
Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je posle obrade Bentleya Continental GTC (o kome smo nedavno pisali), svoju pažnju usmerio i na Audijev SUV model Q7 sa TDI V8 dizelašem. U režiji MTM-a taj 4,2 litarski dizel motor u Audiju Q7 K500 sada razvija okruglo 500 konja ili 368kW (serijski model 240kW/326KS), što je dovoljno da Q7 K500 do 100 km/h ubrza za 5,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (ne zaboravimo da je ovaj 509 cm dugačak SUV težak 2,2 tone). Za poređenje, standardni Q7 stiže do 100 km/h za 6,4 sekunde, a maksimalna brznina je 236 km/h. Danak je plaćen u potrošnji, koja u proseku prema tvrdnjama MTM-a za Q7 K500 iznosi 13,6 litara dizela na 100 km. Naravno da MTM nije doradio samo motor, već su promene doživeli i kočioni sistem (diskovi su 380 mm napred, pozadi 358 mm, opcija karbon-keramičke kočnice), spušteno ogibljenje, a tu su i sportski izduvni sistem, novi devetokraki 21-inčni točkovi i diskretan prednji spojler.

Volkswagen je u prodaju pustio novu Fresh verziju svog najmanjeg modela Fox (dugačak 3,82 metra), koja u Nemačkoj ima cenu od 10.575 evra. Fox Fresh se kupcima nudi sa dva benzinska (1,2L sa 40kW/55KS i 1,4 sa 55kW/75KS) i jednim dizel motorom (1,4 litarski TDI os 51kW/70KS). Spoljašnjost karakterišu branici u boji karoserije i gume dimenzija 185 /60R14 (samo kod benzinaca), dok je unutrašnjost dobila nove "Fresh" presvlake u kombinaciji sive i plave boje, Easy Entry System (sistem za olakšano obaranje prednjeg sedišta sa memory funkcijom), servo volan podesiv po visini i dubini, RCD200 radio sa MP3 plejerom, a tu je i praktična zadnja klupa, koja može da se pomera napred/nazad i koja je simetrično podeljena.

Tjuner Giacuzzo (poznat pre svega po obradama Renaulta i Nissana, mada dorađuje i Hondu, Mitsubishi, Kiju i Daciu) je obogatio svoju ponudu novim vizuelnim paketom i za popularni Suzukijev Swift. Osim spuštenog ogibljenja za 35 mm, Giacuzzo je Swift opremio novim aerodinamičkim paketom, koji mu daje agresivniji i privlačniji izgled. Taj optički paket sadrži novi prednji spojler, modifikovani zadnji branik sa integrisanim završetkom izduvnog sistema, drugačije pragove, zadnji krovni spojler i 17-inčne aluminijumske točkove. Giacuzzo prednji spojler ceni na 239 evra, pragove 335, zadnji branik 225, spušteno ogibljenje 169, a 17-inče alu felne 1399 evra. Sve u svemu 2367 evra.
Japanski tjuner Wald International (poznat po obradama evropslih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya) od nedavno vlasnicima Lexusa IS 250/350 nudi novi Sportsline aero body paket za agresivniji vizuelni nastup ovog modela. Ovaj body kit sadrži novi prednji spojler, izražajnije bočne "suknjice", modifikovani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i dva završetka izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika, nove alu točkove, potpuno crnu masku hladnjaka, a tu su i spušteno ogibljenje i sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena Waldovim sportskim upravljačem, kožom, elementima od karbon fibera i originalnim Waldovim patosnicama.

Toyota je danas u Japanu predstavila novi crossover model nazvan Mark X ZiO (na bazi već postojeće limuzine Mark X), koji u zanimljivo dizajniranom pakovanju (oslanja se na dve godine stari Toyotin koncept FSC) putnicima nudi prostran i funkcionalan interijer sa tri reda sedišta i smeštaj za šest ili sedam osoba, dok se za komfornu vožnju brine potpuno novo vešanje. Mark X ZiO je dugačak 4695 mm, širok 1785 mm, visok od 1550 do 1565 mm (zavisno od verzije), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2780 mm. Pokreću ga dva benzinska motora; slabiji 2,4 litarski VVT-i sa 4 cilindra i 16 ventila, snage 120kW/163KS pri 6000 o/min. i 222Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., i snažniji 3,5 litarski V6 Dual VVT-i sa 24 ventila, snage 206kW/280KS pri 6200 o/min. i 344Nm pri 4700 o/min. Kupcima su na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili 4WD integralni pogon, s tim što je model sa pogonom napred moguće dobiti u paru ili sa CVT transmisijom ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je 4WD varijanta u ponudi samo sa CVT transmisijom. Od pogona zavisi i težina automobila, koja varira od 1570 do 1660 kg. Za bezbednost se pored neizbežnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ABS-a, EBD-a, BAS-a, brine i Toyotin VSC elektronski sistem kontrole stabilnosti, kao i Pre-crash Safety System sa radarom. Od ostale opreme treba izdvojiti inteligentni Parking Assist system, HDD navigacioni sistem i Smart Entry & Start System (u stvari ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa da bi se otključala/zaključala vrata, a tu je i dugme za startovanje motora). Kako stvari sada stoje, ovaj model nećemo videti u Evropi, dok u Japanu Toyota planira da proda 4000 primeraka mesečno.
Nissan GT-R stiže na salon automobila u Tokiju

