi Smart ForTwo Micro Hybrid Drive (MHD) nije klasičan hibrid u stilu Toyote Prius ili sličnih vozila. Ovaj Smart je opremljen Start-Stop sistem, koji automatski gasi motor kada vozač pritisne kočnicu, a brzina vozila padne ispod 8 km/h (čim vozač pustu pedalu kočnice, motor se ponovo automatski pali). Zahvaljujući ovom sistemu i blago promenjenim prenosnim odnosima u automatizovanoj manuelnoj transmisiji, Smart ForTwo MHD troši osam odsto manje goriva u kombinovanom ciklusu i 19 odsto manje u gradskom saobraćaju u poređenju sa standardnim modelom (umesto 4,7 litara potrošnja iznosi 4,3 litra na 100 km). Naravno, smanjena je i emisija CO2, i to sa 112 na 103 grama po kilometru. Da bi skrenuo pažnju na ovaj novitet, Smart će već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu publici predstaviti i specijalnu verziju Smarta MHD (na slici). Taj "specijalac" je nastao na osnovi Smarta ForTwo Coupe sa Pure paketom opreme, pokreće ga benzinski motor sa 52kW/71KS, a karakteriše ga bela boja karoserije u kombinaciji sa srebrnom tridion sigurnosnom ćelijom (i kućišta retrovizora i prednja maska su takođe u srebrnoj boji). Naravno, u poređenju sa serijskim Smartom ForTwo Pure, Special Edition je bogatije opremljen (15-inčni devetokraki alu točkovi, ESP, ABS, BAS, centralno zaključavanje, prednji vazdušni jastuci) i pruža komforniju vožnju, a košta 10.490 evra (inače, cene ostalih modela Smarta MHD hibrida u Nemačkoj startuju od 10.350 evra). Smart ForTwo MHD je već u prodaji, ali prve isporuke počinju krajem oktobra ove godine.   



Potpuno novi Cadillac CTS stiže na evropsko tržište u poslednjem kvartalu ove godine (cene će biti poznate uskoro), dok će se zvanična evropska premijera održati već za nekoliko dana na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Kao što je njegov prethodnik pomogao da se promeni mišljenje o ovom brendu kada se pojavio 2002. godine, tako i novi CTS za 2008. treba da ispiše novo poglavlje u istoriji kompanije, i to zahvaljujući poboljšanim motorima i menjačima, kao i uzbudljivim novim stajlingom eksterijera i interijera, koji odražava karakter i eleganciju. Inače, novi CTS je imao svetsku premijeru još početkom januara ove godine na salonu automobila u Detroitu. U principu, nova generacija Cadillaca CTS ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu, odnosno ovaj Cadillac srednje klase samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca, koji su prihvatili ovakav dizajn...bar u Americi. Naime, podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38.000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61.000 primeraka i to samo u SAD-u. (ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a). Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Evropski kupci će dobiti dva benzinska motora, i to 3,6 litarski V6 VVT agregat sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 motor sa 155kW/211KS. Direktno ubrizgavanje kod 3,6 litarskog motora je odgovorno za 15 % više snage, 8 % veći obrtni moment i za 3 % manju potrošnju. Kasnije će Evropljanima biti na raspolaganju i najmoderniji turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem o kome za sada nema konkretnijih informacija. Po prvi put, CTS će se nuditi i u verziji sa pogonom na zadnjoj osovini, kao i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Što se menjača tiče, u ponudi su manuelni sa 6 stepeni i novi Hydra-Matic 6L50 automatik sa takođe 6 brzina. U Cadillacu naglašavaju da su i ogibljenje, kočioni i upravljački sistem pretrpeli velike promene u cilju poboljšanja voznih osobina, bezbednosti i performansi, a unapređena je i zvučna izolacija. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2880 mm. Inače, novi CTS je dugačak 4860 mm, širok 1842 mm, a visok 1464 mm (trag točkova je povećan za 50 mm u odnosu na prethodnika). Devetokraki aluminijumski točkovi su veličine 18 inča, a gume su dimenzija 235/50R18. Unutrašnjost novog CTS-a reprezentuje nov i drugačiji  dizajnerski pristup Cadillaca u oblikovanju interijera, a odlikuju ga elegancija, luksuzni karakter i prema tvrdnjama ljudi iz Cadillaca, veći kvalitet upotrebljenih materijala i uopšte viši kvalitet završne obrade. Koliko će novi dizajn, unapređeni motori i menjači, bolje vozne osobine i kvalitetnija unutrašnjost pomoći u prodaji novog CTS-a, vreme će pokazati, ali Cadillacu ne ide na ruku podatak da je prošle godine u Evropi prodato samo 464 primeraka starog CTS-a !




Saab 9-3 Turbo X

9 Sep 2007 - 15:33 Noviteti Link


Ovo su prve slike novog Saaba 9-3 Turbo X, koji će naravno zvaničnu svetsku premijeru doživeti za neki dan na 62. salonu automobila u Frankfurtu. I kao što je to već običaj u poslednje vreme, i ove slike su opet procurele na internet pre vremena i bez volje same švedske fabrike, pa od nekog iznenađenja na salonu u Frankfurtu nema ništa. Saab 9-3 Turbo X u stvari predstavlja specijalnu i naravno ograničenu ediciju modela 9-3 (biće plasirano samo 2000 komada), kojom se obeležava premijera Saabovog novog XWD sistema integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom (raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). 9-3 Turbo X pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19-inlni), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost. Saab će novi 9-3 Turbo X plasirati na tržište u početku 2008. godine, a biće dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi).

 



Irmscher Peugeot 4007

9 Sep 2007 - 00:43 Tuning Link

Posle nemačke tjuning kuće Cobra Technology & Lifestyle, sada još jedan nemački tjuner najavljuje skoru promociju svoje obrade prvog Peugeotovog SUV modela 4007. Radi se o kompaniji Irmscher, što predstavlja i manje iznenađenje, jer je Irmscher do sada bio poznat, pre svega, po doradama Opelovih, odnosno Vauxhallovih automobila, sa par "izleta" među modele Cadillaca, Chevroleta i Saaba (mada je ovaj tjuner možda i najpoznatiji po proizvodnji replike Lotusa Super Seven sa Opelovim motorima, nazvanim Irmscher7). Kako bilo, Irmscher za salon automobila u Frankfurtu (11. -23. septembar) sprema svoj Peugeot 4007 u formi koncepta, namenjenog kupcima, kojima izgled fabričkog modela nije dovoljno dinamičan i sportski. Da bi zadovoljio takve kupce, Irmscher je za 4007-icu predvideo novi prednji spojler, dodatnu zaštitu prednjeg branika, novi saćasti prednji gril, izražajnije pragove, zadnji krovni spojler, zaštitu donjeg dela zadnjeg branika i dupli završetak izduvnog sistema (sve nabrojano, sem novog prednjeg spojlera i krovnog spojlera, napravljeno je od nerđajućeg čelika). Tačka na i su novi petokraki aluminijumski točkovi, veličine 19 ili 20 inča.

    



Američki Ford je saopštio da će platiti 77,9 miliona dolara da bi kupio 72,4% udela u rumunskoj fabrici Automobile Craiova, koja se trenutno nalazi u većinskom državnom vlasništvu (ostatak od 27,6% drže radnici, bilo sadašnji bilo bivši). Ford planira da iskoristi ovu bivšu Daewoo fabriku da poveća svoje proizvodne kapacitete u Evropi, a zvanično će sporazum o preuzimanju biti potpisan 12. septembra tokom trajanja salona automobila u Frankfurtu. Prošle godine je u ovoj fabrici proizvedeno samo 24.000 automobila i 116.000 motora, a Ford namerava da kapacitete poveća na 300.000 automobila i motora godišnje. Takođe se planira i povećanje broja zaposlenih, i to sa sadašnjih 3900 na 9000. U Fordu procenjuju da će njihovo ulaganje u ovu fabriku do 2012. godine dostići 1,37 milijarde dolara.




Carlsson je jedan od zaista brojnih nemačkih tjunera koji će izlagati svoje modele na salonu automobila u Frankfurtu (počinje naredne nedelje), ali će njihov novi model CK65 Eau Rouge Limited Edition sigurno biti među najzapaženijima. Razlog je veoma prost. Nemački specijalista za obradu Mercedesovih automobila je za osnovu svoje nove kreacije uzeo Mercedes CL 65 AMG (koji je sam po sebi već dovoljno "nasviran" i ekskluzivan) i pojačao njegov V12 motor na svih 529kW/720KS (!), što znači 79kW/108KS više u odnosu na pomenuti CL 65 AMG. Maksimalna brzina prema zvaničnom saopštenju iznosi "preko 320 km/h", a cena svih 365.000 evra ! Ovaj CK65 je inače dizajniran zajedno sa ljudima iz poznatog nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože), a kao što mu i ime kaže, biće proizveden u ograničenom broju primeraka. Drugi detalji u ovom trenutku nisu dostupni, sem da će Carlsson ovaj CK65 predstaviti medijima u sredu, 12. septembra na svom izložbenom prostoru salona u Frankfurtu.