Nissan će 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju konačno promovisati novu generaciju svog sportskog modela GT-R, čija prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine (u Evropu i Ameriku stiže sredinom 2008.). U ovom trenutku naravno nisu poznati još svi detalji (kao što se vidi sa ovih tzv. teaser slika, Japanci i dalje kriju definitivan izgled prednjeg i zadnjeg kraja), ali je poznato da će novi GT-R (težak 1590 kg) pokretati 3,8 litarski V6 motor sa dva turbo punjača (nezvanično će razvijati od 480 pa do čak 550KS zavisno od varijante) i da neće biti manuelne transmisije (čak ni kao opcije). Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model će u Japanu koštati 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta menje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Za sada, to je to, ali svakako obećavajuće.
Novi Hyundaijev adut u C segmentu, model i30, nije uspeo da na najnovijem crash testu nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) osvoji svih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Rezultat od četiri zvezdice privlači pažnju i zbog činjenice da i30 u osnovi predstavlja samo Hyundaijevu verziju Kije Ceed, koja se međutim već ponosi sa maksimalnih 5 zvezdica. Nisu mnogo bolji ni rezultati u oblasti zaštite dece, jer je od mogućih 5, Hyundai i30 ovde dobio samo tri zvezdice (Ceed ima 4), dok je za sigurnost pešaka i30 ocenjen sa 2 od moguće 4 zvezdice (koliko doduše ima i Kia Ceed). S druge strane, novi Ford Mondeo i Volkswagenov SUV model Tiguan su u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradili svih 5 zvezdica, a zanimljivo da su i za bezbednost dece i pešaka osvojili istovetnu ocenu, odnosno 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.
Na salonu automobila u Frankfurtu Ferrari je izložio dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 nazvanu 430 Scuderia, koja predstavlja drumsku varijantu trkačkog modela F430 Challenge. Poenta cele priče oko 430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS), performanse su poboljšanje, pa 430 Scuderia postiže 319 km/h i ubrzanje do stotke za 3,6 sekundi (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). A to što 430 Scuderia emituje 360 grama CO2 po kilometru, kupce ovakvih automobila ni malo ne tangira... Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem.
Video 1 : Ferrarijev promotivni spot
Video 2 : test britanskog CarMagazina

Alfa Romeo Club Serbia (www.arcs.org.yu)
7.10.2007. organizuje 10. skup ljubitelja Alfa Romea, koji će se održati u Kragujevcu,
na parkingu iza zgrade Medicine rada (Zastavina ambulanta).
Početak skupa u 11:30 časova. Polazak
u restoran PUTNIK na Gružanskom jezeru u 14:30h i nastavak druženja. Informacije
na telefone : 065/66-06-994, 064/11-24-711 i 063/455-705.

Klub Renault 4 Serbia organizuje okupljanje vlasnika i ljubitelja "četvorki" u Novom Sadu, u nedelju 30. septembra 2007. godine, sa početkom u 9:30 na parkingu (pored fontane) ispred glavnog ulaza u supermarket Rodić koji se nalazi pored auto-puta Novi Sad - Subotica. Ukratko o okupljanju: početak u 9:30, doček učesnika do 11:00, nakon toga sledi defile kroz grad do Mišeluka, kako bismo pogledali trke. Oko 15:00 nakon završetka trke, provozaćemo se po stazi, potom sledi povratak u grad na još jedan defile, sa mogućim stajanjem, kako bi nas što više prolaznika primetilo i konačno povratak u Rodić na nedeljni ručak. Tu će biti i proglašenje pobednika raznih igara u kojima ćete učestvovati.
Prijave za okupljanje možete ostaviti ovde. Vidimo se na okupljanju.
Klub Renault 4 Serbia
Citroen je najavio novu verziju svog modela C2 VTS, i to sa 1,6 litarskim
HDi dizel agregatom, što je prvi put da pod haubom sportskog C2 VTS modela kuca
dizelsko srce. Motor razvija 81kW/110KS i 260Nm obrtnog momenta (pri samo 2000
o/min.), a sa njim C2 1,6HDi VTS postiže maksimalnih 193 km/h, dok ubrzanje do
100 km/h traje 9,4 sekunde. Snaga se preko 5-stepenog manuelnog menjača prenosi
na prednje točkove. Uz sportski imidž i skromnu potrošnju, ovaj C2 se odlikuje i
malom emisijom CO2, koja iznosi 119 g/km. Od standardne opreme treba pomenuti klima
uređaj, alarm, četiri vazdušna jastuka, ABS, EBD (elektronska distribucija
kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i 16-inčne
"Cheetah" aluminijumske felne. Novi C2 1,6HDi VTS u Velikoj Britaniji
tokom septembra sa promotivnim popustom treba platiti 10.995 funti, dok redovna
cena iznosi 13.400 funti.