 



Mazda je u Japanu pre neki dan promovisala restilizovani kompaktni MPV model Premacy, odnosno doteranu verziju Mazde5 kako se zove u većem delu sveta, pa i kod nas. Što se osveženog dizajna tiče, odmah se mogu primetiti redizajnirani prednji branik, modifikovana svetla napred i nazad (skuplje verzije sada imaju LED zadnja svetla i LED žmigavce u retrovizorima), manje promene u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola, nove nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju (sada ih je 11), a tu je i doterano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Takođe, svi modeli sa prednjim pogonom su dobili elektronski kontrolisanu 5-stepenu automatsku transmisiju (nudi se i varijanta sa integralnim pogonom), dok je motorima (2,0 i 2,3 litarski MZR agregati) redukovana potrošnja i emisija CO2. Bogatija je i standardna i opciona oprema (tu su HDD navigacioni sistem, unapređeni Parking Assist sistem sa CCD kamerom, Bluetooth handsfree sistem), a DSC sistem dinamičke kontrole stabilnosti je kao opcija postao dostupan u većem broju verzija osvežene Mazde Premacy. U Mazdi se nadaju da će zahvaljujući ovim promenama, restilizovana Mazda Premacy samo u Japanu naći oko 1800 kupaca svakog meseca.

 



I aktuelna Pagani Zonda je dovoljno ekskluzivan i poželjan automobil agresivnog izgleda, međutim vlasnik kompanije, Horacio Pagani, ima na umu još ambiciozniji projekat novog super-sportskog automobila, nazvanog prosto Pagani Zonda R. Ono što se za sada zna, jeste da će novu Zondu R pokretati AMG-ov 6,0 litarski motor sa 551kW/750KS pri 7500 o/min. i 710Nm obrtnog momenta (derivat agregata korišćenog u trkačkom modelu Mercedes CLK GTR), da će uprkos sličnom izgledu sa postojećom Zondom F, sa njom deliti samo 10 odsto delova, a da će sve ostalo biti potpuno novo, počev od dužeg međuosovinskog rastojanja (za 47 mm), šireg traga točkova pa sve do nešto nižeg težišta automobila i izduvnog sistema u stilu F1. Inače, sa dužinom od 4,77 metra, nova Zonda R je skoro 40 cm duža od Zonde F, a uz to je i 5 cm šira. Pomenuti motor, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim sekvencijalnim menjačem, pobrinuće se da zadovolji i najzahtevnije vozače (u šta realno nema ni razloga da se sumnja). Pagani bi novu Zondu R trebao zvanično da promoviše na sledećem salonu automobila u Ženevi, mada postoje i oprečne informacije da će se to desiti već sledeće nedelje na toliko pominjanom salonu u Frankfurtu. U svakom slučaju, Zonda R neće biti nimalo jeftina, jer prema prvim najavama koštaće oko 1,2 miliona evra (bez poreza), a biće napravljena u veoma ograničenoj seriji od samo 10 komada.

 



Pored obrade Aston Martina DB9 (o čemu je već bilo reči), britanska tjuning kuća Project Kahn od nedavno boljestojećim kupcima nudi i svoje viđenje još dva ekskluzivna automobila : Mercedes McLarena SLR i Range Rovera Sport. I standardni Mercedes McLaren SLR je izuzetan i impresivan automobil, ali u britanskoj tjuning kući su bili ubeđeni da uvek ima mesta za poboljšanja, pa je tako nastala njihova obrada ovog super-sportskog automobila. Mercedes McLaren SLR u režiji Project Kahna dobija novi sportski izduvni sistem, spušteno sportsko ogibljenje, Kahn RS-X aluminijumske točkove (9” x 20” napred, 10.5” x 21” nazad) i za 60 konja jači 5,4 litarski V8 kompresorski motor, koji sada umesto fabričkih 460kW/626KS, razvija 504kW/686KS (Project Kahn nažalost nije saopštio podatke o ubrzanju do 100 km/h, kao ni o maksimalnoj brzini, koju njihov SLR može da postigne). Britanska kompanija planira da uskoro kupcima ponudi i svoj aero body stajling paket za još individulaniji izgled ovog automobila, a dok se to ne desi, kupci sa viškom para mogu da se "uteše" opcijom personalizacije svog primerka kroz širok izbor boja za karoseriju i kožnu unutrašnjost po svom nahođenju. Kome više "leže" SUV modeli, Project Kahn ima nešto i za njihovu dušu. Naime, ljudi iz ove kuće su uzeli standardni Range Rover Sport i pretvorili ga u agresivno i luksuzno vozilo namenjeno izrazitim individualcima, kojima je važno da njihov automobil izazove pažnju i ostavi utisak na okolinu. Ukratko, Range Rover Sport Vesuvius spolja odlikuje karakterističan Kahn look, što je zasluga novog aero body paketa, koji uključuje modifikovane branike sa integrisanim spojlerima, proširenja blatobrana, spojler na poklopcu prtljažnika, Kahn prednji gril i bočne škrge, izduvni sistem od nerđajućeg čelika i naravno Kahn RS-X točkove veličine 22 inča. Završni detalj predstavlja dvobojna karoserija (kombinacija narandžaste boje za krov i haubu i crne boje za ostatak). Ni unutrašnjost nije zaboravljena, pa će budući vlasnici moći da uživaju u potpunoj privatnosti (zatamnjena stakla), potpuno kožnom interijeru (takođe u crno/narandžastoj kombinaciji) i vrhunskoj opremi, koja između ostalog podrazumeva i Start dugme za pokretanje motora i kameru za pomoći pri vožnji unazad.