Renault je na upravo završenom salonu automobila u Frankfurtu publici prikazao i koncept novog 3,0 litarskog V6 dCi turbo-dizel motora, razvijenog u saradnji sa Nissanom. Motor je namenjen većim i ekskluzivnijim modelima Renault-Nissan alijanse, štu u Renaultovom slučaju znači modelima Vel Satis i Espace, a dobiće ga i nova Laguna. Novi dCi agregat će biti ponuđen u dve verzije, slabijoj sa 170kW/231KS i jačoj sa 195kW/265KS. Slabija varijanta raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 450Nm, a snažiji sa 550Nm (u rasponu od 1750 do 3500 o/min.), a zanimljivo je da crveno polje počinje tek na 5200 o/min. Ovaj agregat se inače bazira na već proverenom 2,0 dCi agregatu, sa kojim čak deli i 25 % svih delova, a odlikuju ga kompaktne dimenzije i DPF filter čestica čađi.

Sa montažnih traka General Motorsovog postrojenja "Arsenal" u Sankt Peterburgu, sišla je prva Opel Antara napravljena u Rusiji, a kako se očekuje, tokom 2008. godine u najvećoj zemlji sveta biće napravljeno oko 2500 primeraka ovog SUV modela. Iz ovog postrojenja izlaziće dve verzije Antare: sa 2,4 i 3,2 litarskim motorima i 140, odnosno 227KS. U istoj fabrici se inače od prošle godine sklapa i Antarin brat blizanac - Chevrolet Captiva. Ovde treba napomenuti da General Motors gradi i novu fabriku u mestu Shushary, u kojoj će 900 radnika od kraja 2008. proizvoditi oko 70.000 vozila godišnje. Što se tiče pozicije Opela u Rusiji, o tome najbolje govore brojke o prodaji za prvih osam meseci ove godine. Naime, u ovom periodu Opel je Rusima prodao 40.000 automobila ili 278 % (!) više nego u istom periodu prošle godine. Danas je Opel najbrže rastući strani brend u Rusiji, a imajući u vidu da je Rusija postala peto po veličini auto tržište u Evropi, ova činjenica i te kako dobija na značaju. Budući da je prodaja SUV-ova u Rusiji u stalnom porastu (trenutno zauzimaju 19 % tržišta), u GM-u su uvereni u veliki uspeh Opel Antare na ruskom tržištu.

Odgovor Subaru Imprezi WRX STi stiže u vidu novog i nestrpljivo očekivanog Mitsubishija EVO X, koji će svetsku premijeru (kao i pomenuta Impreza WRX STi uostalom) imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju (traje od 27.10. do 11.11.) U Japanu će se EVO X prodavati u dve varijante; kao GSR (bazna verzija) i MR, a obe će raspolagati sa 2,0 litarskim 4-cilindričnim MIVEC4 turbo motorom od 220kW/295KS i 407Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi tačno 5 sekundi. Osnovni GSR bi trebao da košta oko 30.000 američkih dolara, dok će MR (ima novi SST sekvencijalni menjač sa duplim kvačilom) imati cenu od blizu 40.000 dolara. Kao što vidi na ovim zvaničnim slikama (konačno je dostupna i oficijelna slika unutrašnjosti), serijska verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X, predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle, ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa (naročito se ističe namrgođen prednji kraj, otvori za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima, kao i veliko zadnje krilo). U Japanu će se ovaj sportski sedan i dalje zvati Lancer Evolution X, za razliku od običnog porodičnog Lancera, koji se u toj zemlji plasira kao Galant Fortis. Novi EVO X raspolaže Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i već pomenuti automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni (Sport Shift Transmission) i duplim kvačilom, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač.

Novi CLR X530 predstavlja odgovor tjuning kuće Lumma Design na slične prerade ovog BMW-ovog SAV (Sports Activity Vehicle) modela od strane nemačkih kompanija Hamann i AC Schnitzer, koji su u poslednjih mesec dana privukli prilično veliku pažnju javnosti. Lummin CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana i nova hauba motora), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi Racing 1, Racing 2 i Racing 3 (veličine 22 inča i sa Toyo ili Yokohama gumama), doterana unutrašnjost, kao i pojačani 4,8 litarski motor. Ovaj V8 agregat je revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora dobio dodatnih 21kW/28KS, pa sada umesto standardnih 261kW/355KS i 475Nm obrtnog momenta, razvija 289kW/383KS i 510Nm, dok je i najveća brzina porasla za 15 km/h (sada 255 km/h). Međutim, tu nije kraj jer Lumma Design za salon tjunera u Essenu sprema još snažniju varijantu ovog agregata, koji će raspolagati sa svih 530 konja.