Osim novog modela DBS, britanski Aston Martin je za salon automobila u Frankfurtu pripremio i dve specijalne verzije već poznatih modela V8 Vantage i DB9, a obe su nastale kao omaž poznatim 24-časovnim trkama, koje se održavaju na trkačkim stazama u Nirburgringu (model V8 Vantage N400), odnosno Le Manu (model DB9 LM). Aston Martin V8 Vantage N400 (prva slika) je doživeo brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja mu je bogatija za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, novi anti-roll bar pozadi, a sem toga V8 Vantage N400 je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 nudiće se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom, a u ponudi su obe karoserijske varijante : Coupe i Roadster. Drugi novitet Aston Martina za salon u Frankfurtu, model DB9 LM, napravljen je da bi se proslavila pobeda ove fabrike u GT1 klasi na trci u LeManu, koju je postigao Aston Martin DBR9. Za razliku od modela V8 Vantage N400, koji će se nuditi i kao Coupe i Roadster, DB9 LM će kupci moći dobiti samo u formi sportskog kupea i sa Touchtronic transmisijom i samo jednom, ali jedinstvenom srebrnom bojom (Sarthe Silver), kočionim klještima u crvenoj boji, pomenutim Sports Pack paketom, kožnom unutrašnjošću i naravno pločicom sa serijskim brojem. Cene za oba nova Aston Martina biće saopštene za neki dan na salonu u Frankfurtu.




Još jedan hibridni koncept automobil je spreman za promociju na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Ovog puta radi se o Opelovoj studiji Flextreme Concept, koja u osnovi predstavlja već poznati Chevrolet Volt, samo sa drugim oblikom. Drugim rečima, oba automobila dele istu bazičnu arhitekturu ispod različito oblikovanih karoserija. Jedina razlika se ogleda u činjenici da Chevrolet Volt ima ugrađen 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac, a novi Opel Flextreme Concept raspolaže sa 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom sa interkulerom (snage 55kW/75KS). Kako bilo, oba modela pokreće napred montirani elektromotor, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija (u Flextreme Conceptu ovaj elektromotor pogoni prednje točkove i razvija do 120kW snage i 320Nm obrtnog momenta). Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 100 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (kao i kod Chevrolet Volta, i baterije Flextreme Concepta mogu da se pune preko obične kućne utičnice, što traje oko 6,5 sati). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 775 kilometara. Flextreme Concept karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tu su i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj pa Flextreme Concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Opela).




Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu) je zajedno sa Hypo Leasingom pokrenula novu prodajnu akciju, tokom koje se automobili ovog češkog proizvođača prodaju na trogodišnji ili četvorogodišnji lizing bez kamate, uz učešće od najmanje 30 odsto vrednosti vozila. Tako je npr. tokom trajanja ove prodajne akcije, moguće na lizing od četiri godine kupiti osnovnu Fabiju II sa 1,2 litarskim benzincem od 44kW/60KS i opremom Classic, uz mesečnu ratu od 132 evra, dok je za učešće i ostale prateće troškove potrebno izdvojiti 4250 evra. Da podsetimo da Škoda još uvek za sve svoje modele, sem za novu Fabiju, odobrava popust u iznosu od 7,5 odsto.